Mārtiņš Sesks: “Tiešām ceru, ka Zviedrijas rallijā mums būs labs ātrums”

Foto: Uldis Siliņš, 4rati.lv

Jau šajā nedēļas nogalē ar posmu Zviedrijā savu šī gada pasaules rallija čempionāta programmu pie “Ford Puma Rally1” auto stūres uzsāks Mārtiņš Sesks. “M-Sport” komandas braucējs atzīst, ka pēc pagājušās vasaras, kad tika piedzīvoja debija “Rally1” klasē, bijis pilnībā izsmelts, bet jauno sezonu uzsāks, paturot prātā, ka jāpierāda sevi, lai 2026. gadā varētu startēt vēl vairāk posmos.

Mārtiņš Sesks un Renārs Francis pērn aizvadīja trīs posmus “Rally1” klasē, bet tikai “Tet Rally Latvia” brauca ar jaudīgāko hibrīda auto versiju. Tikai tehniska ķibele pēdējā ātrumposmā neļāva kāpt uz pjedestāla, bet pierādīt sevi sportisti paspēja godam. Latvieši startēja arī Polijas un Čīles posmos. Šogad hibrīdi vairs netiek izmantoti, līdz ar to visās sacīkstēs būs līdzvērtīga tehnika.

“Pagājušais gads bija traka lieta, jo tā bija mūsu pirmā iespēja braukt ar šo auto un, ja mēs gribējām sev kaut kādu nākotni, uzreiz bija jāparāda labs sniegums,” atzīst Mārtiņš. “Bija jābrauc labāk nekā mēs vai kāds cits būtu gaidījuši. Atgūties no tā visa patiesībā bija traks periods. Tas bija liels fiziskais un psiholoģiskais slogs, vasaras izskaņā biju izsmelts. Bet tas bija kaut kas īpašs, ļoti īpašs.”

Nav noslēpums, ka ar savu braukšanu un atraktīvajām intervijām Sesks iemantojis fanu pulku ne vien dzimtenē, bet arī ārpus tās. Arī šogad latviešu pilots sola būt tikpat pamanāms.

“Domāju, ka ar to tikām galā diezgan labi, jo bijām atklāti par lietām, un cilvēkiem tas patika, varējām par to labi uzjautrināties,” atzīst pilots. “Un ir mērķis tā turpināt, jo šogad mums ir sešu posmu programma, bet pēc Somijas un, cerams, Saūda Arābijas rallija mēs nezinām, ko darīsim 2026. gadā. Mums aizvien ir sevi jāpierāda un no tā jādabū ārā jautrība, jo nezinām, kāda būs nākotne. Tāpēc brauksim, lai izbaudītu to un parādītu visu, ko varam. Šī pieeja nav mainījusies kopš pirmā starta.”

Šogad plāns ir aizvadīt sešus vai septiņus posmus, jo vēl zem jautājuma zīmes ir starts finālposmā Saūda Arābijā. Sesks atzīst, ka šogad spiediens nav tik milzīgs, jo iespēju sevi pierādīt būs vairāk nekā iepriekšējā gadā.

“Salīdzinot ar pagājušo gadu, tagad jūtos komfortablāk,” saka Mārtiņš Sesks. “Jo pagājušajā gadā mums sākotnēji bija divas iespējas, bet šogad – sešas, cerams, septiņas, līdz ar to būs vairāk laika, lai sevi pierādītu. Nav gluži “tagad vai nekad”. Cerams, ka tas nebūs jāizmanto, bet vēl ir vieta kļūdām. Varam komfortablāk skatīties uz rallijiem, kurus tik labi nezinām. Pat tad, ja zinām tos no WRC junioru laikiem, neesam braukuši tajos ar “Rally1″ auto. Šis būs aizraujošs gads.”

Tā kā Sesks nestartēja Montekarlo rallijā, viņam Zviedrijā būs izdevīgā desmitā starta pozīcija, no kuras cīņu ekipāža uzsāks ceturtdienas vakara un piektdienas ātrumposmos. Tomēr līdz šim pilots aizvadījis tikai vienu testu dienu ar “Rally1” mašīnu ziemas apstākļos, tāpēc ar neziņu raugās uz savām izredzēm.

“Jā, mums bija viena testu diena,” apstiprina Sesks. “Pagāja vairākas stundas darbā pie jaunajām riepām, kas bija jauna mācību stunda un sevis adaptēšana, jo ar šo auto nekad nebijām braukuši pa sniegu un tad vēl šīs jaunās riepas. Perfektā pasaulē es gribētu būt pavadījis vēl kādas stundas mašīnā, bet tā ir visos sporta veidos, kad dari vairāk un vairāk, bet tas ir nebeidzamais stāsts. Esmu aizvadījis divus Zviedrijas WRC posmus Tūrsbī, un toreiz izbaudījām tos, tāpēc cerams, ka būs tikpat aizraujoši arī Ūmeo. Skatījos onboard ierakstus no pagājušā gada – izskatās ātri un interesanti. Tā kā man patīk braukt pa sniegu un esam aizvadījuši labus ziemas rallijus, es tiešām ceru, ka mums būs labs temps.”

Izmantotie resursi:
www.dirtfish.com

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *