Parex Rallijs Latvija – trīs WRC klases automašīnas

Info: Andrejs Sviķis
Foto: R.Volonts (V4motors)

Startam “Parex Rallijs Latvija”, kas risināsies 4. un 5. oktobrī Jūrmalā, pateikušās trīs ekipāžas ar WRC klases automašīnām. Tas ir vienā Latvijas rallija čempionāta posmā pieteikušos WRC klases automašīnu rekordskaits, līdz šim Latvijā notiekošās rallija sacensībās vienlaicīgi redzētas tikai divas WRC automašīnas.

Interesanti, ka “Parex Rallijs Latvija” būs iespēja pirmoreiz redzēt divus WRC automobiļus vienā komandā – 2008. gada Latvijas kausa ieguvēja ekipāža Ivars Vasaraudzis/Valdis Spredzis un viņu „Skandi Auto Rallija komanda” komandas biedri Raimonds Kisiels/Gatis Panavs startēs ar vienādām Mitsubishi Lancer WRC automašīnām.

Vairākkārtējie Latvijas čempioni Ivars Vasaraudzis un Valdis Spredzis “Parex Rallijs Latvija” startēs ar to pašu Anglijā sagatavoto Mitsubishi Lancer WRC automobili, ar kuru Vasaraudzis un Spredzis uzvarēja 2008. gada Latvijas čempionāta trīs iepriekšējos posmus. Tagad pie tāda paša auto stūres sēdies arī viņa pieredzējušais komandas biedrs Raimonds Kisiels, kurš iepriekš jau sacensībās bija izmēģinājis vairākus Ford Focus un Škoda Fabia WRC automobiļus.

„Skandi Auto Rallija komanda” pirms divām nedēļām Lielbritānijā, Velsas rallija ātrumposmu trasēs aizvadījusi testa braucienus, pēc kuriem Ivars Vasaraudzis teica:

„Protams, mans mērķis ir uzvarēt “Parex Rallijs Latvija”. Taču Raimonds būs nopietns konkurents. Visus savas karjeras panākumus viņš guvis tieši pie Mitsubishi stūres, un testa braucieni Anglijā parādīja, ka viņš labi saprotas arī ar Mitsubishi WRC automobili.”

Jāatceras, ka tieši pirms diviem gadiem rallijā „Latvija” bija pirmais Ivara Vasaraudža starts pie WRC automobiļa stūres. „Kad pirms rallija Latvija 2006 saņēmām iespēju sēsties pasaules līmeņa mašīnā, pirmās emocijas bija prieks par iespēju pārbaudīt šādu tehniku, realizēt sapni,” atceras Ivars Vasaraudzis. „Jau gadiem ilgi biju sapņojis par iespēju pārbaudīt, kas šīs ir par tehnoloģijām, kur slēpjas tā maģija, kas apvij WRC automobiļus.”

Latvijā pazīstamas rallija A un N grupas mašīnas. N grupa ir standarta automobiļu (Production class) klase, kurā ielas mašīnām veiktas rallijam nepieciešamas izmaiņas. A grupa pasaules rallijā apzīmē automobiļus, kuri speciāli sagatavoti sacensībām. Taču, ja A grupas bāzes modelim jābūt saražotam vismaz 2,5 tūkstošos eksemplāru, tad WRC automobilis no sava bāzes modeļa drīkst atšķirties visai būtiski – piemēram, Ford Focus, tāpat kā Škoda Fabia, ar pilnpiedziņu ir sastopami tikai un vienīgi WRC versijās.

Ivars Vasaraudzis, definējot WRC automobiļa galvenās atšķirības no A grupas Mitsubishi Lancer Evo mašīnām, ar kurām viņš startējis iepriekšējās sezonās, atzina, ka Latvijā sastopamā A grupas tehnika patiesībā nav īsta A grupa, bet tā pati N grupa ar dažiem uzlabojumiem, ko varētu dēvēt arī par N+ grupu. Tāpēc īstu A grupas mašīnu viņam neesot izdevies izmēģināt, taču jaudas ziņā A grupai jābūt stipri līdzīgai WRC. Atšķirības vairāk izsaka nevis absolūtās jaudas vai ātruma skaitļi, drīzāk piekares darbība, regulējumi un mezglu sabalansētība – ātrumkārba, transmisija WRC mašīnai ļoti precīzi saskaņota ar motora jaudām, griezes momentu un citiem parametriem.

Spēcīgākie konkurenti abām mūsu WRC ekipāžām solās būt somi Arolainens/Puhaka ar Ford Focus WRC automobili. Pilota Juoni Arolainena līdz šim lielākais starptautiskais panākums ir 23. vieta pagājušā gada pasaules čempionāta Somijas posmā ar N grupas automašīnu, taču viņa stūrmanim Jouko Puhakam ir daudz lielāki sasniegumi kā rallija pilotam – 1997.gada pasaules čempionāta Somijas posmā viņš ieguvis 9.vietu absolūtajā vērtējumā, bez tam izcīnījis arī četrus Somijas čempiona titulus. Papildus intrigu rada fakts, ka rallija noteikumi neaizliedz sacensību laikā abiem ekipāžas locekļiem samainīties vietām…

„Parex Rallijs Latvija” šogad norisināsies 4. un 5. oktobrī. Sacensības sāksies 4. oktobrī Jūrmalā, Jomas ielā, kur jau no plkst. 11:30 visi interesenti varēs aplūkot spēkratus, bet plkst. 12:30 pirmā sporta automašīna uzbrauks uz starta estakādes. Dienas gaitā notiks ātrumposmi pilsētas ielās. 5.oktobrī rallijs turpināsies ar startu Madonas centrā, sekos 6 grantsceļu ātrumposmi Madonas un Cēsu rajonā. Sīkāku informāciju par „Parex Rallijs Latvija” iespējams iegūt interneta vietnē www.rally.lv un www.autorally.lv

„Parex Rallijs Latvija” 2008. gada ģenerālsponsors ir „Parex līzings un faktorings”. Ralliju atbalsta Jūrmalas pilsētas dome, „SKY”, „Biļešu serviss”, „Ms. Robina”, „Nads”, „LinJan” un „Rimor Latvija”. „Parex Rallijs Latvija” oficiālais auto – Volkswagen Scirocco.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *