Aizvadīts Latvijas čempionāta posms šosejas radio vadāmajiem modeļiem.
Info: Gatis Panavs
Foto: rcinfo.lv
Sestdien 24. maijā RBSSKALS autodromā tika aizvadīts Latvijas čempionāta
posms šosejas radio vadāmajiem modeļiem. Sacensības notika jaunizveidotajā
un šobrīd Baltijā vienīgajā pastāvīgajā šosejas automodeļu asfalta trasē.
Šādas trases izveide bija iespējama tikai pateicoties trases galvenajam
atbalstītājam – būvniecības kompānijai RBSSKALS. Nenovērtējamu darba stundu
un ideju ieguldījumi ir veikuši vairāki šī sporta veida entuziasti, tādējādi
nodrošinot trases tehnisko risinājumu izveidi un uzstādīšanu.
Jaunā trase nodrošina tik ļoti nepieciešamās treniņu iespējas, tādējādi
vietējiem braucējiem ir iespēja uzlabot savas braukšanas iemaņas un
paaugstināt tehnisko sagatavotību, kas noteikti veicinās konkurētspējas
izaugsmi.
Dalībnieku rindās bija atrodami visu Baltijas valstu ātrākie braucēji un
sīvas konkurences apstākļi bija paredzami jau tikai pēc dalībnieku saraksta
aplūkošanas vien. Izteikti spraiga cīņa norisinājās ne tikai par
godalgotajām vietām, bet arī par visām pārējām. Ņemot vērā braucēju augsto
sagatavotību un skaitu, šobrīd cerēt, ka uz citu braucēju tehnisko
neveiksmju rēķina būs iespējams iegūt augstu pozīciju, ir pilnīgi lieki.
Dalībnieku skaita un arī konkurences līmeņa ziņā plašākā klase bija TSN10
(nitro šoseja). Pēc kvalifikācijas bija pilnīgi skaidrs, ka stabils favorīts
ir igauņu top braucējs – Olev Pihl, kura ātākie apļa laiki bija krietni
pārāki pār tuvākajiem sekotājiem. Ar nepacietību gaidītais 30min fināls,
kurā tad arī tika noskaidrotas gala rezultāts izvērtās par visnotaļ skatāmu
braucienu. Pirmos apļus Olevs veiksmīgi veica kā līderis, līdz neveiksmīgas
atpalicēju apdzīšanas brīdī viņš zaudēja dažas sekundes, kas ļāva
izvirzīties vadībā Jānim Kļimenkovam un īsā laika periodā palielināt savu
pārsvaru līdz pus aplim. Nepamanot taisnē avarējušo modeli, Jānis tajā
ietriecās sabojājot virsbūves priekšgalu, zaudējot tik vērtīgo pārsvaru un
atkrītot līdz trešajai pozīcijai. Pēc šīs sadursmes Oleva pozīciju vairs
neviens nespēja apdraudēt. Pirmais trijnieks finiša līniju šķērsoja
identiski kvalifikācijā iegūtajām pozīcijām.
TSS10 (stock) klasē ātrākais gan kvalifikācijās, gan fināla braucienos bija
Donatas Katilauskas, taču kā izrādijās vēlāk, modelis neatbilda tehnisko
noteikumu prasībām, līdz ar to tika piemērota diskvalifikācija.
Detalizēti rezultāti un fotogrāfijas atrodamas www.rcinfo.lv