Desmit virsraksti, ko sarūpēja Brenguļu autokrosa posms

Foto: Zaļaiskalns Photography

Lielā ātrumā pagājusi nedēļa pēc Latvijas autokrosa čempionāta sākuma Brenguļu autotrasē. Pirmais posms bija īpaši interesants skatītājiem un zināmā mērā arī sportistiem. Čempionāta starta sacīkste sarūpējusi dažus skaļus virsrakstus, raksta portāls “autocross.lv”.

1. MINI: LIELS SKAITS, SPOŽI DEBITANTI

Mini bagiju klasē patīkami vērot lielo dalībnieku skaitu – uz starta 18 mašīnas, kas, kā runā, nav šīs sezonas maksimums. Turklāt vairāki jaunpienācēji nodemonstrēja lielisku sniegumu, dienas gaitā progresējot, bet finālā nonākot uz pjedestāla.

Pirmajās kvalifikācijās abu grupu trijniekos pamatā iestūrēja līdzšinējie klases braucēji ar iepriekšējo sezonu pieredzi. Taču dienas gaitā uz augšu rāpās spēcīgākie debitanti. Tas noslēdzās ar Patrīcijas Neikšānes otro vietu un Gustava Kārļa Rudzāja trešo pozīciju. Ja Patrīcija uzskatāmi progresēja dienas gaitā, tad Gustava nonākšana trijniekā – tik pārliecinoši! – bija pārsteigums. Rudzājs priekšbraucienos ne reizi neiebrauca trijniekā savā grupā, bet pēkšņi finālā sasniedza pjedestālu. Sezona būs interesanta!

2. 2000 SUPER: FAVORĪTI PALIEK BEZ PJEDESTĀLA

Ritvars Kārkliņš iepriekšējos gados sasniedza daudz uzvaru, ka likās, ka viņš svētdienā tik un tā kaut kur uzradīsies un aizbrauks visiem pa priekšu. Brīnumi nenotika, šis favorīts šogad vēl nav redzēts. Attiecīgi, nākamais rindā uz galvenā favorīta statusu bija Ivo Gabrāns, kuram, idejiski, vajadzēja visus apbraukt “ar vienu roku”. Tomēr arī šī prognoze nepiepildījās. Ivo piedzīvoja scenāriju, kuru savulaik par startiem Eiropas čempionātā skaidroja Jānis Boks. Viņa patiesība paredzēja: ja pirmajā braucienā neizsities līderpozīcijās, rezultātos iepinies vidus daļas gaļas mašīnā, no kuras vairs netiec ārā. Lielā mērā, ja pirmajā braucienā nekas nesanāk, tad tajā brīdī var tikt norakstīts arī fināls. Gabrānam sanāca līdzīgi – viņš iesprūda aiz lēnākiem konkurentiem, pats pieļāva pa kādai mazai kļūdai, un fināla finišā vien sestā vieta. Tā gan vēlāk pārvērtās par ceturto pozīciju, kad sodus saņēma Sandris Vigulis un Māris Mardoks.

3. 2000 SUPER: KKK LĪDERI – ĀTRI, BET JĀMEKLĒ STABILITĀTE

Viena no intrigām šajā klasē bija – kāds būs spēcīgo Krosa komisijas kausa absolventu Maira un Sandra Viguļu starts Latvijas čempionātā? Atbilde – abi droši iekļāvās kompānijā, kas pretendēja uz pjedestālu. Taču, gluži kā dažkārt gadījās pērn, pa ceļam tika piedzīvotas daudz izšķirošas kļūdas. Mairis otrajā kvalifikācijā apmeta kūleni, kas viņu atstāja skatītājos. Avārija šķita tik nevainīga un maiga, tomēr iznākums visai katastrofāls. Sandris stabili brauca līdz finālam, faktiski arī finālā maz viņam ko pārmest. Taču apdzīšana dzelteno karogu zonā arī vecāko brāli atstāja bez rezultāta. Taču secinājums – KKK absolventi ir vienā grupā ar Viesturu Plētienu, Miku Gabrānu, Artūru Mūrnieku, Aivaru Kreijeru, Daini Krūmiņu – pie tiem, kuriem vajadzēja būt aiz Ivo Gabrāna. Nu, ja vien Ivo būtu sev paredzētajā vietā!

4. 2000 SUPER: FOLKRACE-STYLE!

Pēc 2000 Super klases fināla tika dzirdēta frāze: “Folkreisā vairs tā nebrauc, kā brauca šie!” Neteiktu, ka kādai no pusēm par šo būtu jāizjūt kauns vai aizvainojums – šādi tika raksturotas nežēlīgās cīņas vienā vai otrā gadījumā. Un nežēlīgas cīņas ir tas, kas vislabāk pārdod skatītāju biļetes. Taču jā, klases iekšienē daļa braucēju ir šokēti par līdzcilvēku sniegumu – netika žēlots ne savs, ne konkurenta spārns un buferis!

Varbūt nebūs populārs uzmundrinājums dalībnieku parkā, taču no līdzjutēju pozīcijām – tā turpināt!

5. OPEN: JA VIŅU IR DAUDZ, TAD VIŅI IR LABI!

Open klase pierādīja seno patiesību – ja klasē ir daudz dalībnieku, tad tā kļūst interesanta. It kā pat nebija kāds graujošs dalībnieku skaits, taču jaunpienācēji sarīkoja izrādi, vienlaikus cīnoties arī par augstām pozīcijām. Artis Voicišs, Artis Radionovs un Uldis Megnis ir tieši tie trīs debitanti, kurus klasei ļoti vajadzēja. Ļoti ātri (izceļam Voicišu), gatavi cīnīties par katru centimetru. Pat līdzšinējais “Mr.Nr.2” Aigars Bajārs brīžiem saņēma pārsteigumus no minētajiem jaunuļiem. Īsāk sakot – šā gada iesaukums veido tādu klases kopbildi, par kādu sapņojām jau labu laiku. Žēl, ka tik ātri izšķīda Kitijas Jeršovas mašīnas motors – viņa iekļautos šajā kautiņā! Vecākais Jeršovs – Ints – gan pagaidām ir citā līgā, tālu priekšā.

6. VAZ KLASIKA: VĒL VIENS ŠOKS FAVORĪTIEM

VAZ Klasika klasē līdzšinējo intrigu būvējām uz pērnā gada iznākuma, kad favorītus Armandu Ķēniņu, Raiti Gusevu un Jāni Loginu cīņā par čempiontitulu apspēlēja Jānis Balodis. Likās, ka ar šo pietiktu šā gada cīņu sākumam. Savā ziņā tā arī bija, jo četrotne savā starpā aizvadīja spožas cīņas gan klātienē, gan taktiskā ziņā. Taču pirmais posms pārsteidza ar jaunu līderi, kurš visus favorītus apspēlēja pārliecinoši un bez ierunām: Ivo Žilde jau ar pirmo kvalifikāciju rādīja, ka var braukt visiem pa priekšu – vismaz, kamēr dalībnieku sastāvs sadalīts grupās. Taču to, ka viņš uzvarēs kvalifikācijas summā, bet finālā visus sakaus bez ierunām, pirms posma būtu grūti iztēloties. Šī klase nebeidz pārsteigt gadu no gada.

7. 1600: PAT NAGLAS “DIVAS UZVARAS” NEDOD ATBILDES

1600 klase šogad sākusi aizraujoši, jo dalībnieku skaits ir pakāpies, cīņas kļuvušas nežēlīgākas. It kā pārliecinoši uzvarēja Jānis Nagla. Pat divreiz, jo pirmajā fināla mēģinājumā Jānis finiša karoga vietā ieraudzīja sarkano karogu Kristapa Savicka kūleņa dēļ. Tomēr fināls izvērtās tik dramatisks, ka trases malā palika ne tikai Savickis, bet arī Ģirts Kuzmanis, Juris Narubins. Visi trīs ir ne tikai pjedestāla, bet arī uzvaras pretendenti. Respektīvi, Nagla nav vienīgais, kurš šogad uzvarēs, ja vien pārējie pratīs savākt savus spēkus un… sevi.

8. XTREME: MIKUS, TU NEESI VIENS!

Pēdējo gadu Xtreme čempions Mikus Neško šīs sezonas pirmajā sacīkstē netika pie uzvaras, kas ir salīdzinoši rets gadījums. Prognozes liecināja, ka Mikum šī būs vieglās pastaigas sezona, jo dažs iepriekšējo gadu stiprinieks šogad nav uz starta. Tomēr prognoze nepiepildījās – Neško priekšā finālā finišu sasniedza Roberts Rumbenieks. Par jaunā līdera prasmēm aizdomas sāka rasties jau pērn, viņa debijas sezonā. Šis gads sācies pārliecinoši. Atliek vērot, vai Rumbeniekam pietiks stabilitātes un psiholoģiskās noturības, jo ir skaidrs, ka Neško spiedīs, un spiedīs stipri!

Kas attiecas uz čempionu – Mikus šīs sezonas pirmajā sacīkstē uzvarējis tikai vienā braucienā – visos pārējos kāds allaž bija priekšā. Lai kurš uzvarētu sezonas beigās, pagaidām šķiet, ka tas notiks interesantā cīņā. Un runa ir ne tikai par šiem diviem braucējiem.

9. XTREME JUNIOR: PAGAIDĀM NEKO NESAPRATĀM

Junior Xtreme klase atkal uzaudzējusi dalībnieku skaitu, kas pats par sevi ir vareni. Un tas pār spīti faktam, ka klasi pametuši pērn tajā startējušie Mats Zavarskis un Markuss Ūtēns. Taču dalībnieku skaits ir viena lieta. Otra – pagaidām nav skaidrības par spēku samēriem. It kā visstabilākie rezultāti bija Robertam Čākuram, taču finālā viņš piekāpās Marselam Romanovskim. Marsels, savukārt, pēc uzvaras pirmajā kvalifikācijā nākamajos priekšbraucienos trijniekā vairs netika. Tātad ne vienu, ne otru šobrīd nevar uzskatīt par “galveno” favorītu. Klasē būs daudz atklāsmju un līderi var mainīties no posma uz posmu. Rādītājs – klasei Brenguļos bija viena kvalifikācijas grupa (faktiski notika trīs finālu ģenerālmēģinājumi), un pie vietām trijniekā tika seši no deviņiem klases dalībniekiem. Tie, kuri domā, ka šīs klases startu laikā var iet pēc frī kartupeļiem, var palaist garām lieliskas cīņas!

10. BUGGY 1600: JĀTURPINA SKRŪVĒT

B1600 klase būtu tik aizraujoša, sevišķi mazajās Latvijas trasēs! Taču izstājušo un nestartējušo, arī neatbraukušo skaits grauza klases cīņas braucienu pēc brauciena. Klasei ir tik milzīgs potenciāls iepriecināt līdzjutējus! Tik katram vēl nedaudz jāpaskrūvē…

Izmantotie resursi:
www.autocross.lv

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *