Ivars Vasaraudzis rallijam Cēsis 2007 sagatavojās Somijā
Info: Ģirts Avotiņš
Foto: Skandi Auto Rally Team
“Skandi Auto Rally Team” rallija komandas pilots Ivars Vasaraudzis pirms starta rallijā “Cēsis 2007”, kas 16. un 17. jūnijā notiks Cēsu apkaimes ceļos, bija devies pilnveidot savu braukt prasmi uz Somiju, kur profesionālu instruktoru pavadībā vadīja ar telemetrijas sistēmu aprīkotu Mitsubishi rallija automašīnu, kas ļāva gan pašam Latvijas rallija čempionam, gan somu instruktoriem saprast kur vēl ātrumposmos var vinnēt sekundes un sekunžu simtdaļas.
“Ir sasniegts zināms attīstības un braukt prasmes līmenis, bet kā zināms neviens mēs neesam perfekts, tādēļ savas prasmes ir jāattīsta tālāk. Vienīgi šobrīd ar aci vairs nevar noteikt kur un cik tiek zaudēts, un ko būtu nepieciešams darīt, lai ātrumposmu finišos nokļūtu vēl ātrāk. Tādēļ nolēmām doties uz Somiju, kur ir iespēja ar elektronikas palīdzību veikt sava braukšanas stila analīzi,” stāsta Ivars Vasaraudzis.
Ivars Vasaraudzis savus treniņus Somijā veica tajā pašā privātajā rallija ātrumposmā Sārijārvi, kur ziemā rallija treniņus Tomija Makinena vadībā veica “Skandi Auto Rally Team” otras ekipāžas pilots Jānis Kārkliņš. Šajā trasē Ivaram Vasaraudzim bija jādodas ar N grupas Mitsubishi Lancer EVO VIII rallija automobili, kas aprīkots ar telemetrijas sistēmu. Brauciena laikā iegūtos datus ar speciālas programmas palīdzību iespējams izvērtēt un noteikt pie kādiem elementiem pilotam vēl ir jāpiestrādā.
Treniņu noslēgumā tika noskaidrotas dažādas nianses un sīki elementi, kuros Ivaram Vasaraudzim vēl ir iespēja savu braukt prasmi uzlabot: “Šoreiz tika koriģēta mana bremzēšanas un paātrināšanās tehnika, un papildus man iemācīja savā labā izmantot auto inerci. Man vēl nekad nebija gadījies veselu treniņu dienu aizvadīt tā, ka iespējams izanalizēt katru ātrumposmā nobraukto sektoru. Tas ļauj daudz labāk uztvert to, kur kas vēl ir jāpieslīpē. Dažas nianses man bija jaunums, bet kopumā esmu apmierināts ar savu sagatavotību un ceru, ka man visas jauniegūtās prasmes izdosies realizēt rallija ātrumposmos.”
Arī instruktoru atzinums par Ivaru Vasaraudzi ir daudzsološs. Vienīgi nelieli aizrādījumi tika izteikti par stenogrammas pierakstu, koncentrēšanās spēju un pārāk vēlu un maigu bremzēšanu pirms līkumiem. Savukārt kāds Ivara Vasaraudža uzrādītais rezultāts pārsteidza pat pieredzējušos somus – nepilnu divu ar pus stundu laikā, kas tika pavadītas braucot ātrumposma režīmā, maksimālais Ivara vadītās automašīnas ripošanas laiks (laiks, kurā nav piespiests ne akseleratora, ne bremžu pedālis) bija tikai 1,05 sekundes, kas ir pārsteidzoši maz.
Cēsis atkal ar WRC
Pateicoties kompāniju “Parex Līzings”, “Baltijas Apdrošināšanas Nams”, “Pata AB” un “Vianor” atbalstam rallijā “Cēsis 2007” visiem līdzjutējiem atkal būs iespēja sekot līdzi Ivara Vasaraudža / Valda Spredža ekipāžai, kas visus trasē priecēs ar Pasaules līmeņa tehniku – Mitsubishi Lancer WRC rallija automobili, to pašu, kas bija redzams rallijā “Talsi 2007”.
Šoreiz kopā ar inženieru un mehāniķu komandu Latvijā ieradīsies kompānijas “Mitsubishi Motorsports Ltd.” ražošanas direktors Džons Īstons, kurš ir viens no tiem cilvēkiem, kas izlemj katra Mitsubishi Lancer WRC rallija automobiļa likteni un to, kuriem pilotiem tie tiek uzticēti. Džona Īstona mērķis ir iepazīties ar ralliju Latvijā un novērtēt tā attīstības līmeni šeit.
Rallijs “Cēsis 2007” sāksies 16. jūnija pēcpusdienā pulksten 15:35 ar leģendāro ātrumposmu “Kārļi”, kam sekos vēl divi ātrumposmi. Otrajā rallija dienā sportistiem nāksies sacensties atlikušajos četros ātrumposmos, kuri izcelsies ar savu garumu – trīs no tiem pārsniedz 27 km garumu.
Pēc aizvadītajiem trijiem LMT Čempionāta un kausa izcīņas posmiem ekipāža Ivars Vasaraudzis / Valdis Spredzis ar desmit punktu pārsvaru atrodas “A – Plus” ieskaites vadībā. Savukārt komandu ieskaitē “Skandi Auto Rally Team” komandai ir 13 punktu pārsvars pār tuvāko sekotāju, un attiecīgi līderu pozīcijas.