Baloža ekipāža pēc veiksmīgā Talsu rallija startēs Lietuvā un Igaunijā

Edgara Baloža/Ineses Akmentiņas ekipāža Talsu rallijā izcīnīja otro vietu starp visām RK1 ieskaites ekipāžām, lai gan vēl pirms noslēdzošā ātrumposma atradās ārpus “Top 3”. Komandas stūrmane Inese Akmentiņa portālam “4rati.lv” atklāj, ka lielā mērā rezultāts sasniegts uz citu nelaimes rēķina, kā arī atklāj plānus šogad piedalīties vairākās sacensībās Lietuvā un Igaunijā.

Kopējā RK1 ieskaitē Balodis/Akmentiņa Talsos ieņēma otro vietu, vairāk par 1 minūti zaudējot lietuviešu pilota Paula Nanartaviča ekipāžai, kas cīņā devās ar BMW M3. Ar tādu pašu auto brauca arī cits lietuvietis Egidijs Valeiša, kurš bija RK1 līderis pirms noslēdzošā 25.84 km garā ātrumposmā, tomēr avarēja. Tehnisku defektu dēļ īsi pirms finiša izstājās arī soms Olli Lavikainens, kurš brauca ar iespaidīgo aizmugures piedziņas “Volvo 240” un pirms tam ieņēma trešo vietu kopējā RK1 vērtējumā.

“Tāds rezultāts mums tikai uz citu nelaimes rēķina, jo Valeiša avarēja, bet soms izstājās sajūga problēmu dēļ,” portālam “4rati.lv” stāsta Inese Akmentiņa. “Pēdējā ātrumposmā mums somu ekipāžai vajadzēja atvinnēt piecas sekundes, bet viss izvērtās citādi. Tikai rallija centrā uzzinājām, ka esam otrajā vietā – atnāca sms no mājiniekiem ar tekstu “apsveicam, jūs esat otrie!”, bet līdz pēdējām tam neticējām. Domājām, ka, sakarā ar notikumiem 11. ātrumposmā, ir kļūda rezultātos.”

Balodis/Akmentiņa uzvarēja gan Latvijas, gan Lietuvas ieskaitēs, kas tiek vērtētas atsevišķi. Tomēr ekipāža startē ar priekšpiedziņas “Honda Civic Type-R”, kas tehniski nav tik spēcīgs auto kā viens otrs RK1 grupā startējošais aizmugures piedziņas spēkrats.

“Nevaram jau mēs īsti noķert tās “raķetes”, bet nu tāds ir rallijs, jo uzvar tas, kurš finišējis,” stāsta stūrmane. “Mūsu mērķis ir viens – braukt savam priekam. Saprotam, ka cīnīties ar BMW M3 mūsu “hondiņai” īsti nav pa spēkam. Vienīgais, kas trasē mūs notur līmenī, ir Edgara lielā pieredze. Nezinu, cik tas izmaksātu, bet viens ir skaidrs – mēs sevi neredzam aizmugures piedziņas mašīnā. Man jau šķiet, ka tagad vajadzētu attīstīt RK2 grupu. Bet mums pašiem ir divi varianti – priekšpiedziņa vai pilnpiedziņa. Tā kā pilnpiedziņas auto mums nav, braucam ar “priekšiņu”.”

Šogad Baloža/Akmentiņas ekipāžu varēsim ieraudzīt ne vien sacensībās Latvijā, bet arī kaimiņvalstīs, jo, ļoti iespējams, tiks startēts “Rally Žemaitija” un “300 Lakes Rally” posmos Lietuvas čempionātā, kā arī “Tartu Rally”, kas būs Igaunijas čempionāta posms.

“Kad braucām uz Talsiem, pa ceļam izdomājām, ka varētu pamēģināt uzbraukt arī Lietuvas čempionātā, jo tas ir tepat, nekur tālu nav jābrauc, turklāt “300 Lakes Rally” tepat priekšā,” atklāj Inese Akmentiņa. “Kāpēc gan nē? Laikam jau arī mums tur vieglāk būtu cīnīties, jo viņiem klases iedalītas savādāk. Tur vienas ass piedziņas ekipāžām ir vairāk ko dalīt nekā pie mums. Tā kā mums Veri rallijs ir atcelts, lai nebūtu tik liela pauze, šobrīd apsveram iespēju aizbraukt uz Žemaitijas ralliju, kas notiks jūnija beigās. Pēc tam būs “300 Lakes Rally” un, ja būsim tehniski un visādi citādi gatavi, varbūt septembrī aizbrauksim ciemos pie igauņiem uz “Tartu Rally”.”

Latvijas rallija kausa izcīņas RK1 kopvērtējums:

1. Mihails Skripņikovs/Aleksejs Krilovs, 46
2. Edgars Balodis/Inese Akmentiņa, 43
3. Pjotrs Trukins/Vasīlijs Mirkotans, 25
4. Egidijs Valeiša/Povils Reiss, 13
5. Ainars Igaveņš/Gatis Cimdiņš, 10

Teksts: Juris Dargēvičs
Foto: Dace Janova, 4rati.lv

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *