Mārtiņš Sesks: “Izskatās, ka mūs gaida aizraujošas cīņas”

Foto: FIA ERC

Nedēļas nogalē Portugālē norisinājās FIA Eiropas rallija čempionāta (ERC) 2023. gada sezonas atklāšanas posms, kura izskaņā pēc saspringtas cīņas ar Madsu Ostbergu un Miko Heikili, uzvaras laurus plūca Haidens Padons no Jaunzēlandes. Liepājnieku Mārtiņa Seska un Renāra Franča ekipāža atradās kopvērtējuma piektajā pozīcijā, līdz riteņa maiņa svētdienas rīta ātrumposma vidū pārvilka svītru cerībām uz finišu vadošajās pozīcijās, ekipāžai Rally Serras de Fafe e Felgueiras noslēdzot 12. vietā.

Pirmo ātrumposmu piektdienas vakarā Seska vadītā ekipāža veica piesardzīgi (30. vieta), tomēr ekipāža apņēmīgi iesāka sestdienas ātrumposmus, kad lietainos un dubļainos apstākļos jau pirmajā piegājienā izdevās uzrādīt otru labāko rezultātu ātrumposmā un atgriezties vadošo ekipāžu vidū. Pavadījis lielāko dienas daļu septītajā vietā, Mārtiņš prata ielauzties vadošo pieciniekā pirms dienas pēdējie divi ātrumposmi tika atcelti drošības apsvērumu dēļ.

Cerīgs sākums arī miglainajā svētdienas rītā ļāva samazināt atstatumu līdz ceturtajā vietā esošajam igaunim Georgam Linnamae (Hyundai i20 N Rally2). Diemžēl, 11. ātrumposmā Latvijas pārstāvjiem piespiedu apstāšanās ātrumposma malā ar cauru riepu. Lai gan Seskam pēc servisa parka apmeklējuma dalību rallijā izdevās atsākt ar uzvarētu ātrumposmu, riteņa maiņa prasīja pārāk daudz laika, kopējā ieskaitē ar Škoda Fabia RS Rally2 automašīnu ļaujot sasniegt 12. vietu.

“Pirmais pusotrs kilometrs pilsētas ātrumposmā bija grūts – slapjš asfalts, bruģis un trotuāru apmales, taču cīņas sākās sestdienā,” nedēļas nogali apraksta Mārtiņš Sesks. “Pašam no rīta bija grūti noticēt, ka uzrādījām otro labāko rezultātu, jo man nešķita, ka nobraucu labi. MRF riepas šajos apstākļos darbojās labi un esmu pateicīgs Sports Racing Technologies komandas pieredzei regulējumu izvēlē tik ekstrēmiem apstākļiem. Diemžēl migla liedza veikt pilnvērtīgu treniņu pirms šī rallija, tāpēc nācās balstīties uz pieredzi, ko pirms kāda laika guvām rallijā “Sarma”, kur ātrumposmu segums bija tikpat neprognozējams un viltīgs kā Portugālē. SS10 bija viens no grūtākajiem ātrumposmiem, jo segums bija slidens un saķere bija nestabila. Nedomāju, ka kopējā ieskaitē tikšu līdz otrajai vietai. Cīnījāmies par ceturto vietu summā, taču zaudējām divarpus minūtes, paliekot ar mīkstu priekšējo kreiso riepu, par ko esam vīlušies, taču rallijā šādi mēdz gadīties. Kopumā esmu ļoti apmierināts ar riepām. Mašīna bija lieliska, tāpat kā komanda, turklāt man ir pats labākais stūrmanis. Izskatās, ka mūs gaida aizraujošas cīņas.”

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *