Ziemas autosprinta čempionu godā arī Aukšmuksts un Slišāns
Info: LAF Standartauto komisijas preses dienests
Foto: scopestudio.lv
“333” trasē pie Zaķumuižas aizvadīts Latvijas ziemas autosprinta čempionāta pēdējais septītais posms, kurā tika noskaidroti divi vēl nezināmie čempioni. 4WD klasē jau otro gadu pēc kārtas zelta medaļu izcīnīja Elmārs Aukšmuksts („Subaru Impreza”), bet RWD grupā čempiona tituls Jānim Slišānam („Honda S2000″). FWD klasē pirmo vietu jau priekšlaicīgi bija nodrošinājis Vilmārs Krivads (“Opel Astra”). Komandu vērtējumā triumfēja „Ice MEN” (Elmārs Aukšmuksts, Normunds Orlovs, Mareks Kairis, Jānis Skujiņš).
Pagājušās nedēļas vidū uzsnigusī sniega sega radīja cerības, ka ziemas autosprinta čempionāta izšķirošās cīņas tiks aizvadītas sacensību nosaukumam atbilstošos apstākļos. Tomēr cerības izčākstēja tikpat ātri kā sniegs pavasara saulē un sestdienas rītā „333″ trasē dalībniekus sagaidīja sausa asfalta segums. Kā pirmā sacensības uzsāka FWD klase, kurā čempions jau bija zināms – Vilmārs Krivads (“Opel Astra”). Pirms sacensībām tika gaidīta sīva cīņa par otro un trešo kopvērtējuma vietu, tomēr viens no pretendentiem Ritvars Kārkliņš („VW Golf II”) uz sacensībām neieradās. Līdz ar to medaļas savstarpējā cīņā sadalīja jaunie kartingisti Eliss Dukaļskis un Dāvis Tobiass, kurus autosporta zinībās apmāca rallists Aigars Lebedoks. Startējot ar vienu auto – mazajiem censoņiem īpaši pārbūvētu „Opel Astra”, abos braucienos ātrāks izrādījās 12 gadus vecais Dukaļskis, tādējādi izcīnot sudraba medaļu. Tobiasam posmā otrā vieta, bet kopvērtējumā trešā. Čempiona cienīgi sezonu noslēdza Krivads, posmā ierindojoties trešajā vietā.
Pamatīga intriga bija izveidojusies RWD klasē – izredzes uz čempiona godu bija četriem sportistiem! Tomēr jau pirmais brauciens parādīja, ka pārāks par citiem ir ar jaudīgo „Honda S2000″ braucošais Jānis Slišāns. Otrajā braucienā Slišāns savu pārsvaru palielināja vēl vairāk (uzrādot ceturto rezultātu absolūtajā ieskaitē!) un izcīnīja savu pirmo čempiona titulu. Atgādināsim, ka pērn Slišāns bija trešajā vietā. Otro gadu pēc kārtas ar vicečempiona nosaukumu jāsamierinās Normundam Orlovam („BMW 323 ti Compact”), kurš pēdējā posmā „333″ trasē ierindojās trešajā pozīcijā. Savu pirmo medaļu – bronzas – Latvijas čempionātā izcīnīja Jānis Skujiņš („BMW 318 iS”), pateicoties otrajai vietai pēdējā posmā, finiša spurtā apsteidzot 2007. gada čempionu Jāni Gustānu („Toyota MR-2″).
4WD klasē uz zelta medaļu bija palikuši divi pretendenti – 2007. gada čempions Elmārs Aukšmuksts („Subaru Impreza”) un vicečempions Kārlis Nebars („Subaru Impreza”). Hierarhija tika ievērota arī šajā sezonā – uzrādot ātrākos rezultātus abos braucienos, otro gadu pēc kārtas zelta medaļu izcīnīja Aukšmuksts, bet Nebaram otrais sudrabs. Vēl lielāku prieku par sasniegto čempionam darīja fakts, ka uzvara pēdējā posmā izcīnīta ļoti spēcīgā konkurencē, jo apsteigts tika arī rallija N4 klases čempions Jānis Vorobjovs („Mitsubishi EVO 9″). Trešo vietu „333″ trasē 37 sportistu vidū ieguva Miķelis Mežaks („Subaru Impreza”), kurš vairāk zināms kā rallija stūrmanis. Diemžēl izpalika cīņa par kopvērtējuma bronzas medaļu – Vigo Rubeņa („Subaru Impreza”) sāncensis Artūrs Kaļimuļins („Mitsubishi EVO 8″) uz starta neizgāja. Rubenim pietika ar pēdējā posmā izcīnīto desmito vietu, lai savā pirmajā pilnajā sezonā kāptu uz goda pjedestāla.
Komandu ieskaitē pēc gada pārtraukuma uzvarētāju kauss nonāca „Ice MEN” (Elmārs Aukšmuksts, Normunds Orlovs, Mareks Kairis, Jānis Skujiņš) īpašumā. „Ledus vīri” bija labākie arī pēdējā posmā. Otrajā vietā kopvērtējumā ierindojās „TL Kart” (Dāvis Tobiass, Eliss Dukaļskis, Mareks Kreišmanis, Jānis Gasparovičs), bet trešā „RSR Ice Team” (Ints Jeršovs, Kārlis Nebars, Jānis Slišāns, Artūrs Bāriņš).
Aizvadītā ziemas autosprinta sezona, kas pēc skaita bija jau devītā, sagādāja lielas galvassāpes gan organizatoriem, gan arī dalībniekiem. Sniega trūkuma dēļ sacīkstes tika daudzkārt pārceltas un tikai divus posmus no septiņiem izdevās aizvadīt īstā ziemas trasē. Piecas asfalta sacīkstes ieviesa korekcijas kopvērtējuma tabulā, radot priekšrocībās jaudīgāko spēkratu īpašniekiem. Kā zināms, ziemas autosprintā klašu dalījums ir pēc automašīnas piedziņas veida, bet uz asfalta par noteicošo kritēriju viennozīmīgi kalpo motora kubatūra. Līdz ar to radās situācija, ka daļa dalībnieku ar saviem ziemas apstākļiem gatavotajiem spēkratiem izrādījās nekonkurētspējīgi uz asfalta. Tomēr – tāds ir sports. Neprognozējams, pilns ar dažādiem negaidītiem pavērsieniem un sportistiem jāmēģina tikt ar tiem galā. Cerēsim, ka nākamajā – jubilejas desmitajā sezonā – daba būs labvēlīgāka un dāvās ziemas autosprinta dalībniekiem īstus ziemas priekus.
Jau pēc nepilna mēneša – 27. aprīlī „333″ trasē pie Zaķumuižas startēs Latvijas vasaras autosprinta čempionāts. Iepriekš šīs sacensības bija pazīstamas ar „Vasaras kausa” emblēmu, bet šogad tām pirmo reizi piešķirts čempionāta statuss. Ir paredzēti seši posmi, kas risināsies Latvijas kartinga trasēs (vēl arī Smiltenē (divi posmi), Jelgavā, Rudē un Rēzeknē). Iedalījums klasēs ir pēc automašīnas dzinēja tilpuma – līdz 1800 kub.cm., līdz 2499 kub.cm. un virs 2500 kub.cm. Jau šobrīd var prognozēt, ka pirmajos posmos dalībnieku skaits pārsniegs 100. Zināms, ka jaunajā čempionātā gatavojas startēt iepriekšējo „Vasaras kausu” sezonas labākie braucēji, kā arī daudzi ziemas autosprinta un rallijsprinta dalībnieki. Atgādināsim, ka šajās sacensībās ar savu standarta automašīnu var piedalīties jebkurš gribētājs. Ļoti iespējams, ka pavisam drīz piedzīvosim vēl vienas autosporta disciplīnas dzimšanu ar provizorisko nosaukumu „supersprints”, kurā dalībnieki sacenstos aptuveni 2-3 km garā distancē ar mainīgu segumu – asfalts, grants, u.c. Iecerēts, ka šīs sacīkstes sevī ietvertu sprinta un rallija elementus.
Latvijas čempionāts ziemas autosprintā
7. posms, „333″ trase
FWD
Eliss Dukaļskis („Opel Astra”) 70 punkti (1. braucienā 1. vieta/2. braucienā 1. vieta), Dāvis Tobiass („Opel Astra”), 60 (4./2.), Vilmārs Krivads („Opel Astra”) 60 (2./4.).
4WD
Elmārs Aukšmuksts („Subaru Impreza”) 70 (1./1.), Jānis Vorobjovs („Mitsubishi EVO 9″) 62 (3./2.), Miķelis Mežaks („Subaru Impreza”) 62 (2./3.).
RWD
Jānis Slišāns („Honda S2000″) 70 (1./1.), Jānis Skujiņš („BMW 318 iS”) 62 (3./2.), Normunds Orlovs („BMW 323 ti Compact”) 60( 2./4.).
Komandas
„Ice MEN” (Elmārs Aukšmuksts, Jānis Skujiņš, Normunds Orlovs) 192, „RSR Ice Team” (Ints Jeršovs, Kārlis Nebars, Jānis Slišāns) 169, „TL Kart” (Dāvis Tobiass, Eliss Dukaļskis, Mareks Kreišmanis) 167.
Noslēguma kopvērtējums
FWD
Vilmārs Krivads 365, Eliss Dukaļskis 346, Dāvis Tobiass 336, Ritvars Kārkliņš 322, Mihails Kvetnis 288, Normunds Kārkliņš 278.
4WD
Elmārs Aukšmuksts 378, Kārlis Nebars 350, Vigo Rubenis 321, Artūrs Kaļimuļins 293, Mareks Brauns 277, Ints Jeršovs 258.
RWD
Jānis Slišāns 359, Normunds Orlovs 346, Jānis Skujiņš 341, Jānis Gustāns 330, Imants Firsts 306, Gundars Tīdmanis 302.
Komandas
„Ice MEN” (Elmārs Aukšmuksts, Normunds Orlovs, Mareks Kairis, Jānis Skujiņš) 1159, „TL Kart” (Mareks Kreišmanis, Dāvis Tobiass, Eliss Dukaļskis, Jānis Gasparovičs) 1016, „RSR Ice Team” (Ints Jeršovs, Kārlis Nebars, Jānis Slišāns, Artūrs Bāriņš) 964, „JNM Auto” (Jana Gustāne, Mairis Kārkliņš, Normunds Kārkliņš) 870, „VPLT” (Jānis Gustāns, Ritvars Kārkliņš, Mareks Brauns, Lauris Vīgants) 858, „Autosporta Centrs” (Vilmārs Krivads, Indars Dombrovskis, Kristaps Gasparovičs, Ēriks Gasparovičs, Andris Paipa) 743.
* nosakot individuālā kopvērtējuma rezultātu, tika atmests viena sliktākā posma rezultāts.