Pirmā folkreisa uzvara Spīķim, šokē FWD, krosā labākais Iesalnieks

LAF Folkreisa Vasaras kausa otrais posms un LAF Krosa komisijas autokrosa kausa astotais posms bija dramatiska sacīkste ar izcilām finālu cīņām. Folkreisā pirmo uzvaru guva Mārtiņš Spīķis, savukārt autokrosā uzvara Eduardam Iesalniekam. Pārsteidza folkreisa aizmugures piedziņas mašīnu braucēji – Ivaram Kernam pjedestāls, Andrejam Lajevskim – top-6.

Trase pēc ilgā pavasara bija smaga, taču tas netraucēja aizvadīt dramatiskas cīņas. Folkreisā pēc kvalifikācijas pirmo starta rindu sasniedza Mārtiņš Spīķis, Viesturs Plētiens un Edijs Sloka, kurš tika uzskatīts par galveno favorītu pēc uzvaras pirmajā posmā un snieguma kvalifikācijā.

Fināla startā vadībā pārsteidzoši nonāca Plētiens, savukārt Spīķis atkrita vairākas pozīcijas atpakaļ, zaudējot vietas konkurentiem. Uz brīdi par uzvaru cīnījās uzreiz pieci braucēji, tomēr uzvaras pretendenti sāka lēnām atbirt. Vispirms optimistisku manevru, cenšoties apdzīt uzreiz divus braucējus, veica Sloka, noslēdzot sacīksti uz mašīnas sāniem. Kamēr Plētiens veica braucienu pēc uzvaras, Spīķis aizvadīja atraktīvu cīņu ar komandas biedru Nauri Ločmeli, taču drīz Nauris kapitulēja dzesēšanas problēmu dēļ. Turēt līdzi līderiem neizdevās arī Jānim Āboliņam, rezultātā uzvarētājs bija jānoskaidro Mārtiņa un Viestura  duelī. Spīķis noķēra Plētienu, un cīņa risinājās līdz pēdējam aplim, kad pēc abu kontakta Plētiena mašīna apklusa, šķiet, degvielas padeves problēmu dēļ. Spīķis sasniedza savu pirmo uzvaru, uzvarot arī Junioru ieskaitē.

Otro vietu guva Jānis Āboliņš, kuram šis ir augstākais rezultāts folkreisā. Savukārt trešajā vietā pārsteidzoši nonāca Ivars Kerns ar BMW – auto, kuram pēdējo trīs sacīkšu laikā bijuši jau četri piloti. Ivars panākumu guva pēc labi aizvadītas kvalifikācijas, veiksmīga pusfināla un pārdomāta fināla. Jāpiebilst, ka mašīnai pirms sacīkstes izmēģinājumos radās vairāki nopietni defekti, tomēr tā izturēja gan trasi, gan Kerna pārliecinošo braukšanas stilu, gan to, ka šī mašīna smagajā trasē tika dalīta ar folkreisa debitantu Pēteri Brikši.

Šis nebija vienīgais aizmugures piedziņas braucēju sarūpētais pārsteigums. Līdzīgi Kernam labu cīņu aizvadīja arī Andrejs Lajevskis, caur pusfinālu nonākot finālā un gūstot sesto vietu. Šī ir pirmā reize Latvijas folkreisā, kad top-6 pozīcijas sasniedz aizmugures piedziņas braucēji. Jāatzīmē arī, ka abi krosa augstākās raudzes pieredzējušie speciālisti spilgti apgāza mītu, ka ar Klasikas automašīnām nevar cīnīties par augstām pozīcijām folkreisā – prakse rāda, ka tas ir izdarāms pat smagā trasē, kuru dienas vidū izmērcēja arī lietusgāze.

Atkal augstu rezultātu sasniedza jaunākais folkreisa braucējs Matīss Pelēnis, kurš guva ceturto vietu – otrā pozīcija Junioru ieskaitē.

Komandu vērtējumā sešu vienību cīņā pirmā vieta Carlife Autosport Team vienībai (Spīķis un Ločmelis), kura pārspēja abas Autocross.lv vienības: otrajā vietā Autocross.lv II (Matīss un Roberts Pelēņi), trešā – Autocross.lv Folkreisa komanda (Plētiens, Renārs Ēķis, Viesturs Saukāns).

Autokrosa cīņās rezultāti bija mainīgi, tomēr iezīmējās vadošie braucēji – Eduards Iesalnieks, Edijs Ošs un Andis Kļava. Fināls apliecināja šo spēku samēru, jo Iesalniek un Ošs aizvadīja fantastisku dueli par līderpozīciju visa brauciena garumā. Cīņa gan beidzās neilgi pirms finiša – Oša mašīna apstājās ar tehnikas problēmām. Iesalnieks guva pārliecinošu uzvaru. Kļava sasniedza otro vietu pēc tam, kad bija ticis garām Jurim Zembergam un apbraucis stāvošo Oša auto. Zembergam pirmais pjedestāls – trešā vieta.

Problēmas visas dienas garumā piedzīvoja Krosa komisijas kausa otrās vietas turētājs Raivis Grigorovičs, kurš izstājās arī finālā ar elektronikas problēmām. Līdz ar to kopvērtējuma vadībā nostiprinās Andis Kļava. Arī trešajā vietā esošais Raimonds Lastmanis bija spiests sacīksti noslēgt pāragri, tomēr viņa pozīcija sezonā pašlaik netiek apdraudēta.

Teksts: autocross.lv
Foto: Kaspars Cikmačs (4rati.lv)

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *