101rūc – Gatis Panavs, adrenalīna cilvēks

Kartings, autokross, šoseja, rallijs, WRC, motocikli,aizraušanās ar aviāciju…šķiet nav nekā, kas rūc gan uz zemes, gan pa gaisu, ar ko nav bijis saistīts Gatis Panavs.

Foto: Dace Janova, www.4rati.lv

Kartings, autokross, šoseja, rallijs, WRC, motocikli,aizraušanās ar aviāciju…šķiet nav nekā, kas rūc gan uz zemes, gan pa gaisu, ar ko nav bijis saistīts Gatis Panavs.

Pats pamats un pirmsākums autosportā, kas iemācīja izprast pareizās trajektorijas un bremzēšanu, Gatim bija kartings. Pēc kartinga nāca autokross. „Varu palielīties, ka reiz Tukumā sacensībās apgāzu un ilgi vilku Aldi Zēbergu, jo nevarēju atlaist gāzes pedāli”, smejas Gatis.

Gatis Panavs pāris gadus vienā komandā kopā ar Jāni Horeliku ir nobraucis arī autošosejā, vairākas reizes izcīnot vicečempiona titulu.

Rallija dzīvē Panavu „ievilka” vecmeistars Uldis Gauja, kas Gati savulaik iesēdināja rallija tehniskajā automašīnā, ar kuru tikai nobraukti vairāki gadi.Pateicoties Jurim Sprūdem, Gatis iepazinās ar Aināru Kalniņu, kurš viņam ir bijis pirmais un vienīgais stūrmanis un arī tagad, ja tiktu startēts rallijā, stūrmaņa izvēle Gatim būtu tieši tāda pati.

Arī Gatim pašam ir gribējies pamēģināt, kā tas ir – būt stūrmanim. Lai gan treniņos ne vienu reizi vien palicis slikti, sacensību laikā, izrādās, par nelabumu nav vispār bijis laika pat domāt. Laiku, kas pavadīts kā Raimonda Kisiela stūrmanim WRC auto, Panavsatceras kā jautru un interesantu un atklāj, ka ir viens no tiem retajiem, kam bijusi izdevība sportiskā režīmā pasēdēt vairākās WRC mašīnās, kamēr atrasta īstā.

„WRC, tā ir augstskola, augstākā pilotāža. Šī mašīna pieļauj ļoti daudz kļūdu un ar savu jaudu „izcels” tikpat kā no jebkuras situācijas. To nevar salīdzināt ar nevienu citu auto un jebkuram iesaku pie iespējas izmēģināt to dinamiku, kas ir WRC auto”, rekomendēGatis.

Lai gan patlaban prioritātes ir nedaudz mainījušās un no autosporta Gatis Panavs ir mazliet attālinājies,tomēr – nekad nesaki nekad, un iespējams, Gati atkal kādreiz redzēsim rallija trasē.

Vērtējot šodienas situāciju Latvijas rallijā, Gatis uzskata, kaskaistu, tīru un skatāmu braukšana rāda ne vairāk kā 10 ekipāžas. „Pats varu izjaukt un salikt automašīnu, lai ar to varētu startēt, bet tagad ir gana daudz tādu, kas atnāk, iekāpj jau sagatavotā automašīnā, augstākais, pirms tam pabrauc un paraksta stenogrammu”, skeptisks ir Panavs.

Gata Panava vārds ir dzirdēts arī saistībā ar radiovadāmajiem modeļiem. Un tās nav nekādas spēlītes ar mašīnītēm – tur viss ir pavisam nopietni, sacensību mašīnas ir tieši tādas pašas, kā “īstās”, tikai 8 reizes mazākas. Pie tam adrenalīns startā šeit esot pat lielāks, nekā rallijā! Arī izmaksas profesionāliem braucējiem šajā sporta veidā nereti pārsniedz pat 10000 latus sezonā.

Gata Panava pamatnodarbošanās šobrīd ir motocikli un to tirdzniecība, bet ar motosportu viņš pats tomēr nenodarbojas, atzīstot, ka negrib kaut ko darīt tikai hobija līmenī. Reiz gan uz Viļņas šosejas esot sanācis pabraukt ar 305-310 km/h un tas esot šķitis tiešām ātri…

Patreizējā GataPanava lielā aizraušanās ir aviācija. Pamēģinot pastūrēt lidmašīnu, Gatis saprata, ka tā ir lieta, ko viņš gribētu apgūt. Nu nokārtoti visi nepieciešamie eksāmeni, lai varētu pilotēt reaktīvo lidmašīnu un patreiz Gatis mācās, lai iegūtu instruktora licenci, kas ļaus apmācīt citus lidotgribētājus.

Uz 101rūc jautājumu, vai nepieciešamības gadījumā varētu nosēdināt arī Boeing, Gatis Panavs pārliecināts atbild, kavismaz ar Boeing 737 nekādu problēmu nebūtu, pie tam lielu lidmašīnu esot vieglāk nosēdināt, nekā mazu, jo tā ir daudz stabilāka.

Jautāts, kas tad būs nākamais, kam pieķersies Panavs, Gatis aizdomājas..„Pagaidām gribas vairāk padarboties aviācijā, bet – tad jau redzēs! Pasaulē tiek attīstīts arī kosmosa tūrisms…”.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *