Rallijā Ķekava 2007 triumfē Dūča un Vorobjova ekipāžas

Info: LAF SAK preses dienests
Foto: Fotoaģentūra “4rati”

Latvijas minirallija čempionāta piektajā posmā rallijā „Ķekava 2007″ pirmo vietu izcīnīja Jānis Dūcis/Aivars Anevics („Mitsubishi EVO VIII”), jau ceturto reizi šosezon kāpjot uz 4WD+ klases goda pjedestāla augstākā pakāpiena. 4WD grupā uzvarēja Ali Jansons/Kristaps Bērziņš („Subaru Impreza RS”), 1600+ klasē Krišjānis Caune/Vilnis Vitkovskis („Honda Civic TypeR”), 1600 grupā Zigurds Kalniņš/Ģirts Dombrovskis („VAZ 2108″), „Road” ieskaitē Aigars Jušēns/Edgars Kļaviņš („Audi 90″). Izstāžu kompleksa „Rāmava” kausu ieguva Jānis Vorobjovs/Guntis Ervalds („Mitsubishi EVO 8″), uzrādot absolūti labāko rezultātu. Komandu vērtējumā lielākā punktu summa „Auto Stils rally team” (Edgars Piļka, Zigurds Kalniņš, Andris Lūsis). Minirallija čempionāta nākamais posms rallijs „Gulbis 2007″ risināsies 11. un 12. augustā Gulbenē.

Svētdien notikušajā Latvijas minirallija čempionāta piektajā posmā rallijā „Ķekava 2007″ uz starta stājās 104 ekipāžas, kas ir šī autosporta veida rekords. Kvalitatīva un kvantitatīva izaugsme vērojama 4WD+, jo trasē var redzēt aizvien vairāk „Mitsubishi Lancer EVO” un „Subaru Impreza” markas jaudīgās automašīnas. Tomēr jaunpienācējiem vēl ir daudz jāmācās, lai varētu sacensties ar klases līderiem. „Ķekavā 2007″ galvenā cīņa par uzvaru izvērtās starp ekipāžām Jānis Dūcis/Aivars Anevics („Mitsubishi EVO VIII”) un Mārtiņš Skakauskis/Andris Skakauskis („Mitsubishi EVO 6″). Pārsvars izrādījās divkārtējo Latvijas čempionu Dūča/Anevica pusē, kuri sešos no astoņiem ātrumposmiem bija ātrāki par pretiniekiem un izcīnīja ceturto uzvaru šosezon. Brāļi Skaukauski uzrādīja par nepilnām 15 sekundēm sliktāku rezultātu, gūstot stabilu otro vietu. Trešajā vietā ierindojās Edgars Piļka/Igors Sidorovs, pirmoreiz startējot ar „Mitsubishi EVO”. Kopvērtējumā pārliecinošā vadībā atrodas Dūcis/Anevics. Lai trešo reizi pēc kārtas izcīnītu zelta medaļas, komandas „Veģi” ekipāžai atlikušajos divos posmos pietiek iegūt septiņus punktus (tik daudz piešķir par sesto vietu). Kopvērtējuma otrās vietas īpašnieki Guntars Miķelsons/Aivars Maļavkins („Mitsubishi EVO”) piedzīvoja avāriju un nefinišēja.

Zināmu intrigu radīja Jāņa Vorobjova/Gunta Ervalda („Mitsubishi Lancer EVO 8″) startēšana Ķekavas rallijā „Sport” ieskaitē, jo radās iespēja salīdzināt valsts labākās N4 klases ekipāžas sniegumu ar labākajiem minirallistiem Dūci/Anevicu. Te gan jāpiebilst, ka Vorobjovs šoreiz pilotēja A8 klases automašīnu, kamēr Dūča „evolūcija” tehnisko parametru ziņā atpaliek pat no N4 klases. Uzrādot absolūti labāko rezultātu, par izstāžu kompleksa „Rāmava” kausa ieguvējiem kļuva Vorobjovs/Ervalds. Pavadot nepilnu pusstundu ātrumposmos, viņu pārsvars pār Dūci/Anevicu bija 1:10,4. Otrie „Rāmavas” kausa izcīņā bija brāļi Kaspars un Andris Šimkus („Subaru Impreza”), labākos minirallistus apsteidzot vien par 2,9 sekundēm/p>

Čempionāta ieskaitē 4WD klasē savu pirmo uzvaru izcīnīja Ali Jansons/Kristaps Bērziņš („Subaru Impreza RS”), sīvā cīņā par nepilnām piecām sekundēm apsteidzot ekipāžu Didzis Blūms/Aigars Rencis („Subaru Impreza RS”). Ja agrāk atmosfērisko dzinēju pilnpiedziņas klasē dominēja „Audi Quattro” markas automašīnas, tad šobrīd vadošās pozīcijas pamazām pārņem ar „Subaru Impreza RS” braucošie sportisti. Tāpēc neizbrīna fakts, ka vēl vairāki šīs klases pārstāvji būvē (vai gatavojas to darīt) tieši šīs markas automašīnas. Trešo vietu „Ķekavā 2007″ ieguva Mikus Bērzkalns/Māris Kulšs („Audi 80 Quattro”), pēdējā ātrumposmā atņemot vietu uz pjedestāla Kasparam Breijeram/Līgai Liepiņai („Audi 90 Quattro”). Kopvērtējuma vadībā izvirzījušies Blūms/Rencis. Tikai vienu punktu viņiem zaudē līdzšinējie līderi Gatis Balgalvis/Lauris Kaktiņš („Audi 80 Quattro”), kuri trešajā „dopā” piedzīvoja iespaidīgu avāriju un izstājās.

1600+ grupā jau otro uzvaru pēc kārtas izcīnīja Krišjānis Caune/Vilnis Vitkovskis („Honda Civic TypeR”). Caune juniors aizvada savu līdz šim veiksmīgāko sezonu rallijā, ko apliecina arī atzīstamie rezultāti lielajā rallijā N3 klases ieskaitē. Otro vietu Ķekavas rallijā ieguva Kaspars Brencis/Armands Ziemelis („Honda Civic TypeR”), bet trešo Jānis Fārenhorsts/Ingars Smaižis („Renault Clio”). Lielisku rezultātu, ierindojoties ceturtajā pozīcijā, sasniedza Ivo Vinniņš/Lauris Rūba („VW Golf II”). Kārtējo neveiksmi, jau trešo pēc kārtas, piedzīvoja Jānis Kārkliņš/Jānis Krastiņš („Renault Clio”), kuri atkal bija spiesti izstāties tehniska defekta dēļ. Interesanti atzīmēt, ka pirmajos divos „dopos” Kārkliņš bija nedaudz lēnāks par Cauni. „Nullītes” nopelnīja arī līdzšinējie kopvērtējuma līderi Uldis Briedis/Ints Palma („Renault Clio”) un brāļi Nauris un Atis Bruņinieki („VW Golf II”). Klases vadībā šobrīd izvirzījušās Caunes, Brenča un Fārenhorsta pilotētās ekipāžas, kurām visām ir vienāds punktu skaits, tomēr arī Ķekavas neveiksminieki nav atpalikuši pārāk tālu.

Jau trešo ralliju pēc kārtas nemainīgs laureātu trijnieks ir 1600 klasē – pirmie Zigurds Kalniņš/Ģirts Dombrovskis („VAZ 2108″), otrie Ziedonis Bečs/Gatis Ulmanis („Toyota Corolla”) bet trešie Andris Andiņš/Māris Ešmanis („VW Golf II”). Ne pārāk daudz līderu trio šoreiz zaudēja Oskars Laze/Pēteris Čivčs („VW Golf II”), ierindojoties ceturtajā vietā. Kopvērtējuma pirmajā pozīcijā atgriezušies Kalniņš/Dombrovskis. Trīs punktus no līderiem atpaliek Andiņš/Ešmanis, bet Beča/Ulmaņa deficīts ir jau 15 punkti.

„Road” klase „Ķekavā 2007″ pulcēja rekordlielu dalībnieku skaitu – 23 ekipāžas. Neraugoties uz ļoti sarežģīto un smago trasi, finišu nesasniedza tikai viens duets. Negaidītu uzvaru izcīnīja Aigars Jušēns/Edgars Kļaviņš („Audi 90″), apsteidzot kopvērtējuma līderus Mareku Vītolu/Elvi Stankēvicu („Mitsubishi Lancer”). Trešajā pozīcijā ierindojās Jānis Muižnieks/Elmārs Biele („Subaru Impreza”), kuri līdz šim startēja 4WD klasē. Pirmoreiz minirallija vēsturē uz startā stājās arī „ZAZ 968″, kas gan nebūtu nekāds brīnums krosa trasēs. „Zapiņš” Dāvja Arāja/Arno Veģa vadībā pārvarēja visas grūtības un finišā šī atraktīvā ekipāža, kas distanci veica ar plīvojošu Latvijas karogu improvizētā mastā, ierindojās 21. vietā. Līdzjutējiem bieži rodas neizpratne par „Road” klasi, kurā drīkst startēt arī ar automašīnām bez papildus drošības aprīkojuma. Tāpēc atgādināsim, ka šīs grupas braucējiem „dopi” nav kā ātrumsacensības, bet gan kā regularitātes brauciens, kurš spēs precīzāk ievērot uzdoto vidējo ātrumu. Jāatzīmē arī, ka braucējiem, kuriem nav pietiekamas pieredzes autosportā, bet kuri vēlas startēt sporta automašīnu ieskaitē, vispirms ir jāpiedalās (un jāsasniedz finišs) divos rallijos „Road” klasē.

Komandu vērtējumā uzvarēja „Auto Stils rally team” (piloti Edgars Piļka, Zigurds Kalniņš, Andris Lūsis). Nākamajās vietās „Fartuki (Kaspars Brencis, Jānis Fārenhorsts, Raivo Pikke) un „GM – Auto Rally team” (Guntars Miķelsons, Didzis Blūms, Māris Freibergs). Līderpozīcijas izdevās nosargāt vienībai „Veģi” (Jānis Dūcis, Gatis Balgalvis, Raimonds Dūcis).

Ralliju „Ķekava 2007″ atbalstīja „Reklāmas Centrs”, „Auto Stils”, izstāžu komplekss „Rāmava” un Ķekavas pagasta padome.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *