Minirallijā Gulbis 2007 uzvar brāļi Skakauski, Dūcim/Anevicam čempionu tituls

Info: LAF SAK preses dienests
Foto: Armands Brakmanis

Gulbenes apkārtnē aizvadīts Latvijas minirallija čempionāta priekšpēdējais sestais posms. Par minirallija „Gulbis 2007″ uzvarētājiem 4WD+ klasē kļuva Mārtiņš Skakauskis/Andris Skakauskis („Mitsubishi EVO VI”), bet, ierindojoties otrajā pozīcijā, čempionu titulu jau trešo sezonu pēc kārtas ieguva Jānis Dūcis/Aivars Anevics („Subaru Impreza”). Citās ieskaites grupās uzvaras izcīnīja Mareks Švarcs-Švampāns/Didzis Putniņš („Audi 80 Quattro”, 4WD), Krišjānis Caune/Vilnis Vitkovskis („Honda Civic TypeR”, 1600+), Zigurds Kalniņš/Ģirts Dombrovskis („VAZ 2108″, 1600), Aigars Jušēns/Edgars Kļaviņš („Audi 90″, Road) un Jānis Feldmanis/Juris Vilmanis („Subaru Impreza”, Sport). Komandu vērtējumā pārliecinoša uzvara „Auto Stils rally team” (piloti Edgars Piļka, Zigurds Kalniņš, Andris Lūsis).

Minirallijs „Gulbis 2007″ dalībniekus un skatītājus sagaidīja ar svelmi, no kuras maz prieka bija gan vieniem, gan otriem – sportisti automašīnu salonā jutās kā pirtī, bet līdzjutēji bija spiesti baudīt putekļu vannas. 4WD + klasē, uzrādot labākos rezultātus visos sešos ātrumposmos, pārliecinošu uzvaru izcīnīja Mārtiņš Skakauskis/Andris Skakauskis („Mitsubishi EVO VI”). Tomēr priecīgāki šoreiz varēja būt otrās vietas ieguvēji – Jānis Dūcis/Aivars Anevics, šoreiz startējot ar sev neierasto „Subaru Impreza”, posmu līdz čempionāta noslēgumam sāncenšiem kļuvuši neaizsniedzami, čempionu laurus plūcot jau trešo sezonu pēc kārtas. Trešo vietu izcīnīja Andris Sparāns/Guntis Dīriņš („Mitsubishi EVO VI”), izmantojot Edgara Piļkas/Igora Sidorova kļūmi („Mitsubishi EVO VI”) ceturtajā „dopā”. Kopvērtējuma otrajā pozīcijā joprojām atrodas Guntars Miķelsons/Aivars Maļavkins („Mitsubishi EVO VI”), lai gan Gulbenes ceļos ierindojās tikai astotajā pozīcijā. Tikpat punktu ir arī Arvja Aruma/Arņa Krasovska („Subaru Impreza”) kontā („Gulbī 2007″ piektā vieta).

4WD grupā fantastiski ātri bija Mareks Švarcs-Švampāns/Didzis Putniņš („Audi 80 Quattro”) – pirmie klasē un septītie absolūtajā vērtējumā! Otrajā pozīcijā ierindojās Ali Jansons/Ivars Krievs („Subaru Impreza RS”), bet trešie sīvā cīņā Elmārs Aukšmuksts/Kaspars Bundzinieks („Audi Coupe”), kuri beidzot pārvarējuši tehniskās problēmas un varēja nodemonstrēt savam potenciālam atbilstošu sniegumu. Ne pārāk sekmīgi „Gulbī 2007″ startēja abi kopvērtējuma līderi – Didzis Blūms/Aigars Rencis („Subaru Impreza RS”) ieguva ceturto vietu, bet Gatis Balgalvis/Lauris Kaktiņš ar nepilnās piecās nedēļās uzbūvēto „Audi 90 Quattro” palika septītie, vēl netiekot galā ar psiholoģisko barjeru pēc smagās avārijas minirallijā „Ķekava 2007″. Uz zelta medaļām atlikuši trīs pretendenti – vadībā atrodas Blūms, četri punkti mazāk ir Balgalvim, bet vēl par punktu zaudē Švarcs-Švampāns.

1600+ klasē jau trešo sacensību pēc kārtas nekādas izredzes sāncenšiem neatstāj Krišjānis Caune/Vilnis Vitkovskis („Honda Civic TypeR”), ar šo panākumu nonākot kopvērtējuma vadībā. Cīņa sekunžu vērtībā izvērtās par otro pozīciju. Finišā veiksmīgāki izrādījās Jānis Fārenhorsts/Ingars Smaižis („Renault Clio”), kuriem izdevās apsteigt ekipāžu Uldis Briedis/Oskars Kaņeps-Kalniņš („Renault Clio”) par nepilnām trim sekundēm. No plašā pretendentu pulka uz čempionu nosaukumu pēc Gulbenes minirallija ir atkritušas vairākas ekipāžas – Nauris Bruņinieks/Atis Bruņinieks („VW Golf”) izstājās tehnisku problēmu dēļ jau pirmajā ātrumposmā, bet Raivo Pikke un Jānis Kārkliņš nemaz nestartēja. Lai Caune juniors kļūtu par kopvērtējuma pirmās vietas ieguvēju, pēdējā posmā sliktākā scenārija gadījumā viņam jāfinišē otrajā vietā. Trīs punktus no Caunes atpaliek Fārenhorsta ekipāža, bet sešus Kaspars Brencis/Armands Ziemelis („Honda Civic TypeR”), kuri, tehnisku problēmu vajāti, Gulbenē ierindojās ceturtajā vietā.

Mazajā vienas ass piedziņas klasē 1600 uzvarētāju Zigurda Kalniņa/Ģirta Dombrovska („VAZ 2108″) uzrādītie rezultāti ātrumposmos bija tik pārliecinoši, ka loģiskāk tos bija salīdzināt absolūtā vērtējuma griezumā (astotais rezultāts!), nevis klases ietvaros. Šī ekipāžai bija jau piektā uzvara sešos posmos, tomēr pat tik graujošs sniegums vēl nav nodrošinājis čempionu titulu. Vienīgais veids, kā Kalniņš/Dombrovskis var zaudēt pirmo vietu, ir šāds – Andris Andiņš/Māris Ešmanis („VW Golf II”) pēc neveiksmīgā starta Gulbenē (tikai septītā vieta) pēdējā posmā izcīna uzvaru, bet Kalniņa ekipāža finišē zemāk par desmito vietu. Otro pozīciju „Gulbī 2007″ ieguva Ziedonis Bečs/Gatis Ulmanis („Toyota Corolla”), bet trešie Mārcis Strautiņš/Guntis Mūrnieks („Lada Samara”), kuriem šis bija pirmais goda pjedestāls.

„Road” klasē jau otro posmu pēc kārtas labākie izrādījās Aigars Jušēns/Edgars Kļaviņš („Audi 90″), kuri nopelnīja par 3,3 soda sekundēm mazāk nekā tuvākie sekotāji Jānis Muižnieks/Elmārs Biele („Subaru Impreza”). Ņemot vērā blīvos rezultātus, tas ir diezgan liels pārsvars. Karsta cīņa izvērtās par vietām no trešās līdz sestajai – četras ekipāžas satilpa 0,9 sekundēs! Precīzākie no šī kvarteta izrādījās Māris Freibergs/Edgars Trūps („VW Jetta”). Pussoļa attālumā no zelta medaļām atrodas Mareks Vītols/Elvis Stankēvics („Mitsubishi Lancer”), Gulbenes minirallijā izcīnot sesto vietu. Teorētiskas izredzes apsteigt šā brīža kopvērtējuma līderus saglabā vienīgi Andris Lūsis/Gatis Cimdiņš („Seat Leon”) – Lūsim pēdējā posmā ir jāuzvar, bet Vītolam jāpaliek bez punktu guvuma (finišs zemāk par 12. vietu vai izstāšanās).

Komandu vērtējumā pārliecinošu uzvaru svinēja „Auto Stils rally team” (piloti Edgars Piļka, Zigurds Kalniņš, Andris Lūsis), turpmākajās vietās atstājot „Pepper Racing Team 2″ (Jānis Muižnieks, Ēriks Miķelsons, Māris Mellis) un „FitLine Senators Racing Team” (Ziedonis Bečs, Raimonds Kronbergs, Krists Kalniņš). Līderpozīcijā joprojām atrodas „Veģi” (Jānis Dūcis, Gatis Balgalvis, Nauris Bruņinieks), taču 2006. gada čempionu iespaidīgais pārsvars ir krietni sarucis – tikai astoņi punkti (posmā maksimāli var gūt 45) mazāk ir „Auto Stils rally team”, turpat uz papēžiem min arī „GM – Auto Rally team” (Guntars Miķelsons, Didzis Blūms, Māris Freibergs).

Paralēli minirallija ieskaitei „Gulbī 2007″ sacentās arī „Sport” grupas braucēji. Ātrākie bija Jānis Feldmanis/Juris Vilmanis („Subaru Impreza”), kuri uzrādīja sacensību absolūti labāko rezultātu. Vienas ass piedziņas „Sport” klasē nepārspēts palika autotreka meistars Sergejs Blaževičs („VW Golf III”), startējot ar stūrmani Sergeju Onacki.

Rallijs Gulbenē atgriezīsies ziemā, bet Latvijas minirallija čempionāta pēdējais septītais posms „Yokohama 2007″ septembra ceturtajā nedēļas nogalē risināsies Saldus rajonā.

Miniralliju „Gulbis 2007″ rīkoja SIA „Auto-Moto skola” ar SIA „Audzes 2004″, SIA „Kopa” un Gulbenes pilsētas domes atbalstu.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *