Mālnieks: “Izdarāms ir viss, mērķis – čempionu tituls”
2014. gada Latvijas rallija čempiona Jāņa Vorobjova ekipāža pagājušās nedēļas nogalē Baltkrievijā un tepat Latvijā aizvadīja divas autosacīkstes pēc kārtas. Abās tika startēts ar aizmugures piedziņas BMW M3, bet jau nākošnedēļ komanda atgriezīsies pie “Mitsubishi Lacer Evo X”, lai turpinātu cīņu par titulu Latvijas rallija čempionātā.
Baltkrievijas rallija čempionāta posmā “Rally Belarus” Vorobjovs bija apvienojies ar bijušo stūrmani Artūru Žeibi. Lai gan sacensībās kopā kādu laiku nebija braukts un pretī stājās ne viena vien pilnpiedziņas ekipāža, pēc pirmās dienas Vorobjovs/Žeibe pat ieņēma pirmo vietu, tomēr vēlāk tika sabojāta ātrumkārba, kā rezultātā finišs sasniegts piektajā vietā.
“Baltkrievijā sanāca ar akmeni sabojāt kārbas korpusu, kā rezultātā to vajadzēja mainīt vai labot,” portālam “4rati.lv” stāsta Vorobjovs pastāvīgais stūrmanis Andris Mālnieks, kurš došanos uz Baltkrieviju izlaida saspringtā darba grafika dēļ. “Uzreiz pēc sacensībām komanda devās uz Lietuvu [lai veiktu remontu] un liels paldies jāsaka “Samsonas Racing” par paveikto darbu.”
Lai gan pa nakti bija jāpaspēj veikt remontu un jāmēro 850 km līdz Kurzemei, kur Sieksātē jau nākošajā dienā startēja rallijsprints “Kalnamuiža”, Vorobjova komandai visu izdevās paspēt laikus.
Par spīti nogurumam un neatbilstošiem ātrumkārbas regulējumiem, Vorobjovs ierindojās septītajā vietā absolūti un “2WD Open” klasē piekāpās tikai Anda Neikšāna pilotētajai ekipāžai, kas startēja ar līdzīgu BMW M3. Turklāt Vorobjovs un Neikšāns spēja izrādīt konkurenci pilnpiedziņas mašīnām, jo rallijsprinta trase bija ļoti piemērota spēkratiem ar aizmugures piedziņu.
“Rallijsprintu “Kalnamuiža” aizvadījām labi, ņemot vērā pa nakti paveikto un to, ka naktī nebija gulēts – es biju vienīgais no komandas, kurš bija pagulējis,” stāsta Mālnieks. “Viss izdevās, tiesa, auto nebija tāds kā parasti, jo pa nakti saliktā kārba izrādījās ļoti “gara”, kas traucēja uzrādīt labāku rezultātu. Tomēr “Kalnamuiža” bija ļoti baudāma. Protams, ka Jānis [Vorobjovs] ar Andi [Neikšānu] ir meistari, bet šoreiz trase arī bija ļoti pateicīga BMW mašīnām.”
Rallijsprinta “Kalnamuiža 2015” rezultāti:
1. Hermanis/Neikšāns (Mitsubishi Lancer Evo VIII), 24:51.04
2. Bergmanis/Grīns (Mitsubishi Lancer Evo IX), 24:51.08
3. Lielkājis/Miķelsons (Mitsubishi Lancer Evo IX), 24:55.74
4. Neikšāns/Aizsilnieks (BMW M3), 24:58.15
5. Jaunzems/Innuss (Mitsubishi Lancer Evo VIII), 24:59.86
6. Berķis/Čeporjus (Mitsubishi Lancer Evo IX), 25:06.59
7. Vorobjovs/Mālnieks (BMW M3), 25:11.78
8. Vecvagars/Žeibe (Mitsubishi Lancer Evo IX), 25:22.41
9. Baldiņš/Sakne (Mitsubishi Lancer Evo X), 25:45.46
10. Francis/Francis (BMW 325), 25:47.31
Tagad Vorobjovam un Mālniekam priekšā “Rally Talsi”, kur konkurence būs vēl daudz spēcīgāka un atsāksies cīņa par Latvijas rallija čempionu titulu LRC2 (N4) grupā. Mālnieks neslēpj, ka mērķis šogad ir aizstāvēt pērn gūto titulu, lai gan šobrīd pārliecinošā vadībā ar uzvarām pirmajos trīs posmos nostiprinājies igaunis Sīms Plangi.
“Talsos brauksim ar “Evo X” un, protams, cīnīsimies par uzvaru,” nosaka Mālnieks. “Šobrīd ļoti labās pozīcijās atrodas [Sīms] Plangi, bet izdarāms ir viss un mūsu mērķis, protams, ir Latvijas čempionu tituls.”
Latvijas rallija čempionātā Plangi kontā šobrīd 50 punkti, bet ar 35 nopelnītiem punktiem seko Mārtiņa Sviļa/Ivo Pūķa ekipāža. Vorobjovs/Mālnieks trīs posmos iekrājuši 28 punktus, bet vēl tikai 1 punktu atpaliek Igors Bulancevs/Marina Daņilova, kuriem ceturtā vieta.
Latvijas rallija čempionāta kopvērtējums pēc 3 posmiem (LRC2):
1. Sīms Plangi, 50
2. Mārtiņš Svilis, 35
3. Jānis Vorobjovs, 28
4. Igors Bulancevs, 27
5. Sergejs Popovs, 12
6. Aleksandrs Gorelovs, 8
7. Aldis Vilcāns, 5
8. Tarass Kravčenko, 4
9. Andis Neikšāns, 2
Teksts: Juris Dargēvičs
Foto: Dace Janova (4rati.lv)