Kaspars Kaņeps-Kalniņš debitēs “Baltic Open” rallija klasē [intervija]

Pērnā gada viens no Latvijas rallija kausa 2WD grupas līderiem Kaspars Kaņeps-Kalniņš nākošnedēļ “Rally Talsi” sacensībās debitēs jaunizveidotajā “Baltic Open” klasē, startējot ar pilnpiedziņas “Mitsubishi”. Nelielā intervijā portālam “4rati.lv” sportists atklāja vairāk par tuvākajiem plāniem, piedzīvoto rallijsprintā “Kalnamuiža”, kur vēl tika startēts ar BMW, un to, kāpēc notikusi stūrmaņa maiņa.

Pagājušajā gadā savu BMW M3 taisījies uzlabot un pārdot, bet Kalnamuižā vēl tomēr brauci ar to pašu auto…

Kaspars Kaņeps-Kalniņš: “Pēc pagājušās sezonas auto pārjaucām un savedām kārtībā, diemžēl finanšu trūkuma dēļ pilnībā neīstenojās iecerētie uzlabojumi. BMW no sporta degvielas pārregulējām uz E98, līdz ar to “zirgi” ir nost, ko ļoti var just. Ar tirgošanu ļoti neesmu iesprindzis, bet, protams, ja kāds vēlās iegādāties, laipni lūgti. Ļoti liela bauda ir braukt ar jaudīgu aizmugures piedziņas auto, tāpēc nevarēju atturēties nebraukt rallijsprintu “Kalnamuiža”.”

Savā klasē paliki sestais. Kā klājās šajā sacīkstē?

Kaspars Kaņeps-Kalniņš: “Pats rallijs bija lielisks – ceļi, laikapstākļi, atmosfēra. Paldies organizatoriem. Mums pašiem bija problēmas ar auto, kā jau tehniskajā sporta veidā, neko nevar 100% paredzēt. Zuda jauda, “kloķenes” apgrieziena devējs bija pie vainas, līdz ar to ātri braukt nebija iespējams. Šajā posmā mēs izmantojām standarta ātrumkārbu, nevis sporta. Nebiju ar tādu iepriekš braucis, atkal kaut kas jauns! Tā arī tās dārgās sekundes zaudējām.”

Talsos pieteikumā jau esi ar “Mitsubishi”. Pastāsti vairāk par to!

Kaspars Kaņeps-Kalniņš: “Talsu rallijā plānojam startēt jaunajā klasē “Baltic Open”, ar pilnīgi no nulles uzbūvētu “Mitsubishi Evo”. Šai klasei ir daudz ierobežojumi, standarta transmisija, jauda mazāka, praktiski tuvu standarta automašīnai, kas, protams, samazina izmaksas. Liels paldies “Rallyworkshop” komandai! Liels darbs izdarīts, vēl palikuši daži sīkumi, bet laiks vēl ir.”

Arī turpmāk startēsi ar šo auto?

Kaspars Kaņeps-Kalniņš: “Ar “Evo” plānoju startēt arī atlikušajos posmos, jo jaunā klase ir jāizkustina! Pats nedaudz palīdzu šīs klases izveidošanā. Mērķis ir, lai sportisti sarosās, velk ārā savus auto un par relatīvi lētām izmaksām piedalās sacensībās. Pēc Talsu rallija plānojam sākt būvēt vēl vienu “Mitsubishi” šai klase. Sportistiem interese ir par jauno klasi, vajag tikai darboties, nedrīkst stāvēt uz vietas!”

Vēl tapšanas stadijā esošais “Baltic Open” klases “Mitsubishi”:

11225831_831703940237082_1401935180_n

Tev ir notikušas izmaiņas arī stūrmaņu jautājumā…

Kaspars Kaņeps-Kalniņš: “Jā, ar stūrmaņiem man arī šosezon ir izmaiņas. Šogad Artūram [Šiminam] piedāvāja braukt Eiropas čempionātā, junioru ieskaitē. Tas ir krietni augstāks līmenis un šāda iespēja ir jāizmanto, jo negadās bieži. Talsu rallijā braukšu kopā ar Mārtiņu Žideņu. Viņš ir ļoti atraktīva personība un ar autosportu ir uz “Tu”, līdz ar to mums daudz kas ir kopīgs. Vairākus gadus viņš ir startējis autokrosā, tāpēc sēdēt blakus rallijā stūrmaņa krēslā viņam būs liels izaicinājums!”

Varbūt vari mazliet ieskicēt atlikušās sezonas plānus?

Kaspars Kaņeps-Kalniņš: “Plāni ir startēt visos atlikušajos [Latvijas rallija čempionāta] posmos. Rezultāts šogad nav primārais, bet jācīnās protams ir vienmēr. Galvenais ir popularizēt jaunizveidoto klasi un plānoju, ka uz nākamo gadu tajā varētu uz starta iziet 7-10 automašīnas. Kā būs dzīvē, tad redzēsim.”

Interviju sagatavoja: Juris Dargēvičs
Foto: Dace Janova, 4rati.lv / K.Kaņepa-Kalniņa pers.arhīvs

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *