WRC iepazīstina komandas ar 2027. gada noteikumu uzmetumu
Pasaules rallija čempionāta rīkotāji Japānas rallija nedēļas nogalē komandas informējušas par to, kādi būs aptuvenie tehniskie noteikumi “Rally1” un “Rally2” klasēs jaunajā ērā, kas sāksies 2027. gadā. Oficiāli tie tiks prezentēti decembrī gaidāmajā FIA Pasaules Motoru sporta padomes sēdē.
“Rally1” klases mašīnas, visticamāk, saglabās pašreizējās rāmja šasijas, kas tika ieviestas 2022. gadā un ir ar uzlabotiem drošības standartiem, kā arī piemērotas dažādām virsbūvēm. Plānoti vien atsevišķi uzlabojumi, tostarp tas, ka tās varēs izgatavot arī ārpus čempionāta esoši tūninga uzņēmumi, ne vien lielie ražotāji. Turklāt tiek strādāts pie tā, lai vienādas šasijas varētu izmantot gan WRC, gan pasaules rallijkrosa čempionātā.
Nākamos divus gadus WRC sacensībās, kā zināms, vairs netiks izmantotas hibrīda sistēmas. Tikmēr 2027. gadā plānots dot ražotājiem iespēju izvēlēties, kāda veida jaudas agregātu izmantot. Visticamāk, būs atļauti tradicionālie iekšdedzes motori, ko darbinās simtprocentīgi ilgtspējīga degviela. Tāpat plānots, ka varēs izvēlēties arī pilnībā elektrizētu piedziņu vai hibrīdu.
Ja nākotnē ražotāji izvēlēsies dažādus jaudas agregātus, veiktspēja starp automašīnām tiks līdzsvarota, izmantojot griezes momenta mērītāju. Šo koncepciju paredzēts izmantot jau nākamā gada Dakaras rallijā.
Svarīgs FIA mērķis ir samazināt WRC auto izmaksas. Lai to veicinātu, tiks ieviesti tēriņu ierobežojumi uz noteiktām detaļām.
Izmantotie resursi:
www.autosport.com