Sesks/Francis Čīles WRC posmu sāk ar divām pārsistām riepām

Foto: M-Sport

Mārtiņa Seska un Renāra Franča ekipāža piedzīvojusi neveiksmi pasaules rallija čempionāta Čīles posma trešajā ātrumposmā, kur divas plīsušas riepas maksāja vairāk par piecām minūtēm. Tāda paša iemesla dēļ daudz laika zaudēja arī Sebastjēns Ožjē, bet vadību sacensībās pārņēmis Elfins Evanss.

Dienas pirmajā pusē norisinājās trīs ātrumposmi, kas pēc tam šodien būs jāveic atkārtoti. Sesks/Francis kā vienīgā no desmit “Rally1” klases ekipāžām startē ar mašīnu, kas nav aprīkota ar hibrīda sistēmu. Latviešiem šis ir jau trešais WRC rallijs šosezon, aiz Polijas un Latvijas posmiem.

Pirmais bija 19.72 km garais “Pulperia 1”, kas jau pēc pirmajām trim ekipāžām tika apturēts skatītāju drošības dēļ un neturpinājās. Uz to brīdi ātrāko rezultātu bija uzrādījis Ožjē, kuram 9.1 sekundi zaudēja Ots Tanaks, bet 10.5 sekundes lēnāks bija Esapeka Lapi. Pārējiem “Rally1” klases braucējiem piešķīra tādus pašus rezultātus kā Lapi, ar piebildi, ka tie var mainīties, atkarībā no laikiem, kas tiks uzrādīti šo pašu ātrumposmu mērojot otro reizi.

Nākamais bija 13.34 km garais “Rere 1”. “Toyota” komanda sasniedza pirmās četras pozīcijas. Evanss bija ātrākais, bet aiz viņa ierindojās Kalle Rovanpera un tikai otro posmu “Rally1” kategorijā aizvadošais Sami Pajari. Ožjē bija ceturtais, bet noturēja līderpozīciju sacīkšu kopvērtējumā. Seska/Franča ekipāža uzrādīja desmito rezultātu, no līdera atpaliekot 8.5 sekundes, bet tikai 0.1 sekundi piekāpjoties čempionāta līderim Tjerī Noivilam. “Hyundai” pārstāvis trasē devās pirmais un atzina, ka mašīnai praktiski nav saķeres.

“Pamazām veidojam izpratni par ceļa virsmu un pašu sacīksti,” pēc otrā ātrumposma komentēja Mārtiņš Sesks. “Mēģinām braukt stabili, jo šis mums ir jauns rallijs. Ceļa segums klāts ar maziem akmeņiem, citur ir smalka grants un tā tālāk.”

Trešais ātrumposms bija šodienas garākais dops “San Rosendo 1”, un tajā dalībnieki mēroja 23.32 km distanci. Ožjē piedzīvoja neveiksmi, līkuma ārmalā uzbraucot valnim, pēc kā bija spiests mainīt riepu, tādā veidā pazaudējot nepilnas divas minūtes. Neveiksmīgs pavērsiens jau sākumā, ņemot vērā, ka Ožjē ir viens no galvenajiem pretendentiem uz titulu. Ātrāko laiku sasniedza Rovanpera, šoreiz tikai par 0.1 sekundi pārspējot Evansu.

Līdzīgs liktenis kā Ožjē piemeklēja arī Sesku, taču latviešu pilotam nepaveicās vairāk. Pēc trāpīšanas uz vaļņa divi riteņi palika bez gumijas, taču bija tikai viens rezerves ritenis. Finišu mūsējie sasniedza ar zaudētām jau vairāk kā piecām minūtēm, bet ceļā uz servisa parku bija spiesti izstāties. Sacensības viņi turpinās rīt.

“Izslīdējām uz slidenas grants un aizķērām valni,” skaidro Sesks. “Riepa plīsa divas reizes. Mums nav otra rezerves riteņa, tāpēc ir lielas problēmas.”

Pēc SS3 Evanss pārņēmis vadību kopvērtējumā, bet Rovanpera viņam zaudē 2.2 sekundes. Augstajā trešajā vietā atrodas Pajari, atpaliekot 6.6 sekundes no līdera. Tanaks no “Hyundai” vienības ieņem ceturto vietu, sekojot nepilnu sekundi aiz Pajari. Seska ekipāža ir 5 minūtes un 28 sekundes aiz līdera.

Rezultāti pēc SS3 (provizoriski):

Pilni rezultāti >>

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *