Sebastjēns Ožjē: “Man nav attaisnojumu šim zaudējumam”

Foto: rallymexico.com

Kamēr uzvarētājs Jari-Mati Latvala uzskata, ka Meksikas rallijā parādījis savu labāko sniegumu karjerā, otrās vietas ieguvējs Sebastjēns Ožjē atzīstas, ka viņam vienkārši pietrūcis ātruma, lai noķertu komandas biedru. Tikmēr Tjerī Noivils saņēmis kritiku no savas komandas par Meksikā piedzīvotajām divām avārijām un jaunu uzdevumu – uzvarēt nākamajā WRC posmā Argentīnā.

Guvis uzvaras Montekarlo un Zviedrijas rallijos, Meksikā Ožjē piektdien bija jāstartē pirmajam, kamēr otram “Volkswagen Motorsport” pilotam Latvalam bija astotā starta pozīcija. Latvala jau sestdienas piektdienas pirmajā ātrumposmā pārņēma vadību sacensībās, turpinājumā to ievērojami palielinot.

“Ne man, ne manam stūrmanim nav ar ko sevi attaisnot,” atzīst Ožjē. “No starta līdz pat finišam mēs atdevām visu no sevis. Riepas, ko izvēlējāmies, bija priekšrocība, ņemot vērā mūsu starta pozīciju, un es braucu uz galējās robežas. Neskatoties uz to visu, nebija iespējas cerēt uz kaut ko vairāk par otro vietu. Čempionāta kopvērtējumā viss beigās tomēr izrādījās labi, tikai sešus punktus zaudēju Jari-Mati, kuru joprojām uzskatu par savu galveno konkurentu cīņā par titulu.”

Lai gan savā 100. sacīkstē pasaules rallija čempionātā Ožjē neizdevās uzvarēt, viņa pārsvars pār tuvāko sekotāju sezonas kopvērtējumā ir pieaudzis un sasniedz 35 punktus. Kā zināms, līdzšinējais otrās pozīcijas turētājs Andreass Mikelsens šoreiz izstājās, bet viņa vietu nu ieņēmis Madss Ostbergs, kurš Meksikā guva trešo vietu.

Tikmēr Latvala, kurš pirmajos divos WRC posmos palika bez punktiem, tikai šobrīd sācis ceļu pretī cīņai par uzvaru 2016. gada sezonas čempionātā.

“Iespējams, šis bija viens no maniem gudrākajiem braucieniem karjerā,” stāsta Latvala. “Pagājušā gada Somijas rallijs bija manas labākās sacīkstes, ja runājam par tīru braukšanu, taču, kamēr tur bija lieli ātrumi, šeit visu noteica taktika, aprēķins, spēja izvairīties no akmeņiem un nepieļaut kļūdas. Meksikā ir tā, ka, ja tu pārlieku centies uzvarēt, ļoti riskē sabojāt mašīnu vai tās piekari, kā tas jau pagātnē man ir bijis. Spiediens, ko izjutu pirms šī rallija, bija diezgan liels, zināju, ja negūšu punktus, cīņa par titulu man būs beigusis – ja Ožjē atkal uzvarētu, bet es paliktu tukšā, viņam būtu jau 80 punktu pārsvars. Atguvām tikai sešus punktus, taču mēs pietuvojāmies, un tas ir pats svarīgākais. Zinu, ka arī nākamajā posmā Argentīnā man būs izdevīga starta pozīcija un mums atkal būs priekšrocības.”

Viens no pretendentiem uz pirmo trijnieku Meksikā bija Tjerī Noivils, taču “Hyundai Motorsport” pārstāvis gan piektdien, gan sestdien piedzīvoja avārijas. Komanda viņu par to publiski kritizē un uz nākamo posmu Argentīnā likusi izcīnīt uzvaru. Latvala ir labs piemērs tam, ko grants rallijos var paveikt, ja ir izdevīga starta vieta un Argentīnā, kur apstākļi būs līdzīgi, tāda būs arī Noivilam. Pērn Argentīnas rallijā uzvarēja Kriss Mīke, kurš arī izmantoja izdevīgo starta pozīciju.

“Tāda avārija kā pirmajā dienā var notikt, ja pilots cīnās par uzvaru,” saka “Hyundai” komandas tehniskais direktors Alēns Penase. “Tjerī pieļāva kļūdu, par to šaubu nav. Tomēr otrā avārija nebija nepieciešama. No rīta skaidri sarunājām, ka gribam redzēt mašīnu finišā, lai iegūtu vismaz dažus punktus ražotāju vērtējumā, tāpēc nesaprotu, kāpēc viņš brauca ar ātrumu, kas bija pārāk liels. Viņam ir jāpaanalizē “onboard” ieraksti, jāsalīdzina tos ar citiem pilotiem. Argentīnas rallijam plāns ir vienkāršs – viņam būs tikpat izdevīga starta vieta kā pērn Mīkem. Ja viņš spēs paveikt to, ko izdarīja Kriss, mēs būsim priecīgi. Ja ir tik laba starta vieta, nav iemesla to necensties izmantot.”

Argentīnas rallijs notiks no 21. līdz 24. aprīlim.

Izmantotie resursi:
www.wrc.com

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *