Pēc Tanaka neveiksmes notikumiem bagātā Kenijas rallija vadībā Evanss

Foto: toyota Gazoo Racing WRT
Kenijas rallija otrajā dienā lielu pārsvaru bija izveidojis Ots Tanaks, taču tehnisku problēmu dēļ vadību sacensībās pazaudēja. Par līderi kopvērtējumā kļuva Elfins Evanss, ar kuru šobrīd par uzvaru cīnās Kalle Rovanpera. WRC2 klasē izstājās līderis Olivers Solbergs.
“Safari Rally Kenya” sacensības var saukt par smagākajām visā WRC sezonā un šodienas ātrumposmos tas labi pierādījās. Lielākas vai mazākas ķibeles piedzīvoja visas “Rally1” ekipāžas. Tomēr, ja dažas tika cauri sveikā ar nelielām kļūdām vai ne tik nozīmīgiem auto defektiem, citām klājās daudz sliktāk. Dienas laikā dalībnieki veica astoņus ātrumposmus.
2024. gada WRC čempions Tjerī Noivils vakar bija pazaudējis ap 20 sekundēm, bet šorīt saņēma vēl minūtes sodu par aizkavēšanos servisa parkā un novēlotu ierašanos uz nākamā ātrumposma starta. “Hyundai” mehāniķi viņa mašīnai mainīja ātrumkārbu un pusasi, kā rezultātā servisa parkā atvēlēto 15 minūšu vietā nācās iztērēt 21 minūti.
Trijos no četriem priekšpusdienas ātrumposmiem ātrākais bija viņa komandas biedrs Tanaks, pārņemot vadību sacensībās un izveidojot pieklājīgu pārsvaru. Pusdienlaikā igauņu pilots bija jau 24 sekundes priekšā ceturtdienas līderim Evansam, bet Rovanpera atpalika 47 sekundes, ieņemot trešo vietu. Noivils vēl bija saņēmis desmit sekundes pie rezultāta par falšstartu piektajā dopā, bet, neskatoties uz sodiem, atradās ceturtajā pozīcijā.
Jau dienas pirmajā ātrumposmā plīsušu riepu dēļ vairākas minūtes pazaudēja “Toyota” piloti Takamoto Katsuta un Sami Pajari.
Drama on the road section for Takamoto Katsuta!
He suffered a puncture on stage three of Safari Rally and lost over two minutes – then the tire change didn’t go entirely to plan 😬😅 pic.twitter.com/ITdsrmwK76
— DirtFish (@DirtFishRally) March 21, 2025
Greguārs Munsters no “M-Sport Ford” pēc pirmās dienas bija nonācis trešajā vietā, bet ceturtajā ātrumposmā nolauza auto aizmugurējo riteni, kas viņam izmaksāja vairāk par trim minūtēm, bet pēc tam plīsa priekšējā riepa. Komandas biedrs Džošs Makerlīns vienubrīd bija ceturtais, bet pirms pēcpusdienas ātrumposmiem bija nonācis piektajā vietā, aiz Noivila.
Even more drama for Grégoire Munster on the Safari Rally 🫣
He’s lost several minutes with broken right-rear suspension – and now he’s picked up a puncture on SS6 Kedong too 😐 pic.twitter.com/QDBVNhiOsI
— DirtFish (@DirtFishRally) March 21, 2025
Drama for Josh McErlean 😅
He stopped on SS7 as he could smell his exhaust and worried something was burning – turns out there’s a hole in the bodywork but the car is mechanically OK! ✅ pic.twitter.com/NeOMVanytD
— DirtFish (@DirtFishRally) March 21, 2025
Pēc uzvaras astotajā ātrumposmā Tanaka pārsvars pār vadošajiem “Toyota” braucējiem pieauga. Evanss bija 46 sekundes aizmugurē, kamēr Rovanpera atpalika jau virs minūtes. Tomēr “Hyundai” komandu, kam šajā rallijā, kopš tā atgriešanās kalendārā, ne reizi nav izdevies uzvarēt, turpināja vajāt lāsts. Tanaka mašīna sāka zaudēt eļļu un devītajā ātrumposmā ekipāža pārvietojās lēnāk, atkrītot uz trešo pozīciju. Pirms dienas noslēdzošā dopa mašīnai pārbrauciena laikā nācās noņemt vienu no priekšējām pusasīm. Noivils tikmēr saņēma vēl 50 sekunžu sodu, jo auto bija problēmas ar dzesēšanu, kā rezultātā atkal tika nokavēta ierašanās uz starta. Ja ne kopumā divu minūšu sods, Noivils būtu rallija līderis.
🚨 Safari leader Ott Tänak has a technical problem!
His car is leaking gearbox oil – no time loss yet but might it impact him for the rest of Friday’s stages? 😬 pic.twitter.com/FgHTJepLky
— DirtFish (@DirtFishRally) March 21, 2025
Ott Tänak has removed the front-right driveshaft from his ailing Hyundai 🛠️
We caught up with him on the road section – he explains what’s gone wrong 🎙️ pic.twitter.com/s0OOX9ENlg
— DirtFish (@DirtFishRally) March 21, 2025
Adriens Furmo elektronikas problēmu dēļ vakar izstājās, šodien atgriezās trasē, bet vēlreiz bija spiests izstāties – šoreiz ar salauztu priekšējo piekari. Makerlīns septītajā ātrumposmā zaudēja vairāk nekā trīs minūtes, jo nācās apstāties, lai saprastu, kāpēc mašīna dūmo.
Evansam bija problēmas ar kabīnes sakaru iekārtu, bet dienas pēdējā ātrumposmā WRC sezonas līderis vēl arī pārsita priekšējo riepu. Zaudēt gan sanāca vien nedaudz un pirms sestdienas ātrumposmiem britu pilots saglabā līderpozīciju, par 7.7 sekundēm pārspējot komandas biedru Rovanperu, kam uzvaras pēdējos divos dienas ātrumposmos. Tanaks turpināja zaudēt laiku un pēc šīs dienas, lai gan ir trešais, atpaliek jau 55 sekundes. Noivils ir ceturtais, apmēram pusotru minūti aiz līdera un, ņemot vērā, cik strauji var attīstīties notikumi, nav zaudējis cerības pacīnīties par pirmajām vietām. Neskatoties uz zaudētajām minūtēm, Katsuta un Pajari ir piektajā un sestajā vietā.
Drāma arī WRC2 klasē, kur līderis Olivers Solbergs dienas priekšpēdējā ātrumposmā iestrēga īpaši smalkajās “fesh-fesh” smiltīs, netika ārā un izstājās. Pirms tam viņa pārsvars pār tuvāko sekotāju bija 40 sekundes. Tagad vadībā Kajetans Kajetanovičs, kuram desmit sekunžu attālumā seko Gass Grīnsmits (pilots šorīt saņēma desmit sekunžu sodu par kavēšanos laika kontrolē), bet 40 sekundes atpaliek Jans Solanss.
Sestdien jāveic vēl seši ātrumposmi, bet svētdien – pieci.