Montekarlo rallijā varētu startēt četras jaunās ‘Škoda Fabia RS Rally2’ mašīnas
“Toksport” komanda 2023. gada Montekarlo rallijā varētu iziet uz starta pat ar četrām jaunajām “Škoda Fabia RS Rally2” automašīnām. Šobrīd gan ir nopietnas problēmas ar piegādes ķēdēm, kas varētu ietekmēt šo plānu.
“Škoda Motorsport” rūpnīcas izstrādātajai rallija mašīnai pirmās sacensības bija nesen Vācijā notikušais “Lausitz Rallye”, kur uz starta ar to izgāja Andreass Mikelsens un izcīnīja uzvaru.
Novembra otrajā pusē mašīna tika aktīvi testēta Francijas Alpos, kas bija gatavošanās janvārī gaidāmajai debijai pasaules čempionātā. Testos piedalījās pieredzējušais Kriss Mīke, šī gada WRC2 čempions Emils Lindholms, pērnā gada JWRC titula ieguvējs Sami Pajari, kā arī Markoss Bulasija. Testu laikā Lindholms piedzīvoja nelielu avāriju.
Neskatoties uz jau šobrīd redzamo jaunās mašīnas ātrumu, rallija plānus būtiskie ietekmē rezerves daļu piegādes ķēžu problēmas visā pasaulē.
“Mēs zinām, ka daudzi vēlas jauno mašīnu, un mēs gribam to pārdot visiem, bet, ko gan mēs varam darīt? Nevaram apmierināt katra vēlēšanos,” skaidro “Škoda” motoru sporta nodaļas vadītājs Mihals Hrabaneks. “Līdz šī gada beigām varam piegādāt piecas mašīnas un ceram, ka nākamā gada laikā piegādāsim vēl 50. Tāpēc visiem saviem klientiem sakām, lai tie pagaidām patur pašreizējās mašīnas, ko varam apgādāt ar visām nepieciešamajām rezerves daļām. Lielākā problēma ir tieši rezerves daļas. Mēs varam izgatavot jaunu mašīnu, bet nevaram to nodot klientam bez rezerves daļu komplekta. Tiem, kas ražo šīs detaļas, ir savas piegādes problēmas.”
Ja “Toksport” varēs startēt ar četrām mašīnām jau Montekarlo rallijā, kas gaidāms janvārī, vēl nav zināms, kuri būs vienības piloti. Jau kādu laiku tiek runāts par Mīkes atgriešanos pasaules čempionātā. Viņš bija minēts kā viens no kandidātiem uz vietu “Hyundai” komandā, taču pie līguma netika. Tāpat Mikelsenam visticamāk arī nākamgad nebūs iespējas startēt ar kādu no “Rally1” klases mašīnām.
Izmantotie resursi:
www.wrc.com