Latvala iesaka radikālu soli WRC izmaksu samazināšanai

Foto: Toyota Gazoo Racing

“Toyota” komandas vadītājs Jari-Mati Latvala rosinājis atteikties no “Rally1” klases mašīnām, ja arī turpmākos gadus neizdosies piesaistīt pasaules rallija čempionātam jaunus autoražotājus.

Šobrīd tiek apspriestas dažādas iespējas, kā padarīt pasaules čempionāta sacensības saistošākas līdzjutējiem un potenciālajām jaunajām komandām. Pērn tika ieviestas jaunās “Rally1” hibrīda mašīnas, cerot piesaistīt jaunus ražotājus, taču interese aizvien ir maza. Vadošajā kategorijā startē tikai “Toyota” un “Hyundai” rūpnīcas, bet “M-Sport” izmanto “Ford” mašīnas, taču nesaņem pilnu rūpnīcas atbalstu. Nesen tika runāts par “Subaru” interesi atgriezties, taču nekas vairāk šobrīd nav zināms.

“Mums ir laikus jāzina nākamā gada sacīkšu kalendārs un laikus jāzina, ko mēs darīsim 2025. un 2026. gadā,” saka Latvala. “Ja gribam piesaistīt jaunus ražotājus, ir jābūt pilnīgai skaidrībai, kas būs ar čempionātu 2027. un 2028. gadā. Šīs lietas ir kritiski svarīgas čempionāta nākotnei. Par šo čempionātu ir interese, un rallijs ir labs sporta veids. Bet, kā saglabāt, lai tas būtu interesants? Var dažādi reklamēties, bet pamats un svarīgākā lieta ir mašīnas un dalībnieki, kas ir iesaistīti. Tas veido šo visu lietu.”

Šobrīd panākta vienošanās, ka tuvāko gadu laikā nenotiks pāriešana uz elektrisko mašīnu izmantošanu, bet aizvien tiks lietotas hibrīda tehnoloģijas. Tomēr skaidri tehniskie noteikumi ilgākam termiņam aizvien nav zināmi, kas ir šķērslis raisīt reālu interesi no potenciālajām jaunajām komandām.

Latvala uzskata, ka gadījumā, ja neizdosies panākt cerēto, jāsper radikāli soļi. “Rally1” mašīnu bāzes cena sastāda virs miljona eiro.

“Cik saprotu, nākamgad turpinās startēt trīs komandas, bet, kas notiks pēc tam, tas ir liels jautājums,” stāsta Latvala. “Tas ir mans personīgais viedoklis, bet, ja situācija nākotnē kļūs vēl sarežģītāka, un neizdosies piesaistīt jaunus ražotājus, mēs varam pāriet uz “Rally2″ klases mašīnām, uzlabojot tās. Ja kaut viens no trim ražotājiem aizietu, šādu risinājumu vajadzētu ieviest nekavējoties.”

Izmantotie resursi:
www.rallit.fi

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *