Hirvonens: “Tā ir stulba ideja, uzvarētāju noteikt pēdējā ātrumposmā”

Šodien Šveicē norisinās tikšanās, kuras laikā plānots apspriest WRC tehniskos noteikumus, kam jāstājas spēkā 2017. gadā. Pasaules rallija čempionātu sagaida arī citas pārmaiņas, bet sportisti vēlas, lai turpmāk arī viņu idejas tiktu vairāk ņemtas vērā.

Ženēvā šodien tiekas Starptautiskās automobiļu federācijas (FIA) pārstāvji un WRC čempionāta promouters. Sarunu galvenais temats – sacīkšu automobiļu tehniskie noteiktumi 2017. gadā.

WRC Komisijas prezidents Karloss Barbosa pavēstīja, ka idejas apspriestas jau iepriekš, taču šī ir pirmā oficiālā tikšanās, kuras laikā šīs idejas tiks mēģināts pārvērst par realitāti. Barbosa cer, ka jaunos noteikumus izdosies apstiprināt pēc iespējas ātrāk, jo visas vadošās komandas, kas nodarbojas ar WRC auto sagatavošanu, šobrīd gaida uz to. Tāpat no diskusiju iznākuma atkarīgs tas, vai ar savu komandu pasaules čempionātā atgriezīsies “Toyota” rūpnīcas komanda, kas šobrīd jau strādā pie sava jaunā WRC projekta.

Pēc šodienas tikšanās paredzēts tālāk runāt arī ar FIA tehnisko departamentu un WRC rūpnīcu komandām.

Tuvākajās sezonās WRC čempionātu skars arī citas pārmaiņas, ar mērķi padarīt to interesantāku un skatāmāku, kā arī piesaistīt vairāk komandas un līdzjutējus. Šķiet, apspriestākais temats ir nesen klajā nākušais ierosinājums turpmāk uzvarētājus noteikt pēdējā ātrumposmā. Proti, pēdējā “dopā” savstarpēju cīņu par uzvaru aizvadītu tās ekipāžas, kas uz to brīdi atrodas pirmajās divās pozīcijās rallija kopvērtējumā, un nebūtu nozīme, cik tobrīd tālu priekšā ir līderis, jo rezultāti tiktu dzēsti un par rallija uzvarētāju tiktu pasludināts tas, kurš uzvarētu pēdējā ātrumposmā. Tāpat trešajā un ceturtajā pozīcijā pirms pēdējā ātrumposma esošās ekipāžas savā starpā cīnītos par pēdējo goda pjedestāla pakāpienu un šādā veidā tiktu noskaidroti arī piektās/sestās, septītās/astotās un devītās/desmitās pozīcijas ieguvēji.

“Man šī ideja par izslēgšanas tipa ātrumposmu svētdienā šķiet stulba,” atzīst “M-Sport” komandas braucējs Miko Hirvonens. “Tomēr manam stūrmanim ir labs plāns. Jarmo [Lehtinens] ierosina aizvadīt divas sacensību dienas, piektdien un sestdien, kas varbūt būtu mazliet garākas nekā līdz šim. Sestdienas vakarā kļūtu zināms kopvērtējums, bet svētdien varētu notikt papildus ātrumposms, piemēram 10 km garš, kur būtu iespējams nopelnīt vēl 5, 3 un 1 papildus punktu. Šāds ātrumposms nekādā veidā neizmainītu ralliju kā tādu. Izslēgšanas sistēma ir kā spēlēt futbolu vai hokeju pilnu laiku, bet uzvarētāju ik reizi noteikt “bullīšos”. Būtu jauki, ja mūs ieklausītos nedaudz vairāk, jo arī mums ir savas idejas.”

Arī “Volkswagen” pilotiem ir ierosinājumi. Jari-Mati Latvala gribētu, lai tiktu piešķirti vairāk punkti “Power Stage” ātrumposmos, kamēr Sebastjans Ožjē iesaka visu atstāt kā ir, taču piekodina vairāk rūpēties par čempionāta atpazīstamību, tostarp rādot vairāk tiešraides televīzijā.

Foto: David Williamson (ewrc.cz)

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *