Skandi Auto Rally Team iestājas par drošību Latvijas rallijos
Info: Skandi Auto Rally Team
Foto: Zigismunds Zalmanis
“Skandi Auto Rally Team” rallija komandas ekipāža Ivars Vasaraudzis un Valdis Spredzis ar “Mitsubishi Lancer WRC” rallija automašīnu rallijā “Kurzeme 2007” uzvarēja visos ātrumposmos un pašā rallijā, nodrošinot sev uzvaru LMT 2007. gada Latvijas atklātajā kausa izcīņā autorallijā “A plus” ieskaitē. Tomēr, neskatoties uz šo uzvaru, “Skandi Auto Rally Team” vēlas pievērst rallija organizatoru uzmanību rallija braucēju un skatītāju drošībai rallija laikā.
Rallijs “Kurzeme 2007” bija ceturtais rallijs pēc kārtas šajā sezonā, kurā ekipāža Ivars Vasaraudzis un Valdis Spredzis, pateicoties saviem atbalstītājiem “Parex Līzings”, “Baltijas Apdrošināšanas Nams”, “Pata AB” un “Vianor”, startēja ar pasaules līmeņa rallija automobili “Mitsubishi Lancer WRC”. Tas bija arī ceturtais rallijs pēc kārtas, kurā šī ekipāža izcīnīja uzvaru, kas ir devusi pietiekami daudz punktus “A plus” ieskaites kopvērtējumā, lai jau divus posmus pirms sezonas beigām svinētu uzvaru LMT 2007. gada Latvijas atklātajā kausa izcīņā autorallijā.
Pēc rallija finiša ekipāža izteica patiesu prieku par Kurzemes ceļiem un konkurentiem.“Kurzemes rallijs šogad bija ļoti interesants. Organizatori bija izvēlējušies ļotilabus, interesantus un sarežģītus ceļus, ar vairākām segumu maiņām, un jāteic, ka arī konkurenti rādīja labu sniegumu. Ar ātru braukšanu pārsteidza Mārtiņš Būčiņš, kā arī Lietuvas pārstāvis Vitautas Švedas. Ļoti labi nostartēja Ivars Caune, žēl vienīgi, ka Jānim Vorobjovam gadījās neveiksme,” atzīst “Skandi Auto Rally Team” ekipāžas stūrmanis Valdis Spredzis.
Neskatoties uz uzvaru kārtējā rallijā, Latvijas ātrākās rallija ekipāžas pilots Ivars Vasaraudzis skaidro kāpēc ātrais rallija automobilis “Mitsubishi Lancer WRC” šoreiz trasē bija lēnāks kā parasti: “Kurzemē ceļi ir ļoti labi, un ātrumposmi bija izveidoti interesanti, sarežģīti un tajā pašā laikā ātri, bet, ņemot vērā to, ka nebija iespēja sastādīt precīzu stenogrammu, negribējās uzņemties lieku risku. Visu ralliju braucu ievērojot rezervi un tikai atsevišķās, sev labāk zināmās vietās atļāvos braukt ātrāk. Pat ātrumposmos, kas atkārtojās, sacensību laikā nebija iespējams izlabot kļūdas stenogrammā, kas atklājās, izbraucot ātrumposmu pirmo reizi. Līdz ar to es neesmu pavisam apmierināts ar mūsu rezultātu.”
Ekipāžai Ivars Vasaraudzis un Valdis Spredzis tāpat kā daudzām citām ekipāžām šim rallijam neizdevās sastādīt pietiekami precīzu stenogrammu, jo rallija organizatori bija ieviesuši striktus ātruma ierobežojumus iepazīšanās laikā.
Valdis Spredzis: “Trases pierakstīšana bija ierobežota tā, ka vietējie iedzīvotāji varēja braukt ātrāk, jo tiem tajā pašā laikā bija atļauts pārvietoties ar 90 km/h. Dažās vietās ātruma ierobežojums bija pat 30 km/h. Tas ir smieklīgi! Jādomā būtu arī par sportistu drošību, jo nevar trasi pierakstīt ar 50 km/h un pēc tam viņā braukt ar 150 vai 200 km/h!”
“Nedrīkst būt tāda situācija, jo tas ir bīstami. Piekrītu, ka ir jāsamazina atļautais ātrums pie mājām un apdzīvotās vietās, bet, ja, iepazīstoties ar ātrumposmu, tevi apdzen kravas automobilis, kurš tur drīkst braukt ar 90 km/h, tad tas sāk palikt nenopietni. Kļūdas stenogrammā, kas radušās pārāk lēna iepazīšanās ātruma dēļ, var nest neprognozējamu iznākumu un smagas avārijas. Šāda situācija nedrīkst rasties,” piebilst Ivars Vasaraudzis.
“Skandi Auto Rally Team”, kas pēc pieciem čempionāta posmiem atrodas komandu vērtējuma pirmajā vietā, aicina rallija organizatorus turpmāk uzmanīgāk izanalizēt kādu ļaunumu var nest ierobežojumi, kas ieviesti drošības vārdā.