Sesks/Francis piedzīvo problēmas pēdējā ātrumposmā un gūst septīto vietu
Mārtiņš Sesks un Renārs Francis pasaules rallija čempionāta Latvijas posmā “Tet Rally Latvia” noslēdzošajā ātrumposmā piedzīvoja tehniskas problēmas, zaudējot daudz laika, kas sacensību kopvērtējumā ļāva gūt septīto vietu. Par uzvarētāju pārliecinoši kļuva “Toyota” komandas pilots Kalle Rovanpera, otro vietu izcīnīja titulētais Sebastjēns Ožjē, bet trešo guva Ots Tanaks.
“M-Sport Ford” komandas ekipāža Sesks/Francis aizvadīja savas otrās sacīkstes “Rally1” klasē un pirmās ar “Ford Puma Rally1 Hybrid” automašīnu, kas aprīkota ar hibrīda tehnoloģiju. Jau piektdien sportisti pārsteidza ar uzvarām divos WRC ātrumposmos, kā arī dienu pabeidza otrajā pozīcijā. Sestdien viņiem pietuvojās un priekšā nokļuva astoņkārtējā WRC čempiona Ožjē ekipāža, bet šodien apdraudēja 2019. gada čempions Tanaks, kurš dienas sākumā atpalika 20 sekundes. Diemžel pašā izskaņā tika zaudēta ne tikai trešā vieta, bet vēl vairākas pozīcijas.
Rīts sākās ar 18.70 km garo leģendāro dopu “Krogzemji 1”. Būtisku artavu otrās vietas iegūšanai ielika Ožjē, to veicot 4.3 sekundes ātrāk par Sesku, kas kopvērtējumā astoņkārtējam WRC čempionam ļāva izveidot jau deviņu sekunžu pārsvaru pār mājiniekiem. Sesks veica iespaidīgu lēcienu šī ātrumposma lielākajā tramplīnā, sajūsminot līdzjutējus.
“Cerams, ka mašīnas priekšpusē neko neesmu nolauzis – ar “Rally2” mašīnu tajā vietā jābrauc gāzi grīdā, bet ar “Rally1″ auto to, iespējams, nevajadzētu darīt,” finišā teica sportists, kopumā paužot sajūsmu par aizraujošo ātrumposmu, sevišķi tā ātrāko daļu.”
Ožjē bija visātrākais šajā posmā, par 1.4 sekundēm pārspējot sacensību līderi Rovanperu un 2.1 sekundi – Tanaku, kurš šo dienu uzsāka ceturtajā pozīcijā, 20 sekundes aiz Seska ekipāžas. Latvieši šajā ātrumposmā bija ceturtie.
Kopvērtējumā pēc 17. ātrumposma “Toyota” pilotam Rovanperam bija 41 sekundes pārsvars pār komandas biedru Ožjē un 50 sekunžu pārsvars pār Sesku/Franci. “Hyundai” pārstāvim Tanakam izdevās pietuvoties pirmajam trijniekam, taču vien nedaudz.
Nākamais bija 13.34 km garais “Mazilmāja 1”, kas noslēdzās autokrosa trasē. Ātrākais bija Tanaks, kurš 1.2 sekundi aiz sevis atstāja Ožjē, bet divas sekundes atpalika Rovanpera. Sesks atzina, ka pieļāvis rupju kļūdu krustojumā, kur ieslīdēja par plašu, pazaudējot vairākas sekundes. Finišā latviešiem sestā vieta un Tanaks šajā ātrumposmā atguva no saviem tiešajiem konkurentiem 5.9 sekundes.
Rovanpera tobrīd bija 40 sekundes priekšā Ožjē, kurš savukārt izveidoja jau 13.7 sekunžu pārsvaru pār Seska ekipāžu. Tanaks pietuvojās līdz 12.7 sekunžu atstatumam, līdz ar to, šos pašus ātrumposmus veicot otro reizi, “M-Sport Ford” komandas braucējiem grūts uzdevums noturēties priekšā.
Rallija pēdējais cēliens sākās ar “Krogzemji 2” (18.70 km) ātrumposmu, kas bija priekšpēdējais pasaules rallija čempionāta astotajā posmā. Diemžēl Sesks/Francis atzina, ka pieļauta būtiska kļūda krustojumā, kas atspoguļojās arī rezultātā – kamēr Tanaks bija ātrākais, latvieši viņam pazaudēja 8.1 sekundi. Rovanpera Tanakam zaudēja 0.3 sekundes, bet Ožjē – 0.9 sekundes, ieņemot otro un vietu šajā dopā.
Pirms noslēdzošā ātrumposma Tanaks bija vairs tikai 4.6 sekundes aizmugurē trešajā vietā esošajai Seska ekipāžai.
Sacensības noslēdzās ar <i>Power Stage</i> ātrumposmu “Mazilmāja 2” (13.34 km), kur notika cīņa arī par papildus čempionāta ieskaites punktiem. Tanaks uzrādīja ātrāko rezultātu, taču par mazāk nekā sekundi uzveicot tuvākos sekotājus Ožjē, Noivilu un Katsutu, kamēr piekto vietu guva Evanss, tiekot pie pēdējā no papildus punktiem.
Diemžēl Sesks/Francis jau pirmajā līkumā konstatēja, ka mašīnai ir tehniskas problēmas, kas neļāva pabraukt pietiekami ātri un šajā ātrumposmā Tanakam tika zaudētas 1 minūte un 45 sekundes. Tas nozīmēja ne tikai trešās pozīcijas pazaudēšanu, bet arī atkrišanu uz septīto vietu sacensību kopvērtējumā. Neskatoties uz rūgto noslēgumu, latviešu braucēji sevi šajā rallijā parādīja no vislabākās puses, liekot pamatoti cerēt, ka lielās iespējas “Rally1” klasē vēl tikai priekšā.
Rovanpera kļuva par sacensību uzvarētāju, ar 39 sekunžu pārsvaru uzveicot Ožjē, kamēr Tanaks pašā izskaņā tika pie trešās vietas. Seska komandas biedrs Furmo izcīnījis ceturto vietu, tālāk sekoja Evanss un Katsuta. Aiz Seska ekipāžas palika Noivils, Esapeka Lapi un Greguārs Munsters. Jāpiebilst, ka arī pārējiem “M-Sport Ford” pilotiem Furmo un Munsteram iepriekšējos ātrumposmos bija tehniska rakstura problēmas. Tāpat “Toyota” pilots Lapi pēdējā ātrumposmā zaudēja vairāk kā pusotru minūti dēļ problēmām ar motoru.
WRC2 ieskaitē pārliecinošu uzvaru izcīnīja Olivers Solbergs, kurš bija ātrākais arī <i>Power Stage</i> ātrumposmā. Otrās vietas ieguvēju Miko Heikili zviedru pilots pārspēja par 37 sekundēm. Savukārt Sami Pajari neizdevās pacelties augstāk, un viņš finišēja septiņas sekundes aiz Heikiles. Pirmo piecinieku noslēdza Fabricio Zaldivars un Viljams Kreigtons.