“Rally Talsi” uz starta 25 klasiskās “Youngtimer” automašīnas
16. maijā Latvijas rallija čempionāta posma Rally Talsi pirmās dienas laikā savu vasaras sezonu uzsāks un Youngtimer rally čempionāta pirmajā posmā startēs 25 Youngtimer vēsturiskās automašīnas. Youngtimer ekipāžas startēs pēc regularitātes rallija pamatprincipiem un dienas laikā veiks sešus ātrumposmus. Youngtimer ekipāžu starts paredzēts aptuveni 2 stundas pirms ātrumposmā dosies pirmā Rally Talsi sporta automašīna.
Youngtimer ir klasiski automobiļi, kas ražoti 20. gadsimta 60-tajos līdz 80-tajos gados. Šīs kategorijas spēkrati iezīmē jaunu ēru pasaules autobūvē; laiku, kad automobilis kļūst demokrātisks un pieejams ikvienam, tanī pat laikā saglabājot savu ekskluzivitāti un stilu.
Youngtimer Rally Talsi paredzēti sinhronās regularitātes braucieni pa slēgtu trasi, kopumā trīs posmi, katrs no tiem četru līdz septiņu kilometru garumā, kas būs jāveic divas reizes. Katrs posms būs jāveic ar noteiktu ātrumu, un jebkura kontrollaika apsteidze vai kavējums tiks skaitīts kā zaudēts laiks. Jo precīzāk dalībnieki veiks noteikto posmu, jo mazāk zaudēs sekundes un iegūs augstāku vietu kopvērtējumā. Katrā no posmiem būs divas laika kontroles – viena finišā, otra – slēptā vietā posmā, tādējādi motivējot dalībniekus visu posmu veikt ar noteikto ātrumu. Veicot posmu pirmo reizi, dalībnieku rezultāts tiks pielīdzināts leģendā noteiktajam vidējam ātrumam posmā. Savukārt otrajā reizē, dalībniekiem jau būs jābrauc tik pat ātri, kā pašu uzrādītais laiks pirmajā reizē.
“Kopš mūsu pēdējās vizītes Talsos esam kļuvuši par gadu vecāki un esam spēruši nozīmīgu soli uz priekšu, izveidojot Youngtimer Rally Čempionātu. Čempionātā kopā paredzēti astoņi posmi, no kuriem pirmais notiks tieši Talsos. Čempionāta uzvarētājiem ir paredzētas arī vairākas balvas, tamdēļ ceru, ka būs izdevies atrast vēl vienu motivējošu iemeslu, lai Youngtimer kustības biedru rindas kļūtu vēl plašākas.
Čempionāta pirmajā posmā startēs 25 ekipāžas – 21 ekipāža pārstāvēs Latviju, 3 – Igauniju, bet viena būs no Lietuvas. Talsos redzēsim pērnā regularitātes rallija trīs precīzākās ekipāžas – Valdo Urb / Kristi Matiisen, kuri startēs ar 1976. gada SAAB 96. Piedalīsies arī otrās un trešās vietas ieguvēji – Elmārs Tikums / Arnis Modris (1987. gada Opel Ascona) un Olafs Ceplevičs / Jānis Karašnieks (1972. gada SAAB 99), kuri noteikti nepaliks atbildi parādā un centīsies uzkāpt uz goda pjedestāla augstākā pakāpiena.
Regularitātes rallijā redzēsim MG B GT (1971. izlaiduma gads), kuru pilotēs 2014. gada Lietuvas rallija čempions 2WD klasē Karolis Raišys, rallija leģendām apvīto Audi Coupe Quattro (1985), bet senākais no visiem spēkratiem būs 1968. gada Triumph GT6. Uz starta būs arī Porsche 944 (1983), rallijam pielāgots Moskvich 408 (1970), Opel Manta (1979) un vairāki SAAB un VAZ markas automobiļi, kuri guvuši īpašu lielu cieņu Latvijas Antīko Automobiļu kluba biedru rindās!” īsu ievadu vēsturisko automobiļu pasaulē sniedz Youngtimer kustības pārstāvis Valts Ceplevičs.
“Man ir liels gandarījums, ka pērn izdevās veiksmīgs eksperiments, un arī šogad pirms “īstā” rallija automašīnām ātrumposmos dosies kolorītās Youngtimer ekipāžas. Lai gan šo spēkratu mūžs mērāms vismaz ceturtdaļgadsimta garumā, atceroties, kā pilsētas ātrumposma tramplīnā palēcās 1976. gada SAAB 96, droši varu teikt, ka automašīnu sportiskais gars ar vecumu nekur nav izzudis!” Youngtimer ekipāžu startus ar prieku atminas RA EVENTS direktors Raimonds Strokšs.
Youngtimer Rally Talsi dalībnieku saraksts:
Nr. | Pilots | Stūrmanis | Automašīna | Gads | Valsts |
1 | Arnis Pinka | Gundars Pinka | SAAB 96 | 1975 | LAT |
2 | Elmārs Tikums | Arnis Modris | Opel Ascona | 1987 | LAT |
3 | Andres Tõniste | Marge Arro | Triumph GT6 | 1968 | EST |
4 | Andrejs Višņauskas | Valerijs Marmišs | Moskvich 408 | 1970 | LAT |
5 | Normunds Kalvāns | Ingus Mikuda | SAAB 96 | 1976 | LAT |
6 | Mārtiņš Ziemelis | Egils Olekts | VAZ 21013 | 1981 | LAT |
7 | Ervīns Lembergs | Kristīne Kārkliņa | VAZ 2103 | 1974 | LAT |
8 | Olafs Ceplevičs | Jānis Karašnieks | SAAB 99 | 1972 | LAT |
9 | Jānis Kundziņš | Andris Pāpe | VAZ 2106 | 1984 | LAT |
10 | Madis Laupa | Marek Põder | FIAT 127 | 1980 | EST |
11 | Inesis Vimba | Ainārs Mediņš | SAAB 99 | 1983 | LAT |
12 | Raimonds Grimze | Jānis Keterliņš | GAZ 2410 | 1984 | LAT |
13 | Valdo Urb | Kristi Matiisen | SAAB 96 | 1976 | EST |
14 | Kristaps Rikāns | Ingmārs Birks | Porsche 944 | 1983 | LAT |
15 | Juris Videnieks | Reinis Trūps | VAZ 2106 | 1978 | LAT |
16 | Nikolajs Lācis | Edmunds Lācis | Audi Coupe Quattro | 1985 | LAT |
17 | Aivars Zaurs | Jānis Maltavnieks | Audi Coupe GT | 1985 | LAT |
18 | Reinis Balceris | Armands Balceris | VAZ 2106 | 1979 | LAT |
19 | Egons Lapiņš | Valts Ceplevičs | SAAB 96 | 1970 | LAT |
20 | Jurijs Matjušenkovs | Jevgenijs Matjušenkovs | Mercedes Benz 230E | 1981 | LAT |
21 | Helmuts Veiss | Uldis Grintāls | Audi 80 Quattro | 1984 | LAT |
22 | Harijs Gerķis | Simona Gerķe | Opel Manta | 1979 | LAT |
23 | Romāns Ērkulis | Gvido Ķirsons | VAZ 21033 | 1980 | LAT |
24 | Andrejs Bērziņš | Valdis Vancovics | BMW 2002ti | 1971 | LAT |
25 | Karolis Rayšis | Erdvilas Ališauskas | MG B GT | 1974 | LTU |
Teksts: Jānis Unbedahts (RA EVENTS)
Foto: Pony&Smith