Rallijā Talsi 2007 – punkti un rekords

Info: SEB Unilīzinga rallija komanda
Foto: Fotoaģentūra “4rati”

LMT Latvijas rallija čempionāta trešais posms, rallijs Talsi 2007, izrādījās viens no smagākajiem šajā sezonā, kurā katrs izcīnītais punkts bija vismaz divreiz vērtīgāks.SEB Unilīzinga rallija komandas ekipāža Jānis Vorobjovs/Guntis Ervalds no Talsiem aizbrauca ar diviem ieskaites punktiem N4 klases vērtējumā un jaunu trases rekordu.

To, cik smags bija šis rallijs, uzskatāmi parāda rezultātu tabula – no startējušajām 56 ekipāžām līdz finišam nokļuva tikai 27, turklāt neveiksmes vajāja arī vadošos braucējus. Cerības uz augstu pozīciju Talsu rallijā itin ātri izplēnēja arī Jānim Vorobjovam/Guntim Ervaldam, kuru Mitsubishi Lancer Evo9 otrajā ātrumposmā piemeklēja problēmas ar elektroniku, kas ekipāžai “maksāja” trīs minūtes.

„Sarūgtināti pēc otrā ātrumposma bijām gan mēs, gan visa komanda, jo īpaši tāpēc, ka pirmajā ātrumposmā pierādījām, ka varam būt konkurētspējīgi uz asfalta,” atzīstas ekipāžas stūrmanis Guntis Ervalds. „Otrajā mūs piemeklēja elektronikas defekts, dēļ kā trīsreiz nācās apstāties un zaudēt laiku.”

Servisā pēc pirmajiem diviem sestdienas ātrumposmiem mehāniķi atrada risinājumu šai problēmai, un otrajā rallija dienā Jānis Vorobjovs/Guntis Ervalds varēja atkal rādīt savu patieso braukšanas ātrumu, taču uz iekļūšanu labāko trijniekā N4 klasē vairs nevarēja cerēt.

„Bija skaidrs, ka trīs minūtes mēs nevarēsim atgūt, īpaši skatoties, cik blīvi rezultāti bija N4 klasē, tāpēc nedaudz izmainījām automašīnas un riepu regulējumu, bet secinājām, ka Talsu rallijam šīs izmaiņas neder, atgriezāmies pie sākotnējiem regulējumiem un otrajā aplī braucām par prieku sev un skatītājiem,” stāsta Guntis Ervalds. „Esam gandarīti, ka automobilis arī pēc rallija mums ir kārtībā, netraucēja ne smagā trase, ne akmeņi.”

Jānis Vorobjovs/Guntis Ervalds rallijā Talsi 2007 astoņu ātrumposmu laikā no pēdējās pozīcijas spēja pakāpties līdz 12. vietai absolūtajā ieskaitē un izcīnīja arī vērtīgus divus punktus N4 klases vērtējumā. Turklāt ekipāžai izdevās labot vairākus gadus pastāvējušo CVS trases rekordu, ko savulaik bija uzrādījis Aivis Egle ar Mitsubishi Lancer Evo6. Aivja rekordu Jānis laboja par 1,3 sekundēm un tagad tas ir 1:44.57.

„Katrā ziņām esam apmierināti, ka mums izdevās pakāpties no pēdējās līdz 12. vietai, tas mūsu rūgto biķerīti padarīja saldāku,” atzīst ekipāžas stūrmanis. „Auto darbojās lieliski, komandas savstarpējā sadarbība arī mums ir ļoti laba, un pavasara treniņi ir devuši augļus. Kas attiecas uz konkurenci mūsu N4 klasē, ir nācis klāt vēl viens ļoti nopietns konkurents- Mārtiņš Būčiņš. Lai gan viņš no Talsi rallija izstājās, ir skaidrs, ka ar Mārtiņu ir ļoti nopietni jārēķinās.”

Neveiksmīgs Talsu rallija bija otrai SEB Unilīzinga rallija komandas ekipāžai, brāļiem Īlēm, arī viņu auto kļuva par smagās trases upuriem – Egils un Māris Īles no sacensībām izstājās piektajā ātrumposmā transmisijas defekta dēļ.

Tagad abas ekipāžas gatavojas ceturtajam LMT Latvijas čempionāta posmam, rallijam Cēsis 2007, kurā viens no lielākajiem atbalstītājiem ir SEB Unilīzings.

„Gaidām skatītājus uz labu atpūtu, jo starp rallija dienām Cēsu centrā, Vienības laukumā būs diskonakts,” stāsta Guntis Ervalds, kurš ir arī viens no Cēsu rallija organizatoriem. „Cēsu rallija piecu gadu jubilejai par godu būs atkal asfalta ātrumposms pilsētā, bet rallijs sāksies ar tradicionālo Kārļu ātrumposmu. Sagaidām, ka uz šo ralliju atbrauks arī viesi no Lietuvas un Igaunijas, bet somu rallistiem, kuri arī labprāt būtu devušies uz Cēsīm, tieši tajā pašā nedēļas nogalē ir savas valsts čempionāta posms.” Rallijs Cēsis 2007 notiks 16.-17. jūnijā.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *