Jānis Krickis/Rolands Laizāns gandarīti par finišu “Rally Liepāja”
Pagājušās nedēļas nogalē norisinājās “Rally Liepāja”, nenoliedzami, viens no gada nozīmīgākajiem autosporta notikumiem Latvijā. Jau trešo gadu šīs sacensības ir FIA Eiropas rallija čempionāta posms, kura ietvaros notiek arī divi Latvijas rallija čempionāta posmi.
Starp “Rally Liepāja” dalībniekiem bija redzams arī Jānis Krickis, kurš šoreiz startēja ar LMT Autosporta akadēmijas Ford Fiesta R2, savu ierasto “kaujas” Golfu atstājot mājās un kopā ar stūrmani Rolandu Laizānu sasniedza finišu abos Latvijas rallija čempionāta posmos.
Atskatoties uz sacensībām, J.Krickis, pirmām kārtām, sāk ar pateicību LMT autosporta akadēmijai un saviem sponsoriem octas.lv un uzsver, ka bez viņu atbalsta piedalīšanās šajā rallijā nemaz nebūtu iespējama.
“Pirmo dienu uzreiz sākām ātrā tempā, bet tam sekoja sīkas kļūdiņas, kā jau tas parasti ir rallija pirmajos ātrumposmos. Otrajā posmā pieļāvu muļķīgu kļūdu, lēnā līkumā noslīdējām no ceļa un pazaudējām vairāk kā 8 minūtes. Ar pārējiem ātrumposmiem biju ļoti apmierināts, jo braukšana un sadarbība ar stūrmani gāja kā no rokas. Nakts ātrumposmi bija ļoti sarežģīti, jo ceļa segums bija pilnīgi atšķirīgs nekā dienas sākumā, plosījās putenis, kas vietām redzamību pasliktināja pat līdz 10 metriem”, komentē jaunais pilots.
Rallijs turpinājās nākamajā dienā, kad sportistiem bija jānobrauc vēl 90 ātrumposmu kilometri. “Domāju, ka otrās dienas sākums bija izcils, jo spējām konkurēt ar vadošajiem braucējiem. Vienīgi Vecpils ātrumposmā bija daudz kļūdu stenogrammā, kas noveda pie ļoti bīstama momenta un kupenā pazaudētas vienas minūtes. Spēju savākties un pirms pēdējā posma jau bijām trešie klasē, kas deva iespēju cīnīties par goda pjedestālu. Lai arī ātrums bija labs, diemžēl, pašā pēdējā ātrumposmā nespējām nosargāt trešo pozīciju klasē, jo maza nesaprašanās ar stūrmani mūs šaurā vietā noveda no ceļa, kur pazaudējām vairāk kā 1 minūti”, atzīst J.Krickis.
Runājot par Ford Fiesta, Jānis ir sapratis, ka ar šo automašīnu ir pavisam citādāka braukšana, nekā ar līdzšinējo pierasto VW Golf: “Pirmkārt, jau tas, ka mašīnas vērtība ir 10 reizes lielāka, uzlika zināmu atbildību par gāzes pedāļa spiešanu grīdā, un tādēļ vairāk mašīnu piesēdināju un turēju „grožos”. Braucot ar Ford ir sajūta, ka brauc spēlējoties, lēni, bet, paskatoties rezultātos, liekas, ka viss ir pārāk viegli un labi. Domāju, ka ar šo mašīnu var braukt vēl ātrāk, bet tad ir jāsabraucas, un tas varētu dot labus rezultātus visas sezonas griezumā. Kopumā esmu apmierināts, jo beidzot varu saprast, cik tad ātrs pašreiz esmu”.
Vissarežģītākais, pēc pilota domām, “Rally Liepāja” bija nevis paši ātrumposmi, bet gan mainīgie laika apstākļi – “Tie mainījās vai ik minūti un ko tādu vēl nebiju piedzīvojis, bet domāju, ka tieši tas piedeva šim rallijam tādu ”odziņu”.
Ekipāžas stūrmanis Rolands Laizāns, kas ar “Rally Liepāja” atgriezās trasē pēc gandrīz divu gadu pārtraukuma, neslēpj, ka šī bija smaga sacīkste un jau iepazīstoties ar trasi bija jūtams nogurums. “Nakts ātrumposmu garums bija 53 km, kas sanāk gandrīz viens vesels rallijsprints pa tumsu. Mainīgie laika apstākļi un liela pauze pēc pēdējā starta kopumā prasīja ļoti daudz spēka.
Minimālā programma bija sasniegt finišu abos LRČ posmos un to arī paveicām, parādījām cienīgu sniegumu un ātrumposmos uzrādītie laiki bija liels izbrīns mums pašiem. Ja Jānim būs iespēja braukt, viņš var sagādāt mums vēl daudzus patīkamus pārsteigumus!”
Ekipāža Krickis/Laizāns saka paldies rallija organizatoriem, mehāniķiem, faniem un skatītājiem, bez kuru palīdzības trasē atpakaļ netiktu, tāpat liels paldies par sapratni noslēdzošajai ekipāžai!
Info, foto: Dace Janova, www.4rati.lv