ASRT komanda noslēdz līgumu ar 15 gadus vecu igauņu rallija talantu

Otrdien vakarā ASRT rallija komanda noslēdza trīs gadu līgumu ar jauno un talantīgo igauņu autosportistu Karlu Martinu Volveru, kuram ir tikai 15 gadi. Zināms, ka jaunais sportists nākamsezon brauks ar Peugeot 208 R2 automašīnu, kas tiks sagatavota latviešu SRT komandā, kas kļuvusi par Peugeot rallija dīleri Baltijā.

Lai arī rallijam jaunais sportists pievērsās tikai 2013.gadā, ar autosportu jaunietis ir saistīts kopš 2011.gada. Šosezon Karls startēja vairākās sacensībās gan Igaunijā, gan arī Latvijā un Lietuvā.

Jāsaka, ka sportistam šī nebija tā veiksmīgākā sezona, jo no 14 rallijiem 12 nācās izstāties tehnisku defektu dēļ. Neskatoties uz to, ka šogad pievīla Ford Focus automašīna, atsevišķi posmos uzrādītie laiki lika par sevi runāt. Vairākos rallijos Karls līdz tehniskām ķibelēm spēja būt priekšā gan vairākiem 2WD klases braucējiem, gan arī pieredzējušiem pilnpiedziņas klases braucējiem. Piemēram, “300 Ezeru” rallijā pēc četriem ātrumposmiem tobrīd 14 gadus vecais Volvers bija 12.vietā absolūti un 2.vietā 2WD klasē, Emīlu Blūmu tobrīd apsteidzot par desmit sekundēm, bet Ralfu Sirmaci par 27 sekundēm.

“Jā, šis ir mans sapņa piepildījums, jo varēšu braukt ar pasaules līmeņa tehniku. lai gan bija piedāvājumi arī no citām komandām, ASRT izvēlējāmies tāpēc, ka tā piedāvāja vislabākos nosacījumus. ASRT komandai ir skaidrs redzējums, ko tā grib sasniegt, un mums tas kā ekipāžai ir svarīgi iet soli pa solim un attīstīties, lai varētu sasniegt paši savus mērķus. Nākamgad mūsu galvenais uzdevums būs mācīties un aizvadīt daudz testu braucienus,” stāsta ekipāžas pilots Karls Martins Volvers.

“Jaunā mašīna vēl nav iepazīta, tāpēc mums būs jāaizvada daudz testi. Taču jau šobrīd zinām, ka auto būs ātrs un izturīgs. Esam gatavi jauniem izaicinājumiem kopā ar ASRT un ceram uz labiem rezultātiem. Ceram arī, ka mūsu sliktākā sezona, kas tiešām bija kā murgs, ir aiz muguras,” piebilst ekipāžas stūrmanis Margus Jorands.

Kā pastāstīja ASRT komandas vadītājs Mārcis Ķenavs, tad ceļš līdz līguma parakstīšanai bija interesants. “Viss sākās ar to, ka Volvera tēvs pie mums vērsās ar lūgumu palīdzēt saistībā ar amortizatoriem. Satikāmies, sākām runāt un nonācām līdz tam, ka viņam esot dēls, kurš braucot rallijā. Esot ātrs un centīgs, taču mašīna neklausa un visu laiku plīstot. Pēc tam pavērojām šī braucēja rezultātus, un tiešām – braucējs ātrs, taču tehnika neturēja. Tad kopā ar Aināru Igaveņu nolēmām runāt ar braucēja tēvu, lai mēģinātu atrast iespēju, kā varētu jaunietim palīdzēt. Pēc vairākām sarunām atradām kopīgu valodu, ka mēs varam viņam piedāvāt braukt mūsu komandā ar Peugeot 208 R2 mašīnu, ko iegādājāmies no Ģirta Krūzmaņa SRT komandas. Šī komanda arī nodrošinās detaļas un nepieciešamās zināšanas,” atklāj Mārcis Ķenavs.

Mārcis atzīst, ka jaunā braucēja uzdevums būs iet soli pa solim, lai pēc trīs gadiem varētu startēt nākamajā līmenī. “Pēc trīs gadu plānotā izpildes būsim sasnieguši to, ko vēlējāmies, un tad jau varēsim spert nākamos soļus. Protams, katrā rallijā centīsimies darīt visu, lai braucējs cīnītos par uzvaru, taču primārais uzdevums būs treniņi un attīstība, lai nākotnē pilots būtu gatavs braukt Eiropas rallija čempionātā un citās nozīmīgās sacensībās,” turpina Ķenavs.

“Redzams, ka ne tikai tēvs grib, lai viņa dēls brauc, bet arī pats pilots to ļoti vēlas. Jau šobrīd jaunais sportists aizvada daudz treniņus, kā arī analizē savu braukšanu. Karls ir “lielisks materiāls”, ar kuru ir tikai jāstrādā un rezultāti neizpaliks,” sarunu beidz Mārcis.

Info un foto: asrt.eu

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *