Aldis Hanzens: “Nolēmām izstāties, jo sapratām, ka risks ir pārāk liels”
Foto: oafoto.net
Aizvadītajā nedēļas nogalē rallija ekipāža Mikus Grantiņš/Aldis Hanzens startēja “Sigdalsrally 2022”, kas bija Norvēģijas nacionālā čempionāta pirmais posms. Sacensības notika Nerstadas ciema apkārtnē. Pretstatā Latvijas šī brīža laikapstākļiem un atkusnim, sacensības notika kārtīgos ziemas apstākļos.
Stāsta Aldis Hanzens, ekipāžas stūrmanis:
“Šajās sacensībās viss ir ļoti kompakti – trijiem kalniem apkārt iet ceļš, un tas arī ir sadalīts ātrumposmos. Ceļi šeit ir ļoti ātri, kā arī ārkārtīgi sarežģīti, ar nepārredzamiem tramplīniem un līkumu sasaistēm kas šķietami nekad nebeigsies. Uzskatāmām piemēram – daudziem labi zināmajā 4rati.lv stūrmaņu kladē man šeit 15 kilometrus garš ātrumposms aizņēma 18-20 lappuses. Tīri praktiski, tas nozīmē ka vienā stenogrammas rindā man uz 100 metriem trases ir atzīmēti 3-4 objekti, katram no kuriem vēl ir papildus piebildes, kā piemēram “negriezt”, “vēls”, “ciet”, “tilts”, “met”, u.tml.
Šeit tiešām ir ārkārtīgi svarīgi lai pilots ar stūrmani ir “uz viena viļņa”, jo kļūdas šeit tiek sodītas bargi – ceļmalās ir klintis un lielas gravas. Ja Latvijas un Baltijas reģionu ceļos lielākoties mēs nedaudz nobraucot no ceļa zaudējam tik vien kā dažas sekundes, tad šeit katra šāda ekskursija var beigties ar dārgu remontu vai jaunas automašīnas meklējumiem, jo esošo salabot vairs nebūs iespējams.
Sacensībās startējam klasē 13, kas ir 4WD klase A, N un R4 grupas pilnpiedziņas automašīnām. Paši mēs startējam ar A grupas Mitsubishi Lancer Evo VI. Automašīna sagatavota kā jau sacensībām pieklājas – sekvenciālā ātrumkārba, Ohlins amortizatori, virsbūves detaļās daudz izmantota stiklašķiedra lai samazinātu svaru, galu galā nonākot pie viegla un jaudīga auto, tieši kā rallijam vajag. Protams, par apstāšanos arī neesam aizmirsuši, bremžu sistēma arī ir uzlabota lai varam apstāties iespējami ātri. Protams, klases konkurenti arī uzgriežņu atslēgu rokā ir turējuši, un klasē pretī mums stājas vismaz tikpat nopietni uzbūvētas mašīnas.
Viens no ātrumposmiem šeit atgādināja arī slaveno Ouninpohja ātrumposmu Somijā – nepārredzami tramplīni, kur lai trāpītu nākamajā līkumā ir jālec esot sānslīdē. Kā piemēru varu ielikt nelielu izgriezumu no stenogrammas – augšā L2 ciet uz T maz labēji MET uz lejā K3. Protams, viss iepriekšminētais notiek arī lielos ātrumos, šo ātrumposmu mēs tiešām izbaudījām.
Pašiem mums šoreiz negāja tik labi kā gribētos. Automašīna bija sagatavota labi taču, ko tur liegties, šoreiz sanāca, ka es kā stūrmanis nedaudz “pārdegu”. Tas no ritma izsita arī pilotu un tā nu mēs ātrumposmos dabūjām cīnīties lai noturētos trasē un izvairītos no kļūdām. Pēc SS5 izlēmām no sacensībām izstāties, jo sapratām, ka šādi braucot risks ir pārāk liels. Tam zināmā mērā piekrita arī iepriekšējo gadu līderi, kā piemēram Evens Moens, kurš atzina ka vietām ātrās sekcijās gāzes pedāli palaidis vaļā jo bijis bail no tiem ātrumiem. Šajās sacensībās uzvar prātīgākais, stabilākais un tas kurš brauc ar galvu, nevis visus līkumus brauc kā pēdējos. Ja gribi uzvarēt Norvēģijā, tam ir jāpieiet profesionāli un kārtīgi jāizdara visus “mājasdarbus”, gan slīpējot stenogrammu, gan braukšanu, gan, protams, arī stenogrammas lasīšanu.
Sezonu esam atklājuši un pirmā pieredze gūta, taču šobrīd vēl neko konkrētu par tuvākajiem sacensību plāniem pateikt nevaram. Iespējams ka būsim redzami arī kādās sacensībās tepat Latvijā, kā arī mums no pagājušā gada palikuši nenokārtoti rēķini Lausitz rallijā Vācijā, taču to kā sezona iegrozīsies patiesībā rādīs laiks.
Ja vēlies pasekot mūsu ekipāžai sociālajos tīklos, periodiski publicējam jaunumus mūsu komandas Facebook lapā.”
Izmantotie resursi:
www.rallijs.eu