Ziemas autosprinta čempioni noskaidroti dramatiskā cīņā

Info:LAF Standartauto komisijas preses dienests
Foto: go4speed.lv

Svētdien „333″ trasē pie Zaķumuižas finišējis Latvijas ziemas autosprinta čempionāts. Par pirmajiem 2009. gada autosporta sezonas čempioniem valstī kļuva Ritvars Kārkliņš („VAZ 2108″, FWD klase), Elmārs Aukšmuksts („Subaru Impreza”, 4WD klase) un Normunds Orlovs („Toyota MR-2″, RWD klase). Komandu vērtējumā uzvarētājas kauss vienībai „Ice MEN” (Mareks Kairis, Elmārs Aukšmuksts, Normunds Orlovs).

Pirms Latvijas ziemas autosprinta čempionāta pēdējā sestā posma, kas 22. februārī tika aizvadīts slidenajā „333″ trasē, intriģējoša situācija kopvērtējumā bija izveidojusies visās trīs ieskaites grupās. 4WD klasē notikumi sāka attīstīties jau nedēļu pirms sacīkstes, kad vienam no titula pretendentiem, 18 gadus vecajam Valtam Zvaigznem nosvila viņa „Subaru Impreza” dzinējs. Pa nedēļu tika sarūpēts jauns dzinējs, taču tas savu mūžu beidza sestdien pirms supersprinta sacīkstes uz Ludza ezera… Līdz ar to čempionāta izšķirošajā posmā Zvaigzne startēja ar no Zinta Dāvidsona palienētu „Mitsubishi EVO 6″. Tehniskas ķibeles vajāja arī otru kandidātu Elmāru Aukšmukstu. Tobrīd vēl divkārtējais čempions Aukšmuksts treniņu dienā bija paredzējis trasē notestēt divas automašīnas – „Subaru Impreza” un savu rallijsprintam sagatavoto „Audi Coupe Quattro”. Jau iebraucot pa vārtiem trases teritorijā uzteica „Audi” ātrumkārbā, bet pēc dažu apļu nobraukšanas salūza „Subaru” aizmugures reduktors, atstājot automašīnu tikai ar priekšas piedziņu. It kā likstu būtu par maz, pēc kļūdas vienā no līkumiem tika saliekts priekšējās piekares plaukts. Bezcerīgajā situācijā vēlā sestdienas vakarā tomēr izdevās sadabūt vajadzīgās detaļas un autosporta entuziasta, rallijsprinta braucēja Raimonda Dūča servisā nakts melnumā savest automašīnu kārtībā. Taču sacīkšu dienā pirmajā braucienā Aukšmukstam atkal radās problēmas ar aizmugures ass piedziņu (salūza starpasu diferenciālis) un kopvērtējuma līderis uzrādīja tikai astoto rezultātu. Savukārt Zvaigzne veica labu braucienu, sasniedzot otro rezultātu, un uzvaras kausi jau nosvērās par labu debitantam. Otrajā braucienā abi sāncenši startēja viens pēc otra. Jau pēc pirmā apļa kļuva skaidrs, ka Aukšmuksts, startējot ar Kārļa Nebara aizdoto „Subaru Impreza”, ir pietiekami ātrs, lai izcīnītu trešo titulu pēc kārtas. Pēc laika ņemšanas mašīnas stara šķērsošanas Aukšmuksta fani varēja uzgavilēt – trešā zelta medaļa pēc kārtas un izcīnīts Sporta meistara nosaukums. Pēc šāda „hat-trick” sasniegšanas čempions plāno vairs nestartēt ziemas autosprintā, vairāk pievēršoties jauno braucēju skološanai un startiem rallijsprintā. Tomēr, velkot paralēles ar pasaules sportā novēroto, var tikai piebilst – lieli meistari mēdz negaidīti atgriezties! Par pēdējā posma uzvarētāju kļuva Nebars, aiz sevis atstājot Aukšmukstu un Intu Jeršovu („Audi Quattro”). Kopvērtējumā sudraba medaļa Zvaigznem (pēdējā posmā septītais), kurš pēc finiša atzina, ka pirms savas pirmās sezonas ar pilnpiedziņas automašīnu, nemaz nebija cerējis uz godalgotām vietām. Otro gadu pēc kārtas kopvērtējuma trešajā vietā Vigo Rubenis („Subaru Impreza”), pēdējā posmā finišējot ceturtais.

Visvairāk titula pretendentu bija FWD grupā – septiņi. Pēc pirmā brauciena rezultātiem kļuva skaidrs, ka galvenā cīņa norisināsies starp 2008. gada čempionu Vilmāru Krivadu („Opel Astra”) un divkārtējo vicečempionu Ritvaru Kārkliņu, kurš pēdējā posmā startēja ar no autosporta leģendas Ginta Bujāna aizlienētu |(„VAZ 2108″). Kad puse braucēju bija veikuši otro braucienu, labākais rezultāts bija Krivadam, bet Kārkliņš bija trešais. To, kuram kļūt par čempionu, tagad bija jāizšķir atlikušajiem braucējiem – ja vēl divi braucēji apsteigtu Kārkliņu, tituls pienāktos Krivadam. Līdz pat pēdējam finišētājam gaisā virmoja intriga. Vairāki braucēji bija ļoti tuvu Kārkliņa rezultātam, tomēr šoreiz, atšķirībā no iepriekšējām sezonām, veiksme bija jaunā cēsnieka pusē un kuplā Kārkliņu ģimene steidza sveikt jauno čempionu. Atzīmēsim, ka 2003. gadā par FWD klases čempionu kļuva Ritvara tēvs Normunds, kurš šo sezonu noslēdza kopvērtējuma ceturtajā vietā. Vājš mierinājums Krivadam izrādījās uzvara posmā, jo zelta medaļa nu nomainīta pret sudraba. Azartiskais jelgavnieks ar skumjām acīs atcerējās otrajā posmā pieļauto kļūdu Auciema trasē, kas paņēma vērtīgus punktus, Ērgļos piedzīvoto izstāšanos salūzušas pusass dēļ un pēdējā posma pirmo braucienu, kurā līdz labākajam rezultātam un tik nepieciešamajiem trim punktiem pietrūka 0,08 sekundes… Čempionāta bronzas medaļu izcīnīja rallija meistars Zigurds Kalniņš, kurš pēdējā posmā guva otro vietu, šoreiz startējot ar „Renault Clio”. Vidzemnieks ziemas autosprinta čempionātu atzinis par ļoti aizraujošu un plāno nākamgad atgriezties ar nopietni sagatavotu konkurētspējīgu tehniku, automašīnas marku un modeli pagaidām paturot noslēpumā.

Aizmugures piedziņas klasē pirms sacīkstes „333″ trasē uz pirmo vietu kopvērtējumā pretendēja trīs braucēji. Kā līderis pēdējo posmu uzsāka 2008. gada čempions Jānis Slišāns („Toyota Corolla”), tomēr jau pēc pirmā brauciena rezultātiem bija skaidrs, ka aizstāvēt titulu būs gandrīz neiespējami, jo Slišāna automašīna ļoti slidenajā trasē izrādījās nekonkurētspējīga. Sacīkstes iznākums ļoti svarīgs bija Marekam Kairim („VAZ 21013″), jo uzvaras gadījumā Kairis izpildītu LAF izvirzītos kritērijus ziemas autosprintam (piecu gadu laikā trīs reizes jākļūst par čempionu) un kļūtu par Sporta meistaru. Taču, uzvarot pirmajā braucienā, pirms izšķirošajiem notikumiem vadībā jau izvirzījās Normunds Orlovs („Toyota MR-2″), par diviem punktiem apsteidzot Mareku Kairi („VAZ 21013″) un par trim Slišānu. Būdams ātrākais arī otrajā braucienā, 2001. un 2002. gada čempions Orlovs pēc septiņu gadu pārtraukuma atgriezās uz goda pjedestāla augstākā pakāpiena. Kopvērtējumā otro vietu izcīnīja Kairis („333″ trasē trešais), bet Slišānam šogad bronzas medaļa. Pēdējā posmā otrajā pozīcijā ierindojās Jānis Gustāns („Toyota MR-2″), kuram izredzes pacīnīties par godalgām kopvērtējumā laupīja nestartēšana pirmajā posmā. Interesanti, ka RWD klases 2009. gada vadošais kvartets savā īpašumā ieguvis septiņus no desmit līdz šim izspēlētajiem čempiona tituliem.

Komandu vērtējumā pēdējā posmā uzvarēja „Stingrs pamats Quattro ledlauži” (Kārlis Nebars, Vilmārs Krivads, Ints Jeršovs), kopvērtējumā gūstot otro vietu. Par uzvarētāju otro sezonu pēc kārtas un trešo reizi pēdējo četru gadu laikā kļuva „Ice MEN” (Mareks Kairis, Elmārs Aukšmuksts, Normunds Orlovs). Sīvā cīņā trešo pozīciju izcīnīja „Gepardi” (Zigurds Kalniņš, Oskars Ezeriņš, Aivars Ezeriņš, Ints Dimiņš, Ivars Kalniņš), par dažiem punktiem apsteidzot „JNR Cēsis” (Jānis Gustāns, Ritvars Kārkliņš, Normunds Kārkliņš).

Latvijas ziemas autosprinta čempionāta desmitā sezona aizvadīta. Lai gan ekonomiskās krīzes iespaidā dalībnieku bija mazāk nekā iepriekšējos gadus, konkurence bija ļoti spēcīga. Patīkami, ka šajās demokrātiskajās sacīkstes piedalās arvien vairāk jauniešu (sākot jau no 12 gadu vecuma), apgūstot pirmās iemaņas automašīnas vadīšanā, kas noderēs turpmākajā autosportista karjerā vai vienkārši ikdienas satiksmē. Ziemas autosprinta sezona ar mazāka mēroga sacensībām turpināsies vēl vismaz pāris nedēļas – 1. martā Auciema trasē pie Cēsīm tiks aizvadīta „Cēsu rajona balvu izcīņa”. Reģistrācija sacensībām, kuras paralēlajā trasē risināsies pēc izslēgšanas braucienu formulas, paredzēta no plkst. 8.30 līdz plkst. 10, bet pirmais starts plkst. 10.30. Dalībnieki sacentīsies piecās ieskaites klasēs: trīs bezradžu (4WD, FWD, RWD) un divās radžu (ar radzēm līdz 3 mm, ar radzēm virs 3 mm). Īpaši interesantas šīs sacensības varētu izvērsties RWD klasē, jo savu dalību apstiprinājis arī kupls braucēju pulks ar „žiguļiem” no Rencēnu autokluba. Pēc sacensībām būs iespējami treniņi ar visa veida riepām. Savukārt 7. martā Kurzemes pusē (sacensību norises vieta tiks precizēta) risināsies „Energolukss ziemas kausa izcīņas” pēdējais piektais posms.

Latvijas čempionāts ziemas autosprintā
6. posms, „333″ trase
FWD

Vilmārs Krivads („Opel Astra”) 67 (2./1.), Zigurds Kalniņš („Renault Clio”) 67 (1./2.), Ritvars Kārkliņš („VAZ 2108″) 58 (4./3.), Dāvis Tobiass („Opel Astra”) 58 (3./4.), Edgars Balodis („Opel Astra”) 51 (6./5.), Normunds Kārkliņš („VAZ 2108″) 50 (5./7.).

4WD
Kārlis Nebars („Subaru Impreza”) 65 (1./3.), Elmārs Aukšmuksts („Subaru Impreza”) 55 (8./2.), Ints Jeršovs („Audi Quattro”) 54 (12./1.), Vigo Rubenis („Subaru Impreza”) 52 (5./5.), Ints Dimiņš („Audi 90 Quattro”) 52 (4./8.), Oskars Ezeriņš („Subaru Impreza”) 50 (6./7.).

RWD
Normunds Orlovs („Toyota MR-2″) 70 (1./1.), Jānis Gustāns („Toyota MR-2″) 64 (2./2.), Mareks Kairis („VAZ 21013″) 60 (3./3.), Modris Cīrulis („Toyota MR-2″) 56 (4./4.), Jānis Slišāns („Toyota Corolla”) 52 (5./5.), Andrejs Tjasto („VAZ 21053″) 50 (6./6.).

Komandas
„Stingrs pamats Quattro ledlauži” (Kārlis Nebars, Vilmārs Krivads, Ints Jeršovs) 187, „Ice MEN” (Mareks Kairis, Elmārs Aukšmuksts, Normunds Orlovs) 185, „JNR Cēsis” (Jānis Gustāns, Ritvars Kārkliņš, Normunds Kārkliņš) 172.

Noslēguma kopvērtējums
FWD

Ritvars Kārkliņš 301, Vilmārs Krivads 299, Zigurds Kalniņš 290, Normunds Kārkliņš 274, Artūrs Bāriņš 271, Dāvis Tobiass 269.

4WD
Elmārs Aukšmuksts 308, Valts Zvaigzne 302, Vigo Rubenis 287, Kārlis Nebars 274, Ints Jeršovs 269, Ints Dimiņš 267.

RWD
Normunds Orlovs 314, Mareks Kairis 307, Jānis Slišāns 306, Jānis Gustāns 299, Viesturs Tilgass 273, Modris Cīrulis 271.

Komandas
„Ice MEN” 1086, „Stingrs pamats Quattro ledlauži” 934, „Gepardi” 818, „JNR Cēsis” 812, „TSR” 725.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *