Vasaras autosprinta čempionāts iegūst starptautisku pieskaņu
Info: LAF Standartauto komisijas preses dienests
Foto: www.scoperacing.lv
Smiltenē „Tepera” kartinga trasē aizvadīts Latvijas vasaras autosprinta čempionāta ceturtais posms. Uzvaras atsevišķās ieskaites klasēs izcīnīja Jānis Skujiņš („BMW 318 iS”), Aigars Tīdmanis („BMW 323 ti Compact”) un Jānis Slišāns („Subaru Impreza”). Komandu vērtējumā pirmajā vietā „Subaru Club I”.
Interesantākie notikumi Latvijas vasaras autosprinta čempionāta ceturtajā posmā šoreiz risinājās klasē virs 2500 kub.cm. Smiltenes „Tepera” kartinga trasē fantastisku sacīksti aizvadīja Jānis Slišāns, kurš pirmoreiz startēja ar Japānas tirgum būvētu „Subaru Impreza” (šie auto ir tehniski pārāki par Eiropas tirgum piedāvātajiem). Pārspēti visi iepriekšējie trases rekordi un otrās vietas ieguvējs, pirmo trīs posmu uzvarētājs Jānis Kļaviņš („Mitsubishi Evo 6″) apsteigts vairāk nekā sešām sekundēm. Tomēr šķiet, ka spēcīgā tehnika Slišāna, kurš ir ziemas autosprinta čempions aizmugures piedziņas klasē, rokās nonākusi nedaudz par vēlu – pārliecinošā kopvērtējuma vadībā joprojām atrodas Kļaviņš un atlikušajos divos posmos sadeldēt 32 punktu deficītu nešķiet reāli. Trešajā pozīcijā posmā ierindojās Aleksandrs Grīva („Mitsubishi Evo”). Uz sacensībām ieradās arī seši Igaunijas sportisti ar nopietni sagatavotām „Mitsubishi Lancer Evo” un „Subaru Impreza STI” automašīnām. Sacīkstēs Igaunijā šo sportistu vārdi regulāri atrodami labāko trijniekā, tāpēc daži atvēlēja ziemeļniekiem pirmās vietas bez cīņas, savukārt citi prognozēja, ka igauņi paliks ārpus labāko desmitnieka. Patiesības izrādījās kaut kur pa vidu – labākie no kaimiņiem Rainers Pariks („Mitsubishi Evo 9″) un Helmets Palms („Mitsubishi Evo 8″) ierindojās uzreiz aiz godalgoto trijnieka. Igauņi nosolījās atgriezties vēl labāk sagatavojušies…
Tradīcija – katrā posmā cits uzvarētājs – tika turpināta klasē līdz 2500 kub.cm. Smiltenē labāko rezultātu uzrādīja Aigars Tīdmanis („BMW 323 ti Compact”), kuram tā bija pirmā uzvaru čempionāta posmā neilgajā autosportista karjerā. Aigars kopā ar brāli Gundaru debitēja tikai šoziem ziemas autosprintā. Pamazām tika sagatavota konkurētspējīga tehnika un līdz līdz pirmajam lielajam panākumam nebija ilgi jāgaida. Otro vietu ceturtajā posmā izcīnīja Valters Šulcs („Honda CRX”), pirmoreiz šosezon kāpjot uz goda pjedestāla, bet trešais Raimonds Burakēvičs („Opel Kadett”). Notikumiem bagāta sacīkstes izvērtās kopvērtējuma līderim Marekam Matvejevam („BMW M3″) – pēc labākā rezultātā pirmajā braucienā, neveiksmīga riepu izvēle otrajā braucienā beidzās ar ieskriešanu laika ņemšanas iekārtā, bet pārbraucienā sasniegtais sestais rezultāts posma summā deva tikai ceturto vietu. Tikai divus punktus no Matvejeva tagad atpaliek Burakēvičs, bet vēl pēc desmit punktiem seko trio – Tīdmanis, Šulcs, Zigmārs Ancāns („BMW 325).
Grupā līdz 1800 kub.cm ar iespaidīgu pārsvaru trešo uzvaru šosezon svinēja Jānis Skujiņš, tuvāko sekotāju Imantu Firstu („Toyota Corolla”) apsteidzot par vairāk nekā sešām sekundēm. Labāko rezultātu sezonā sasniedza Oskars Saltums („VW Golf II”), uzrādot trešo rezultātu. Neveiksmīgs sniegums iepriekšēja posma uzvarētājam Ģirtam Daugaviņam („Honda CRX”) – piektā vieta. Kopvērtējuma vadībā nostabilizējies |Skujiņš. Uz otro vietu pakāpies Firsts, bet trešais Daugaviņš.
Komandu vērtējumā uzvarēja „Subaru Club I” (Jānis Slišāns, Imants Firsts, Aivars Ezeriņš). Otro vietu posmā izcīnīja „Gabol/Fuchs Racing team” (Jānis Skujiņš, Jānis Kļaviņš, Zigmārs Ancāns) un, visticamāk, jau nākamajā sacīkstē, kas paredzēta 23. augustā „Rudes” kartodromā Otaņķu pagastā, šo vienību varēs kronēt par kopvērtējuma uzvarētāju, jo sekotāji palikuši tālu aizmugurē. Sezonas noslēguma posms risināsies 13. septembrī Madonā.
Latvijas čempionāts vasaras autosprintā
4.posms, „Tepera” trase
A klase (līdz 1799 kub.cm.)
Jānis Skujiņš („BMW 318 iS”) 6:03,315, Imants Firsts („Toyota Corolla”) +6,414, Oskars Saltums („VW Golf II”) +6,996.
B klase (līdz 2499 kub.cm.)
Aigars Tīdmanis („BMW 323 ti Compact”) 6:01,390, Valters Šulcs („Honda CRX”) +2,033, Raimonds Burakēvičs („Opel Kadett”) +2,413.
C klase (virs 2500 kub.cm.)
Jānis Slišāns („Subaru Impreza”) 5:46,949, Jānis Kļaviņš („Mitsubishi Evo 6″) +6:298, Aleksandrs Grīva („Mitsubishi Evo”) +10,244.
Komandas
„Subaru Club I” (Jānis Slišāns, Imants Firsts, Aivars Ezeriņš) 59 punkti, „Gabol/Fuchs Racing team” (Jānis Skujiņš, Jānis Kļaviņš, Zigmārs Ancāns) 55, „S.B.C./DH” (Ģirts Daugaviņš, Aleksandrs Grīva, Kārlis Goldmanis) 29.
Kopvērtējums pēc 4. (no 6) posma
A klase (līdz 1799 kub.cm.)
Jānis Skujiņš 75, Imants Firsts 64, Ģirts Daugaviņš 57, Vilnis Haferbergs 44, Oskars Saltums 42, Edgars Krusts 30, Agris Jēkabsons 30.
B klase (līdz 2499 kub.cm.)
Mareks Matvejevs 60, Raimonds Burakēvičs 58, Aigars Tīdmanis 48, Valters Šulcs 48, Zigmārs Ancāns 48, Gundars Tīdmanis 40.
C klase (virs 2500 kub.cm.)
Jānis Kļaviņš 95, Jānis Slišāns 63, Andris Slava 60, Austris Antons 52, Aleksandrs Grīva 33, Elmārs Aukšmuksts 30.
Komandas
„Gabol/Fuchs Racing team” (Jānis Skujiņš, Jānis Kļaviņš, Zigmārs Ancāns) 218, „Subaru Club I” (Jānis Slišāns, Imants Firsts, Aivars Ezeriņš, Zigurds Kalniņš) 135, „S.B.C./DH” (Ģirts Daugaviņš, Aleksandrs Grīva, Kārlis Goldmanis) 96.