Pirmais vasaras autosprinta čempions – Jānis Kļaviņš

Info: LAF Standartauto komisijas preses dienests
Foto: Andrejs Leškovičs www.scoperacing.lv

Rudes kartinga trasē Liepājas rajona Otaņķu pagastā aizvadīts Latvijas vasaras autosprinta čempionāta piektais, priekšpēdējais posms. Izcīnot pirmo vietu „C” klases braucienos, čempiona titulu priekšlaicīgi nodrošinājis Jānis Kļaviņš („Mitsubishi Evo 6″). „A” klasē par posma uzvarētāju kļuva Jānis Skujiņš („BMW 318 iS”), bet „B” grupā ātrākais bija Mareks Matvejevs („BMW M3″). Komandu vērtējumā par posma un arī kopvērtējuma uzvarētāju kļuvusi „Gabol/Fuchs Racing team”.

Izvērtējot braucēju rezultātus visas sezonas garumā, pirms Latvijas autosprinta čempionāta piektā, priekšpēdējā posma tika izteiktas prognozes, ka Rudes kartinga trasē varētu tikt noskaidroti pirmie čempioni. Lai gan sportistu cīņās, ietekmējot rezultātus, iejaucās lietus, kas sākās neilgi pēc starta, viens čempions no trim iespējamajiem tika noskaidrots. Izcīnot ceturto uzvaru šosezon, jau posmu pirms čempionāta beigām „C” klases čempiona titulu nodrošinājis Jānis Kļaviņš („Mitsubishi Evo 6″). Agrāk veiksmīgais autokrosa braucējs Kļaviņš jau pirms sezonas sākuma tika iecelts favorīta godā un šo statusu apliecināja ar pārliecinošu sniegumu visas sezonas garumā, kļūstot par pirmo čempionu šajā jaunajā autosporta disciplīnā (valsts čempionāts vasaras autosprintā tiek aizvadīts pirmo sezonu). Otro vietu piektajā posmā izcīnīja Austris Antons („Mitsubishi Evo”), bet trešais Jānis Slišāns („Subaru Impreza”). Uz vēl pieejamajām divām medaļām atlikuši trīs pretendenti – Slišāns, Antons un Andris Slava („Mitsubishi Evo”). Izdevīgākā pozīcijā atrodas Slišāns, kuram ir par septiņiem punktiem vairāk nekā abiem sekotājiem.

Klasē „B” līdz 2500 kub.cm. Mareks Matvejevs („BMW M3″) kļuva par pirmo braucēju, kuram izdevies uzvarēt divos posmus – līdzšinējās četras sacīkstes tika fiksēti dažādi uzvarētāji. Slapjajos apstākļos Matvejevs jutās kā zivs ūdenī un otrās vietas ieguvēju Valteru Šulcu („Honda CRX”) apsteidzas par vairāk kā 11 sekundēm. Pirmoreiz uz goda pjedestāla kāpa Kaspars Pakše („Opel Kadett GSi”), ierindojoties trešajā pozīcijā. Kopvērtējuma vadībā nostiprinājies Mareks Matvejevs („BMW M3″), kuram pēdējā posmā nelabvēlīgākā scenārija gadījumā (ja uzvar tuvākais sekotājs Šulcs) pietiek ar septīto vietu, lai kļūtu par čempionu. Šķiet, ka lielāka intriga būs cīņā par otro un trešo vietu, jo uz goda pjedestāla zemākajiem pakāpieniem izredzes saglabā seši sportisti – Šulcs, Aigars Tīdmanis („BMW 323 ti Compact”), Raimonds Burakēvičs („Opel Corsa”), Zigmārs Ancāns („BMW 325), Gundars Tīdmanis („BMW 323 ti Compact”) un Jānis Liepaskalns („Honda Civic TypeR”). Divu pēdējo cerības gan ir tikai matemātiskas.

Spraiga cīņa izvērtās grupā „A” līdz 1800 kub.cm. Pēc pirmā brauciena tikai trešajā vietā bija sezonas līderis Jānis Skujiņš („BMW 318 iS”), kuru bija apsteiguši Ģirts Daugaviņš („Honda CRX”) un Imants Firsts („Toyota Corolla”). Tomēr uznākušais lietus un atbilstošu riepu izvēle ļāva Skujiņam otrajā braucienā sasniegt labāko rezultātu, izcīnot uzvaru arī posmā. Otrais, nepilnu pusotru sekundi aiz pirmās vietas ieguvēja, Daugaviņš, bet trešais Vilnis Haferbergs („Honda CRX”). Pārliecinošā kopvērtējuma vadībā atrodas Skujiņš, kuram čempiona titula nodrošināšanai pēdējā posmā pietiek ar 11. vietu. Interesanta spēkošanās sagaidāma par otro un trešo pozīciju – Daugaviņu un Firstu šķir tikai viens punkts. Teorētiskas izredzes izcīnīt kādu no medaļām saglabā arī Haferbergs un Oskars Saltums („VW Golf II”).

Komandu vērtējumā kārtējo reizi pirmo vietu izcīnīja „Gabol/Fuchs Racing team” (Jānis Skujiņš, Jānis Kļaviņš, Zigmārs Ancāns), ar šo panākumu nodrošinot uzvaru arī kopvērtējumā. Piektajā posmā otrā „S.B.C./DH”, bet trešā „Subaru Club I”. Kopvērtējumā šīs abas komandas ir apgrieztā kārtībā un galīgā vietu secība tiks noskaidrota pēdējā posmā, kas risināsies 13. septembrī Madonas kartinga trasē. Reģistrācija šīm sacensībām ir jau sākusies http://www.vasarassprints.lv/ Iespējams, ka uz Madonas sacīksti ieradīsies arī spēcīgie Igaunijas braucēji, kuri iepriekšējā vīzītē Smiltenē gan nespēja ielauzties godalgoto trijniekā, tomēr solīja atgriezties ar mērķi aizņemt visu pjedestālu jaudīgākajā „C” klasē.

Latvijas čempionāts vasaras autosprintā
5.posms, „Rudes” kartinga trase
A klase (līdz 1799 kub.cm.)
Jānis Skujiņš („BMW 318 iS”) 5:56,503, Ģirts Daugaviņš („Honda CRX”) +1,482 sekundes, Vilnis Haferbergs („Honda CRX”) +13,389.

B klase (līdz 2499 kub.cm.)
Mareks Matvejevs („BMW M3″) 6:01,431, Valters Šulcs („Honda CRX”) +11,034, Kaspars Pakše („Opel Kadett GSi”) +12,818.

C klase (virs 2500 kub.cm.)
Jānis Kļaviņš („Mitsubishi Evo 6″) 6:03,973, Austris Antons („Mitsubishi Evo”) +4,187, Jānis Slišāns („Subaru Impreza”) +4,707.

Komandas
„Gabol/Fuchs Racing team” (Jānis Skujiņš, Jānis Kļaviņš, Zigmārs Ancāns) 60, „S.B.C./DH” (Ģirts Daugaviņš, Mareks Matvejevs) 45, „Subaru Club I” (Jānis Slišāns, Imants Firsts, Aivars Ezeriņš) 38.

Kopvērtējums pēc 5. (no 6) posma
A klase (līdz 1799 kub.cm.)
Jānis Skujiņš 100, Ģirts Daugaviņš 77, Imants Firsts 76, Vilnis Haferbergs 60, Oskars Saltums 52, Edgars Krusts 44.

B klase (līdz 2499 kub.cm.)
Mareks Matvejevs 85, Valters Šulcs 68, Aigars Tīdmanis 62, Raimonds Burakēvičs 58, Zigmārs Ancāns 58, Gundars Tīdmanis 43.

C klase (virs 2500 kub.cm.)
Jānis Kļaviņš 120, Jānis Slišāns 79, Austris Antons 72, Andris Slava 72, Aleksandrs Grīva 38, Raitis Maurāns 34.

Komandas
„Gabol/Fuchs Racing team” (Jānis Skujiņš, Jānis Kļaviņš, Zigmārs Ancāns) 278, „Subaru Club I” (Jānis Slišāns, Imants Firsts, Aivars Ezeriņš, Zigurds Kalniņš) 173, „S.B.C./DH” (Ģirts Daugaviņš, Aleksandrs Grīva, Kārlis Goldmanis, Mareks Matvejevs) 141.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *