“Kristoffersson Motorsport” elektrisko ēru sāks ar trīs mašīnu komandu

podium ambiance KRISTOFFERSSON Johan (SWE), Kristoffersson Motorsport (SWE), Volkswagen polo, portrait during the Capitalbox World RX of Finland, 3rd round of the 2020 FIA World Rallycross Championship, FIA WRX, from August 29 to 30, 2020 on the Tykkimaki, in Kouvola, Finland - Photo Paulo Maria / DPPI

Foto: FIA World RX

“Kristoffersson Motorsport” (KMS) ir pirmā apstiprinātā komanda 2022. gada FIA pasaules rallijkrosa čempionātam, titulētajai komandai paziņojot, ka rallijkrosa elektriskās ēras sākumam tā pasūtījusi trīs elektro-komplektus.

KMS komandu izveidojis Tomijs Kristofersons – vairākkārtējais Zviedrijas rallijkrosa čempions, kurš par vadošajām pozīcijām cīnījies arī FIA Eiropas rallijkrosa čempionātā. Viņš arī tēvs trīskārtējam pasaules rallijkrosa čempionam Johanam Kristofersonam. Gadu gaitā komanda sasniegusi lieliskus rezultātus gan rallijkrosā, gan autošosejas sacensībās.

Pēc Tomija Kristofersona autobraucēja karjeras noslēgšanas 2008. gadā, bija pienākusi kārta sacensībās redzēt Johanu Kristofersonu, kurš izcīnīja uzvaru 2012. gada Skandināvijas autošosejas čempionātā ar “Volkswagen Scirocco”, kas darbojās ar biogāzi. Jau nākamajā sezonā, KMS atgriezās “Euro RX Supercar” (tagad “Euro RX1”) klasē, trīs sezonu garumā izcīnot vairākas uzvaras un vietas labāko trijniekā gan ar Kristofersonu, gan ar Ole Kristianu Veibiju pie stūres.

Paralēli “Euro RX” programmai, KMS ir bijusi “World RX” dalībnieku sarakstā kopš 2014. gada, sākotnēji startējot kā “Volkswagen Dealer Team KMS”, pirms nosaukuma maiņas uz “Volkswagen Team Sweden” un, visbeidzot, kā “Volkswagen RX Sweden”. Johans Kristofersons savu pirmo uzvaru izcīnīja 2015. gada Portugāles posmā, sezonu noslēdzot trešajā vietā. 2016. gada sezona bija vēl veiksmīgāka, izcīnot vienu uzvaru un vicečempiona titulu.

2017. un 2018. gadā, kad “PSRX Volkswagen Sweden” komanda izcīnīja uzvaru gan komandu, gan individuālās ieskaitēs – būtisku lomu spēlēja arī KMS, kas nodrošināja komandai būtisku personālu un infrastruktūru. Pēc gada prombūtnes no rallijkrosa, 2020. gadā komanda atgriezās sportā kā “Volkswagen Dealerteam Bauhaus”, Kristofersonam izcīnot savu trešo pasaules čempiona titulu.

Tomijs Kristofersons, “Kristoffersson Motorsport” komandas vadītājs:

“Ar savu komandu kļuvām par pasaules čempioniem jau pagājušogad, taču iespēja cīnīties par pirmo pasaules čempionu titulu ar elektriskajiem rallijkrosa auto būs milzīgs izaicinājums un tas mūs ļoti iedvesmo – šī tiešām bija iespēja, kuru laist garām nedrīkstēja. Mums rallijkrosā ir gara vēsture – šī disciplīna ir tā, kurā esam visspēcīgākie. 2022. gada sezonai mums bija vairākas iespējas, taču es nevēlos darīt kaut ko, ja nevaru tam kārtīgi pievērsties. Arī mūsu sponsori patiešām tic rallijkrosa elektriskajai nākotnei un ir gatavi mesties iekšā šajā izaicinājumā. Mēs ticam čempionāta rīkotājam un tam, ka šīm automašīnām ir lielisks potenciāls, kas nodrošinās aizraujošas sacensības – šie auto noteikti būs ļoti ātri. Esmu pilnībā pārliecināts, ka mēs spēsim radīt produktu, kas faniem liks skatīties neticībā pavērtām mutēm. Tagad visu savu enerģiju veltīsim, lai atrastu ražotāju, ar kuru kopā cīnīties, kā arī pareizo pilotu, kuram uzticēt šo darbu…”

Arne Dirks, “Rallycross Promoter GmbH” vadītājs:

“Mēs esam priecīgi paziņot par “Kristoffersson Motorsport” dalību jaunajā “World RX” elektriskajā ērā, un viņu izvēle startēt ar trim automašīnām skaidri demonstrē viņu attieksmi un ticību tam, ko mēs šeit darām. Tomijs ir bijis viens no lielākajiem atbalstītājiem pārejai uz ilgtspējīgu nākotni, un KMS komandas rezultāti runā paši par sevi. Ar Tomija vīziju, pieredzi un zināšanām, man nav ne mazāko šaubu, ka viņa komanda cīnīsies par augstākajām vietām jau no pirmā posma.”

Izmantotie resursi:
www.rigarx.com