Madonas trasē aizvadīts jauniešu un vēsturiskā kartinga festivāls

Foto: prokart.lv

Noslēdzies otrais bērnu, jauniešu un vēsturisko kartingu festivāls Madonā. Kā parasti trasē noritēja spraigas cīņas un jāteic, ka tradicionāli arī laikapstākļi ieviesa savas korekcijas, šogad gan krietni mazāk kā pagājušā gada sacensībās.

Kopsummā sacensības pulcēja 42 dalībniekus Micro, Mini, Junior un vēsturisko kartingu klasēs. Bija ieradušies viesi no Lietuvas, Igaunijas un pat Norvēģijas. Pamazām šis pasākums veidojas par ikgadējo tradīciju un arī dalībnieku apjoms pamazām pieaug.

Jaunākajiem sportistiem bija ko turēt, jo jāspēj nobraukt kvalifikācija, divi priekšbraucieni, divi fināli un vēl super fināls, kura ilgums bija 20 minūtes plus viens aplis. Neliels izturības un rakstura pārbaudījums jaunajiem censoņiem.

Micro klasē super finālu un attiecīgi arī lielo balvu diezgan pārliecinoši izcīnīja Juris Plūksna, aiz sevis atstājot Kristiānu Skakauski un Lietuvas sportistu Remigijus Kriaučiūnas. Vērts atzīmēt, ka Juris uzvarēja pilnīgi visus savas klases braucienus, ieskaitot arī kvalifikāciju.

Mini klasē super finālā ar vairāk kā trīs sekunžu pārsvaru pār sekotājiem uzvaru izcīnīja Timurs Pečerica, attiecīgi tiekot arī pie pilnīgi jauna savai klasei atbilstoša dzinēja. Kā otrais finiša līniju sasniedza Adriants Tions tikai par mata tiesu apsteidzot trešās vietas ieguvēju Gabrielu Kristiānu Moiseju. Timuram uzvara tik viegli kā kolēģim no Micro klases nedevās rokā, pa ceļam uz super finālu sanāca pat kādu braucienu nefinišēt, bet visos citos braucienos, kur Timurs sasniedza finišu, tika izcīnīta tikai un vienīgi pirmā vieta.

Junior klasē super fināla braucienā pilnīgi netveramu ātrumu demonstrēja Bruno Pērle. Praktiski visu braucienu Bruno aizvadīja cēlā vientulībā, droši aizstūrējot pēc sava Grand Prix – jauna Junior klases motora. Otro vietu arī ļoti pārliecinoši izcīnīja Kārlis Kirikovs. Par trešo vietu visa brauciena garumā sīvi spēkojās Alise Štolcermane un igauņu braucējs Oliver Kurg, kurš uzrādīja arī ātrāko sacīkšu apli, kā arī viņam izdevās finiša līniju šķērsot kā trešajam, bet acīgā un precīzā tehniskās komisijas kontrole pēc brauciena atklāja neatbilstības igauņu sportista tehnikā, kā rezultātā Alise kāpa uz goda pjedestāla zemākā pakāpiena. Jāatzīmē, ka tai pat dienā Alises brālis Tomass cīnījās par Eiropas čempionāta titulu Sarno trasē, Itālijā un dienu vēlāk arī izcīnīja bronzas godalgu kontinenta čempionāta kopvērtējumā, kas ir līdz šim augstākais Latvijas kartingistu sasniegums.

Retro kartingu ieskaitē, astoņu vīru konkurencē, nepārspēts palika Mārtiņš Silenieks. Tālāko vietu sadalījumu noteica kvalifikācijas brauciens, jo trim dalībniekiem bija pilnīgi vienāds punktu skaits, kas izcīnīts abos fināla braucienos. Tā nu izvērsās, ka otro vietu ieguva Roberts Klinsons, pilnvērtīgi finišējot tikai vienu fināla braucienu, turklāt to uzvarot. Trešais tika klasificēts viesis no Igaunijas, Karl Soom. Sāpīga koka medaļa, tas ir ceturtā vieta kopvērtējumā, Mārim Aizsilam, lai arī abus fināla braucienus viņš finišēja kā trešais, tomēr vājāks kvalifikācijas brauciens atstāja Māri aiz goda pjedestāla vietām. Šis fakts pierāda, ka visiem sacensību braucieniem ir nozīme.

Modernizēto vēsturisko kartingu braucienā ne mazāk spraigas cīņas un intrigas. Open klasē ātrākais viesis no Igaunijas Uelar Jeblakov. Retro-M klasē uzvarētājs, rēzeknietis, Oļegs Vlasovs. CZ125 klasē uzvaru izcīnīja Mārtiņš Silenieks, tas pats Mārtiņš, kurš uzvarēja arī Retro klasē. Sportists lieliski aizvadīja sacensību braucienus divās ieskaites grupās. Otro vietu izdevās izcīnīt Harijam Bergmanim aiz sevis atstājot igauni Juhan Ansper. Daudzskaitlīgākajā M125 klasē nepārspējams bija Maksims Bobrovskis, aiz sevis atstājot Denisu Kiseļņikovu un Andri Gūtmani.

Piektdienas vakarā aizsākās vēl viena tradīcija, kas nākotnē būs raksturīga šīm sacensībām. Pēc Reiņa Stakēna ierosinājuma un vietējās trases personāla atsaucības, tika noorganizētas mehāniķu sacensības ar īres kartingiem. Skanīgo vārdu “Indiāņa kauss” šim sacensību braucienam deva trases pārvaldnieks Anžejs. Pirmajā Indiāņa kausā piedalījās 20 dalībnieki. To, ka pulveris vēl sauss lieliski nodemonstrēja Mareks Štolcermanis, uzvarot gan kvalifikācija, gan pusfinālā un visbeidzot arī super finālā. Otro vietu ieņēma Artjoms Šestakovs, kurš pamatā ir aktīvs Senior klases sportists, bet uz šo sacīksti iejutās mehāniķa lomā. Savukārt trešo vietu izcīnīja vēl nesenais sportists un Rotax Grand Finals dalībnieks Mārtiņš Steinerts, kurš nu jau pāris gadus veiksmīgi vada savu sporta komandu. Visnotaļ skaļi uzvārdi rotāja arī šo sacensību goda pjedestālu un ne tikai.

Šī gada pasākums noslēdzies, ņemam labās idejas un emocijas līdzi un tiekamies jau pēc gada Madonā uz trešo Baltijas bērnu, jauniešu un vēsturisko kartingu festivālu.

Organizatori izsaka pateicību gan dalībniekiem, gan visiem darbiniekiem par un ap šīm sacīkstēm kā arī saviem atbalstītājiem un sadarbības partneriem; Hydroscand, Bucher Municipal, MRG Group, Pro-Kart, LAF, Madonas pilsētai.

Izmantotie resursi:
www.prokart.lv

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *