Jauns „333” trases rekords

Info: Dāvis Šteinerts
Foto: Dāvis Šteinerts

Vairāk nekā simts kartingisti aizvadītajās brīvdienās sacentās sporta kompleksa „333″ kartodromā. Tas bija Latvijas čempionāta un arī Lietuvas čempionāta posms. Piedalījās arī daži Latvijas čempionātā startējošie igauņi un Krievijas pārstāvji no Kaļiņingradas, kuri startē ar Lietuvas licencēm. Izrādās, ka Kaļiņingradas pusē kartingistiem ir tikai viens lidlauks, kur viņi braukājas starp riepām, tādēļ nopietnākiem startiem arvien biežāk viņi sāk skatīties uz Baltijas pusi.

Lietuvas kartingistiem gan nedaudz atšķirīgi tehniskie noteikumi, konkrēti – savādākas riepas, tādēļ, kaut arī mazajās klasēs startēja kopā, vērtēti mūsu dienvidu kaimiņi tika atsevišķi.

Vismazākajā „Micro” klasē kontrolbraucienos visātrākais bija lietuvietis Kasparas Tiškovas, bet mūsu Vadims Dzubenko bija otrais, Aigars Zviedris astotais. Ernests Kristofers Veismanis viņam zaudēja tikai 0,3 sekundes un bija devītais. Desmitais – Mihails Budovskis. Pusfinālā daugavpilietis Dzubenko apsteidza pat visus lietuviešus un bija pārliecinoši pirmais. Veismanis bija septītais, aiz viņa Mihails Budovskis un Viesturs Kalniņš. Ja atmet lietuviešus, tad skaidrs kādā kārtībā mūsējie sarindojās Latvijas ieskaitē. Žēl tikai, ka vēl vienam no mūsu jaunajiem – Valteram Zviedram vēl pirms starta noslāpa karts.

Finālā Vadims atkal bija pirmais, Ernests Kristofers Veismanis otrais, Aigars Zviedris trešais, Viesturs Kalniņš ceturtais, Mihails Budovskis piektais.

„Raket” klasē ātrākais kontrollaikos bija mūs Mārtiņš Steinerts, ceturtais – Reinis Nitišs, vienpadsmitais – Dāvis Tobiass. Tieši šajā klasē cīņas bija tik aizraujošas, ka daudzi trases malā atzina – bauda skatīties šādas cīņas. Pārsvarā par to parūpējās Mārtinš Steinerts. „Zaudēju savu pirmo vietu startā, taču vēl pēdējā aplī priekšā braucošais lietuvietis „atvēra iekšmalu” un es tajā „ielīdu”… Viņš atsitās pret mani, bet es jau „aizgāju” garām. Ir gandarījums, ka beidzot „motors iet”,” pēc finiša stāstīja Mārtiņš.

„Prieks skatīties! Vēl jau nav īsti „piešāvies” pie šīs klases, vēl nejūt mašīnu, bet lieliem soļiem iet uz priekšu,” tā sava mazdēla starus vērtēja viens no mūsu kartinga pionieriem Uldis Steinerts.

Īpaši priecīgs par Mārtiņa braukšanas stilu nebija Reinis Nitišs, jo līdzīgi kā lietuvietis, arī Reinis šoreiz par daudz atvēra iekšmalu un Mārtiņš to izmantoja. Reinim šis manevrs beidzās ar izlidošanu no trases.

Tā pusfinālā trešais bija Mārtiņš Steinerts, astotais – igaunis Hans Villemi, devītais – Dāvis Tobiass, vienpadsmitais Eliss Dukaļskis, piecpadsmitā Daniela Krūmiņa un tikai septiņpadsmitais Reinis Nitišs.

Finālā, neskaitot lietuviešus, no mūsējiem ātrākais bija Eliss Dukaļskis, Mārtiņš otrais, trešais Hans Vilemi.

„Rotax Max junior” klasē kontrollaikos ātrākais bija Mārtiņš Lapiņš. Pusfinālā gan uzvarēja igaunis Johanes Moors, Lapiņš palika otrais, trešais bija Haralds Garkaklis, ceturtais Renārs Ēķis, kurš spēja distances vidū apdzīt savu komandas biedru Jāni Gasparoviču, nobīdot to uz piekto vietu, sestais bija Konstantīns Calko, septītais – Ingus Zvirbulis.

Arī finālā igaunis Moors bija ātrākais, taču patīkami kā cīnījās jaunais jelgavnieks Renārs Ēķis, kurš bija otrais, aiz sevis atstājot gan Mārtiņu Lapiņu, gan Haraldu Garkakli, gan arī Jāni Gasparoviču, kurš īsti nebija gatavs šīm sacīkstēm…

„Rotax Max” klasē šoreiz labu sniegumu rādīja Raivo Luhse – ātrākais gan kontrolbraucienos, gan pusfinālā. „Jāmācās braukt stabilāk, tad jau būs pavisam labi. Vēl pieļauju daudz kļūdas. Nācās kārtīgi cīnīties lai noturētu pirmo vietu. Galvenais konkurents ir Dainis Safonovs un ir gandarījums, ka izdevās viņam „ielikt”…” stāstīja Raivo. Dainis, kurš pusfinālā palika otrais, tomēr revanšējās finālbraucienā, aiz sevis atstājot Raivo.

Pusfinālā jau startā notika masveida sadursme, kuras rezultātā no cīņas ar saliektu kartinga asi bija spiests izstāties viens no galvenajiem favorītiem, vairākkārtējais čempions Henrijs Grūbe. „Biju jau nonācis trešajā vietā un nezinu kas tur man aiz muguras notika, kad man virsū uzkrita komandas biedrs Reinis Fridrihsons,” stāstīja Henrijs. Arī Reini kāds burzmā bija pamatīgi pagrūdis. „Gribējās jau labāk,” atzina puisis, kuram šī ir tikai pirmā sezona kartingā. Finālā Henrijs jau nodemonstrēja visu savu meistarību un bija trešais.

Ceturtais abos braucienos bija Kristaps Gasparovičs, bet Reinis Fridrihsons finālā bija piektais. Kristianam Rukutam septītais un astotais rezultāts, bet viens no raidījuma „Zebra” veidotājiem Oskars Miķelsons, bija attiecīgi astotais un vienpadsmitais. „Osīts negrib ātri braukt,” smējās viņa mehāniķis Lauris Vīgants, kurš šogad atkal nopietni nolēmis sēsties pie formulas stūres. Mehāniķu statusā „333″ kartodromā šoreiz varēja redzēt vairākus mūsu autosportā labi pazīstamas personas. Tā Haraldam Garkaklim mehāniķis bija Mareks Štolcermanis, kurš jau šajā nedēļas nogalē pats startēs „Ford Fiesta Cup” sacīkstēs Vācijā. Mehāniķa lomā bija iejuties arī rallists Māris Neikšāns. Toties braucēju vidū bija arī mūsu pašlaik lielākā autosporta cerība Haralds Šlēgelmilhs. „Man jau baigi patīk kartings, prieks, ka šāda iespēja te startēt. Man tas ir labs treniņš refleksu nezaudēšanai…,” atzina Haralds. Viņš bija pārliecinoši ātrākais ICC klasē un uzstādīja jaunu „333″ trases rekordu – 0,46,7, kas ir 92,362 km/h. Tik ātri šajā kartodromā neviens vēl nebija braucis.

Pusfinālā otrais bija Valdis Brutāns, trešais – Mārcis Birkens. Finālā otrais aiz Haralda bija Aivars Usāns, bet trešais – lietuvietis Arvidas Pabrinkas.

DD2/Masters klasē abos braucienos pirmais piecinieks bija vienāds – nepārspēts palika Gvido Stalidzāns, Ēriks Gasparovičš otrais, Ģirts Ulpe trešais, igaunis Argo Tamms, bet Pauls Timrots piektais.

Komandu vērtējumā šoreiz pirmā vieta „Weis Racing Team” – Vadims Dzubenko, Konstantīns Calko, Dainis Safonovs.

Nākamās nopietnās kartinga sacīkstes jau pēc divām nedēļām Biķerniekos, kur notiks kārtējais Baltijas čempionāta posms.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *