Ziemas folkreisa un autokrosa sezona finišē Aizkraukles putenī
Aizkrauklē, Daugavas Senlejas trasē noslēgusies folkreisa un autokrosa ziemas sezona. Ziemīgā putenī uzvaras klasēs sasniedza Toms Freimanis, Kristaps Grunte un Ints Jeršovs. Lai gan Ziemas kausa seriāls bija noslēdzies jau iepriekš, sestdien Aizkrauklē tika izmantota pēdējā iespēja doties cīņā vēlreiz, ko izmantoja 40 dalībnieku trīs ieskaitēs.
Folkreisā uz starta stājās 24 braucēji. Finālā tikās vairāki favorīti, tostarp galvenais uzvaras pretendents Lenards Patriks Lepsis. Viņa sniegums dienas gaitā apstiprināja favorīta statusu, tomēr fināls sarūpēja pārsteigumu: izcilu braucienu aizvadīja liepājnieks Toms Freimanis, skaistā duelī nonākot priekšā Lepsim, un gūstot savu pirmo folkreisa uzvaru. Lenards otrais, bet trešajā vietā nonāca pērnā gada Vasaras kausa trešās vietas ieguvējs Juris Mesters. Viņš šoziem līdz šim nebija startējis, taču pēdējā brīža risinājums, uz starta stājoties ar Mārtiņa Starka VW Golf, nesa Jurim pašam negaidītu rezultātu.
Toma Freimaņa panākumu pastiprināja arī brāļa Martina lieliskais rezultāts – jaunākais brālis finišēja tūlīt aiz folkreisa dūžiem, ceturtajā vietā. Piektais – šī gada daudzsološais debitants Gatis Štelmahers, bet līdz sestajai vietai aizcīnījās Dainis Žvagins, kurš bija uzvaras pretendents, taču pirmajā līkumā pēc fināla starta konkurenti viņu nosūtīja uz ārmalas kupenu.
Junioru kausā septiņu dalībnieku konkurencē Lepsis sasniedza neapstrīdamu uzvaru. Otro vietu sasniedza Martins Freimanis, bet trešo vietu sasniedza pirmo sacīksti mūžā aizvadījušais Aigars Vavilovs. Interesanti, ka braucienu iepriekš – pusfinālā – Aigars apmeta pilnu kūleni. Tomēr Ropažu vidusskolas nemirstīgā VW Jetta bija atpakaļ uz starta, sarūpējot pjedestālu. Pat divus, jo Dāmu kausa finālā otro vietu sasniedza Aiga Veidere, piekāpjoties pārliecinoši pirmajai Baibai Beržukai, bet nonākot priekšā Karlīnai Karlsonei.
Folkreisa 4WD klase šajā sacīkstē bija ar paplašinājumu, jo uz starta stājās arī autokrosa mašīnas — Ints Jeršovs ar Subaru un Artis Radionovs, debitējos krosā ar vairākkārtējā Latvijas čempiona Open 2500 klasē Armanda Plūmes Audi. Attiecīgi, cīņa norisinājās pēc folkreisa principiem, tomēr mašīnu pirkšana šajā šova sacīkstē nenotika. Pilns starta laukums – desmit dalībnieku – ar pilnpiedziņas spēkratiem izskatījās vareni!
Ints Jeršovs dienas pirmajā pusē meklēja savu vietu pārējo kompānijā. Rezultāti kvalifikācijā bija mainīgi – divas uzvaras Edgaram Trallam, viena Ivo Gabrānam, un tikai ceturtajā kvalifikācijā favorīts Jeršovs beidzot tika pie uzvaras, un arī uzvaras četru braucienu summā. Finālā pirmā starta pozīcija tika izmantota pareizi – lai arī cīņa nebija viegla, Jeršovam uzvara rokā. Edgars Tralla sasniedza otro vietu, bet Ivo Gabrāns – trešais.
Aiz pjedestāla pozīcijas guva Ermīns Vācietis, Artis Radionovs un Ziemas kausa ieguvējs Artis Biezais.
Autokrosa klasē, kurā dalībnieki startēja ar radžu riepām, šķietami galvenais favorīts bija Jānis Kozlovskis, ko viņš apstiprināja ar uzvarām pirmajos trīs kvalifikācijas braucienos. Tomēr fināls sarūpēja pārsteigumu – kādā no epizodēm brīvu iekšmalu cīņā ar līderi atrada Kristaps Grunte, aizbraucot favorītam garām un gūstot uzvaru. Līdzjutēji tika pārsteigti pēc pilna programmas, jo vairāk tāpēc, ka Grunte dienas gaitā nevienā no braucieniem nebija finišējis trijniekā, un sacīksti aizvadīja vien ar otro pārnesumu ātrumkārbas problēmu dēļ. “Šis rezultāts pārsteidza arī mani pašu, dienas gaitā nekas neliecināja, ka būtu iespēja pretendēt uz uzvaru. Izbaudīju sacīksti no sākuma līdz beigām,” teica Kristaps. Kozlovskis, savukārt, pilnībā atzina savu stratēģisko kļūdu uzvaras zaudējumā: “Man jau priekšbraucienos Kitijas Jeršovas ātrums lika domāt: “vecais, neguli!”. Un finālā tieši tas pats – Kristapa neatlaidība un ātrums pierādīja, ka nedrīkst braukt “aizmidzis”, visu laiku jābūt gatavībā cīnīties un aizstāvēties. Es šo finālu vienkārši nogulēju!”
Trešo vietu sasniedza ar pilnpiedziņas Subaru braucošā Kitija Jeršova, kura uz brīdi bija arī fināla līdere, taču mašīna piedzīvoja vairākkārtīgu noslāpšanu, kā rezultātā tika zaudēts abām aizmugures piedziņas mašīnām. Savukārt labākais no priekšpiedziņu braucējiem, finišējot ceturtais, bija Aigars Kļaviņš, kurš aiz sevis atstāja Juri Narubinu, Andreju Freimani un Ilmāru Kuzmani.
Ziemas sezona aizvadīta, un sportisti izteica lielu atzinību par sacīksti – trase, organizācija un norise bija līmenī. Turklāt pēc cīņas visi 15 pjedestāla pozīciju ieguvēji piedalījās galvenās balvas – instrumentu komplekta – izlozē. “Banku izcēla” Dāmu kausa uzvarētāja Baiba Beržuka.
Šī ziema izteikti demonstrēja nosacīti jauno rīkotāju sparu un entuziasmu – laikā, kad šķita, ka ziemas valstī nav, Aizkrauklē tika sarūpētas divas skaistas sacīkstes, bet starp tām unikālā Ludzas divu dienu ziemas sacīkstes pieredze. Tātad var!
Izmantotie resursi:
www.autocross.lv