Jaunie talanti gatavojas konkurēt Baltijas autošosejas čempionātā

Foto: publicitātes

Jau piekto gadu Baltijas autošosejas čempionātā tiks pārstāvēta “Kumho Tyre Challenge” klase, kurā visi dalībnieki startē ar vienādām ielas riepām. Šogad šajā klasē gaidāmas pozitīvas pārmaiņas – konkurenci jau esošajiem braucējiem sastādīs jaunie autosporta talanti. Pirmajam posmam, kas notiks 1. maijā Pērnavā, gatavojas “LMT Autosporta Akadēmija” braucēji Beate Klipa un Mārtiņš Sesks.

2015. gada sezonā “Kumho Tyre Challenge” klasē spēkus izmēģināja gan pasaules rallijkrosa čempionāta dalībnieks Reinis Nitišs, gan autošosejas leģenda un SRT komandas vadītājs Ģirts Krūzmanis, kurš pēcāk atzina, ka dalība autošosejā ar konkurētspējīgajām R2 klases automašīnām jaunajiem rallija braucējiem būtu lielisks treniņš, lai iemācītos braukt pa pareizām trajektorijām pie lielāka vidējā ātruma nekā tas ir rallijā.

“Pieredzes autošosejas sacensībās man vēl nav, tāpēc koncentrējos vairāk uz sevi un maksimāli labu sniegumu pašai priekš sevis. Uz starta būsim abi ar komandas biedru Mārtiņu Sesku, kas arī būs liels atbalsts. Esmu pozitīvi noskaņota, jo tā būs jaunu robežu atklāšana,” stāsta divkārtējā autokrosa čempione Beate Klipa, kura plāno piedalīties Pērnavas posmā un vēl divos posmos Biķernieku trasē.

Pirmo reizi autošosejā startēs arī 16 gadus vecais Mārtiņš Sesks: “Tā kā braucu rallijā, tad šī ir viena no tām disciplīnām, kurā es noteikti vēlos šogad startēt. Eiropā ir ļoti daudz asfalta ralliju, tādēļ uzskatu, ka autošosejā iegūtā pieredze man būs ļoti noderīga nākotnē. Iepriekš esmu nopietni startējis kartingā, tāpēc kopējais starts mani nebiedē. Šogad plānoju piedalīties visos posmos.”

Cīņas “Kumho Tyre Challenge” klasē līdzvērtīgas padara tieši vienotu riepu jeb mono-riepu izmantošana. Mono-riepu lietošana paredz vienāda, fiksēta izmēra un kompozīcijas riepu izmantošanu visām automašīnām šīs klases ietvaros. “Mono riepa tas ir tiešām forši, jo tā kā automašīnas ir dažādas, tā ir vienīgā lieta, kas visiem ir vienlīdzīga. Turklāt šīs riepas ir sevi labi pierādījušas gan uz slapja, gan sausa asfalta. Protams, tāpat ir jāiegulda laiks, lai tās “atkostu” – spiediens riepās, savirze u.c. nianses,” stāsta pieredzējušais “Kumho Challenge Nacionālās” klases braucējs Jānis Vanks.

2015. gadā “Kumho Tyre Challenge” klase tika sadalīta divas klasēs – “Kumho Challenge S1600” klasē un “Kumho Challenge Nacionālajā” klasē. Četru gadu laikā klasē startējuši vairāk nekā 40 sportisti no 6 valstīm. Čempionu titulus izcīnījuši Mantas Neverdauskas (“Honda Civic”), Nikolajs Žuravļevs (“Ford Fiesta”), Jānis Ciekals (“Honda Civic”), Kristaps Mietulis (“Honda Civic”) un Nacionālās klases 2015. gada sezonas čempions Garijs Rožkalns (BMW 320).

Arī šogad “Kumho Tyre Challenge” cīņas turpināsies divas klasēs. Par “S1600” klasi interesi izrādījuši arī citi jaunie autosporta talanti – Eiropas rallija vicečempions Ralfs Sirmacis, Nikolajs Grjazins, Toms Lielkājis un Daņila Belokoņs. Tikmēr “Nacionālajā” klasē par čempiona titulu turpinās cīnīties trīskārtējais šīs klases vicečempions Jānis Vanks un 2015. gada čempions Garijs Rožkalns.

Baltijas autošosejas čempionāta 2016. gada sezonas kalendārs:
1. posms – 30. aprīlis – 1. maijs – Pērnava, “auto24ring”
2. posms – 4. – 5. jūnijs – Kauņa, “Nemuno Žiedas”
3. posms – 9. – 10. jūlijs – Rīga, Biķernieku trase
4. posms – 20. – 21. augusts – Rīga, Biķernieku trase
5. posms – 8. – 9. oktobris – Rīga, Biķernieku trase

Informāciju sagatavoja:
Evita Tīdmane

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *