Autokrosa “Open” klases revolūcija nav apklususi

Foto: Kaspars Cikmačs, 4rati.lv

Pēc Latvijas autokrosa čempionāta Open klases sportistu sapulces klases revolūcija nav apklususi – kuluāros klases pārstāvji strādā, lai nodrošinātu gan Open 2500, gan Open 3500 eksistenci nākamā gada Latvijas čempionātā un arī Baltijā.

Atgādinām, ka pēc sportistu sapulces tagadējā Open klase „nodoma versijā” ir sadalīta divās daļās – Open 2500 un Open 3500. Abās klasēs būtu atļautas visu trīs piedziņu automašīnas, ar atmosfēriskajiem un turbo motoriem, taču ar klašu nosaukumā iekļautiem motora darba tilpuma maksimumiem.

Kopš jūlija beigās aizvadītās sapulces šī tēma ir aktuāla, jo abu potenciālo klašu pārstāvji meklē risinājumus un cenšas panākt, lai tiktu pildīts galvenais LAF Krosa komisijas nosacījums: Latvijas čempionāta statusu nākamgad saņems tikai tā klase, kurai mēnesi pirms čempionāta sākuma būs astoņi vai vairāk licencēti sportisti.

Šobrīd šķiet, ka Open 2500 klase ir pārliecinošā vadībā pār Open 3500, kas arī ir visai saprotami, jo mazākajā klasē ietilpst gandrīz visas šogad čempionātā startējušās latviešu mašīnas, izņemot top-3 – Jāņa Borševska un Agra Bredika Evo un Inta Jeršova atmosfēriskais Subaru/Audi monstrs (plus lietuvieši un fragmentāri startējušie latvieši).

Ja par nākamā gada tendencēm Open 2500 klasē, tad uz šo projektu ļoti labprāt reaģē arī tie, kurus daudzi iezīmēja lielākajā klasē: daudz pievilcīgāka šī klase jau no pirmās dienas šķiet arī Intam Jeršovam, Laurim Unāmam, Jānim Augulim un citiem, kuri līdz šim pārstāvēja Open klases lielās kubatūras turbo galu. Šobrīd var teikt tā – ja Open 2500 nedabūs Latvijas čempionāta statusu, tad tā būs tikai un vienīgi šīs klases braucēju nolaidība vai komunikācijas trūkums, jo skaitliski klase jau šobrīd šķiet nokomplektēta, atliek vien laicīgi licencēties.

Baumo, ka Open 2500 ideja esot iepatikusies arī krosā mazāk redzēto BMW mašīnu braucējiem – arvien biežāk dzirdēta šī marka tieši Open sakarā. Starp citu, Folkreisā BMW pēdējos mēnešos izraisa pamatīgu sprādzienu RWD klases attīstībā – arī šobrīd ne viens vien auto ir karkasu likšanas un būvniecības procesā.

Ja par labām Open mašīnām – Mārtiņš Svilis beidzot ir gatavs vilkt ārā sveci no pūra apakšas, par nu jau saprātīgu cenu tirgojot bijušo Latvijas autokrosa un autotreka čempionauto Toyota MR2.

Kas attiecas uz Open 3500, situācija pēc dažu minēto dūžu aiziešanas šķiet visai kritiska. Agris Brediks un Jānis Borševskis jau laicīgi meklē iespējas, kur startēt nākamajā sezonā. Tiek izskatītas versijas par NEZ Rallijkrosu vai Rallycross Challenge, taču, cik noprotams, galējie plāni vēl nav precizēti. Sportistus gan jāmudina nenolaist rokas arī Latvijas čempionāta kontekstā, jo nav tā, ka astoņi vajadzīgie braucēji būtu nesasniedzams lielums. Lai gan bez minētajiem, kā arī Smiltenē debitējušā Guntara Bruža, šobrīd nav dzirdēts par lielās kubatūras potenciālajiem braucējiem, vēl ir pietiekami daudz laika iekšējam darbam un pārrunām, tajā skaitā ar lietuviešiem, kuriem šī sezona savās mājās Open klasē nesola neko labu uz nākamo gadu. Turklāt Latvijā ir vairākas mašīnas, kurām, atrodoties īpašnieku spēkiem vai jauniem īpašniekiem, klasē varētu iepludināt papildu sportistus. Jau pāris gadus „pusceļā” uz čempionātu ir pāris Kurzemes puses Toyota Celica automašīnas, līdzīgu agregātu no rallija trasēm tikko iegādājusies folkreisa braucēja Jāņa Orbidāna komanda… Atliek cītīgi pastrādāt vienam ar otru, lai formāli martā sasniegtu vajadzīgo licenču skaitu. Praksē gan šāda „aiz matiem pievilkšana” nozīmētu problēmas ar kvorumu daļā Latvijas čempionāta sacensību. Tomēr varbūt ir vērts censties.

Par šādu Latvijas čempionāta Open klases plānu oficiāli ir informēta arī draudzīgā Lietuvas autokrosa vadība, taču pagaidām kaimiņi vēl nav devuši kādu konkrētu atbildi – pievienojas viņi šim plānam, vai nē. Domājams, jānogaida, kad krosa sezona noslēgsies arī Lietuvā (šonedēļ pēdējais kross Šakjai), tad varētu notikt pušu tikšanās.

Par šo plānu Marijampolē un neklātienē privātās sarunās informēti arī Lietuvas Open klases braucēji. Tiesa, arī viņi vēl nav metušies ciešos apkampienos ar latviešiem šīs idejas sakarā. Taču tam vajadzētu nostrādāt, jo Lietuvas puse bija pirmā, kas izbaudīja, ka Open 2500 versija visai labi darbojās, līdz klasē atļāva startēt šai kubatūrai neatbilstošajiem pilnpiedziņas VW Golf.

Tātad Open 2500 un Open 3500 darbs turpinās! Tas nozīmē, ka potenciālajiem kādas klases dalībniekiem jāturpina virzīties Open virzienā, jāmeklē kontakti ar esošajiem braucējiem, un jādodas cīņā.

Izmantotie resursi:
www.autocross.lv

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *