Aizkraukles trases debijā uzvaras Guntaram Gabrānam un Aleksejam Kreipānam
LAF Folkreisa Vasaras kausa piektajā posmā uzvaru izcīnīja Guntars Gabrāns, kad stratēģisku aprēķinu dēļ pēdējā aplī viņu garām palaida dēls Ivo Gabrāns. Savukārt Aizkraukles kausa izcīņā autokrosā uzvaru sasniedza mājinieks Aleksejs Kreipāns. Aizkraukles autotrases debija – lieliska!
Pēc rezultātu ziņā ļoti mainīgas kvalifikācijas A fināla pirmās starta vietas ieguva Guntars un Ivo Gabrāni, kā arī Jānis Āboliņš. No starta abi Gabrāni devās līderpozīcijā – Ivo vadībā, Guntars – otrais, uz brīdi otro pozīciju zaudējot vienīgi Džokera apļa dēļ. Gabrāni kontrolēja braucienu, turklāt pēdējā aplī izšķirošu gājienu veica Ivo, palaižot tēvu priekšā un ļaujot Guntaram izcīnīt otro uzvaru šajā sezonā. Šāds manevrs bija nepieciešams, jo pēc galvenā konkurenta Renāra Ēķa izstāšanās motora defekta dēļ Ivo jau bija neaizsniedzams nevienam citam, izņemot Guntaru, savukārt tēvam dotā uzvara nodrošināja lielāko pārsvaru cīņā par seniora otro vietu kopvērtējumā.
Trešais finišā bija Jānis Orbidāns, taču, tā kā brauciena laikā tika saņemti ziņojumi no tiesnešiem par uzreiz divām epizodēm (Raimonda Āboliņa sagriešana un Jāņa Āboliņa apdzīšana pēc kontakta), Orbidāns bija spiests pjedestālu zaudēt. Līdz ar to tas nonāca Aigara Darmakoviča rīcībā – Aigaram šis ir pirmais pjedestāls folkreisā.
Kopvērtējumā pēc šī posma atlikuši vairs tikai divi uzvaras pretendenti – matemātiski titulu var sasniegt tikai kāds no Gabrāniem. Tiesa, Guntaram vēl būs jācīnās par otro vietu, jo Jānis Āboliņš vēl var apsteigt siguldieti.
Ivo Gabrāns nodrošinājis uzvaru Junioru kausā, bet abu Gabrānu Kavita V vienība ir neaizsniedzama komandu ieskaitē.
Autokrosa klasē pārliecinoši ātrākais bija organizatoru komandas pārstāvis Aleksejs Kreipāns, kurš pārliecinoši kontrolēja situāciju finālbraucienā. Tiesa, pēdējais aplis gandrīz sarūpēja pārsteigumu: Aleksejs par apli noķēra Didzi Graudiņu, kurš nesteidzās ar līdera palaišanu garām. Ieilgusī krīze ļāva pietuvoties uzvarētājam Rihardam Jermacānam, kurš uz brīdi jau šķita iegūstam līderpozīciju. Tomēr atlikušajā apļa daļā Kreipāns nostiprināja pozīciju un guva uzvaru. Jermacāns, kurš dienas gaitā progresēja, otrais, bet trešajā pozīcijā Kristaps Ašmanis.
Dienas gaitā spēcīgs bija Viesturs Daņiļenko, taču finālā motora defekts neļāva Ludzas braucējam sasniegt pjedestālu. Nedēļu pirms Baltijas, Latvijas un Lietuvas čempiontitula dalīšanas motora defektu piedzīvoja Andis Kļava. Iespējams, Andim tā drīzāk ir labā ziņa, jo, šajā cīņā nestartējot, motora defekts varētu parādīties Lietuvā.
Lai gan cīņā ieradās 11 krosa braucēji, lielais atbirums tehnisku problēmu dēļ līdz finālam nogādāja tikai sešus sportistus.
Aizkraukles autotrases debija tiek uzskatīta par īpaši veiksmīgu. Kā ierasts jaunās trasēs, darāmā vēl pietiek, taču daudz atzīmēja, ka sacīkste bija daudz labāka nekā jaunā trasē varēja iedomāties. Lieliski!
Info: autocross.lv
Foto: autocross.lv