Godātie Latvijas rallija sportisti

Latvijas Automobiļu federācija arvien biežāk saņem oficiālas sūdzības no to reģionu iedzīvotājiem un pašvaldībām, kuru teritorijās mēdz notikt LMT Latvijas rallija čempionāta un Latvijas čempionāta Rallijsprintā posmi/p>

Par pamatu šīm sūdzībām kalpo mūsu pašu sportistu nesportiskā uzvedība veicot stenogrammu vai ātruma treniņus vispārējai satiksmei neslēgtos ceļa posmos. Nevienam nav noslēpums, ka sportisti zināmu laiku pirms slēgto teritoriju ierobežojumu iestāšanās, dodas uz gaidāmo sacensību reģionu un trenējas, neslēdzot ceļu un nesaskaņojot to ar visām nepieciešamajām institūcijām. Šādu nelegālu treniņu rezultātā cieš ceļi, pagastu iedzīvotāji un pašu sacensību organizatori, kuriem arvien grūtāk un grūtāk saskaņot ceļu izmantošanu ātrumposmos. Ar vien biežāk organizatori saņem atteikumus saskaņot ceļus populārajiem ātrumposmiem, īpaši Kurzemes pusē. Viens šāds precedents ir radījis zaudējumus rallija Kurzeme 2008 organizatoram. Retorisks jautājums – kurš kompensēs šos zaudējumus ?

Gadījumi, par kuriem līdz šim runāja kā par nejaušību sāk ieņemt sistemātisku raksturu, kas LAF Rallija un Standartauto komisijas ir mudinājis pieņemt sekojošus mērus:

1. Sacensību organizatoriem tiks prasīts pagarināt „aizliegto teritoriju” darbības termiņu pirms rallijiem – līdz pat 3 mēnešiem atsevišķos reģionos/p>

2. Sadarbībā ar vietējiem iedzīvotājiem atsevišķu ralliju maršrutos tiks uzstādītas video kameras, kas fiksēs sportistu atrašanos uz konkrētā ceļa/p>

3. Sporta komisijas vērsīsies LAF Prezidijā ar ierosinājumu brīvāk un bargāk piemērot disciplinārsodus, kas balstīti uz pārbaudāmu informāciju par viena vai otra sportista uzvedību kāda rallija reģionā, piemēram, valsts numurs „treniņu” automašīnai. Arī pašvaldību darbinieku un ceļu policijas ziņojumi par notikumiem uz attiecīgā ceļa var kalpot par pamatu soda piemērošanai. Par īpaši nesportisku uzvedību, piemēram, CSN izraisīšanu uz kāda no ralliju trašu ceļiem sportistam var tik anulēta licences darbība.

Mēs saprotam, ka šādi sodi nav demokrātiski un bieži var radīt konfliktus, tomēr LAF rallija disciplīnu sabiedrībai ir jāizvēlas – cienīt vietējos iedzīvotājus, pašvaldības un organizatorus vai arī turpināt visatļautību un apdraudēt ralliju un rallijsprintu norisi jau vistuvākajā nākotnē/p>

LAF Prezidents Dainars Dambergs
LAF ģenerālsekretārs Andris Berķis
LAF Rallija komisijas padomes pr-aja Irēna Krastiņa
LAF SAK padomes priekšsēdētājs Juris Mūrnieks
Rallija „Kurzeme” direktors Dāvis Kalniņš
Rallijsprinta „Kalnmuiža” organizators Aigars Bite
Rallija „Talsi” organizators Ēriks Vīksna
Rallija „Cēsis” organizators Pēteris Binders
Rallija „Latvija” organizators Juris Sprūde
LAF Rallija komisijas padomes loceklis Reinis Pozņaks
LAF Rallija komisijas padomes loceklis Ivars Caune
LAF Rallija komisijas padomes loceklis Jānis Krastiņš

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *