Andros Trophy – cīņas ledus trasē ar pilnpiedziņas kompaktauto, motocikliem un F1 zvaigznēm

Info, foto: Dace Janova (Fotoaģentūra “4rati”)

Fotogrāfijas no sacensībām skatīt šeit.

Visā pasaulē pazīstamajam ledus sacensību seriālam Andros Trophy šogad tika aizvadīta jau divdesmit pirmā sezona. Seriāls, kas sastāv no sešām Francijas Alpos notiekošām sacensībām, viena posma Andorā un superfināla stadionā Stade de France Parīzē, ik gadu piesaista lielu sportistu, ražotāju un skatītāju interesi.

Andros Trophy idejas autors ir Maks Mamers, pagājušā gadsimta astoņdesmito gadu Francijas rallijkrosa čempions, kas ar savu draugu, ievārījumu ražotāja uzņēmuma Andros īpašnieku Frederiku Gevorsonu iesākumā vienkārši izklaidējās, ziemā vizinoties pa ledus apļiem.

Savulaik Andros Trophy ledus trasēs ir startējuši arī Žans-Luijs Šlesers, Āri Vatanens, Juta Kleinšmite, te savus spēkus izmēģinājuši arī Stefans Petransels un Luks Alfāns.

Dalība šajās sacensībās notiek četrās automašīnu klasēs (tai skaitā – atsevišķa ieskaite īpaši dāmām), kas savukārt tālāk sadalās divās grupās kvalifikācijas sacensībām un finālam. Pilntiesīga seriāla sastāvdaļa ir arī motociklistu ledus cīņa – Pilot Bike, kā arī elektrisko automobiļu sacīkste Andros Electric Trophy, kur līderis šajā sezonā ir Aleka Prosta vecākais dēls Nikolass .

Saskaņā ar nolikumu, ar vienu automašīnu te jāstartē diviem pilotiem – šī ir sena Andros Trophy tradīcija, kas, kā stāsta, mēdzot organizatoriem sagādāt problēmas, jo dalībnieki ir jāizkārto uz starta tā, lai tiktu gan ievēroti iepriekšējo braucienu rezultāti, gan abi ar vienu auto startējošie sportisti netiktu iekļauti vienā un tajā pašā braucienā vienlaikus.

Andros Trophy ledus sacensībās piedalās pārsvarā kompaktklases mašīnas, kas aiz savas ārēji necilās standartauto ārienes slēpj drošības karkasus, pilnpiedziņu un 350- 400 Zs spēcīgus dzinējus. Interesanti, ka šajās automašīnās aizliegta jebkāda veida vadības elektronikas izmantošana (protams, atskaitot dzinēja vadības bloku), te nav atļauti pat radiosakari pilota un komandas starpā.

Ledus sacensībā tiek izmantotas radžotās riepas ar radžu skaitu ne vairāk kā 216 un to izvirzījumu ne vairāk par 2mm – garākas radzes gluži vienkārši pārāk ātri sabojā trasi klājošo ledus segumu.

Tomēr arī Stade de France varēja redzēt, kā jau pēc pirmajiem sacensību apļiem sākotnēji perfektais stadiona ledus segums kļūst bedrains un nelīdzens, liekot dažam labam sportistam krietni vien nopūlēties, lai neizlidotu no ideālās trajektorijas.

Šī gada Andros Trophy superfinālā, lieliskā ātruma šovā, ko klātienē 5.martā Stade de France vēroja vairāk nekā 55000 skatītāju, par uzvaru pēc kvalifikācijas sacensībām cīnījās trīs kādreizējie F1 piloti – Alens Prosts, Olivjē Panis, Frenks Lagors, kā arī Andros Trophy 2010/2011 sezonas līderis Žans-Filips Dairo.

Četrkārtējais F1 čempions Alens Prosts, pilotējot Renault grupas īpaši šīm sacīkstēm pilnveidoto Dacia Duster Ice automašīnu, triumfēja kā superfināla aizraujošās cīņas uzvarētājs.

Vēl viens F1 pilots, kanādietis Žaks Vilenēvs ar Škoda Fabia ledus trasē uzvarēja pilotu duelī (automašīna pret motociku) pret KTM braucēju Regi Lakoni.

Vairāk informācijas par Andros Trophy sacensībām – www.tropheeandros.com

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *