Mārtiņš Sesks: “Viss sāka iet greizi kopš brīža, kad pārsitām riepu”

Foto: Red Bull Content Pool
Portugālē aizvadījis sezonas pirmo WRC grants ralliju ar “Ford Puma Rally1” automašīnu, Mārtiņš Sesks atzinis, ka viss sācis iet greizi līdz ar riepas pārsišanu sacensību otrajā ātrumposmā. Tomēr latviešu pilots atzīst, ka grūtajos apstākļos iegūta ļoti liela pieredze.
“Šī bija izaicinājumiem bagāta nedēļas nogale – neapšaubāmi laba pieredze,” stāsta Mārtiņš. “Ne viss gāja pēc plāna, bet šī mums bija laba iespēja mācīties.”
Mārtiņš Sesks/Renārs Francis uzrādīja ātrāko rezultātu shakedown sesijā, bet jau piektdienas pirmajā ātrumposmā bija spiesti mainīt cauro riepu, kas izmaksāja ap trim minūtēm laika un jau rallija pašā sākumā iznīcināja jebkādas cerības uz augstu rezultātu sacensību kopvērtējumā.
“Trešā līkuma izejā bija liels akmens, un mēs trāpījām uz tā,” sacīja Sesks. “Ļoti neveiksmīgi.”
Atlikušo dienas daļu tika strādāts pie mašīnas regulēšanas, tika uzrādīti līdzīgi rezultāti ar komandas biedriem, un Sesks pārlieku risku neuzņēmās. Pēcpusdienā temps pieauga, taču devītajā ātrumposmā vienā no epizodēm mašīna saslīdēja, bet citā – ekipāža uzbrauca zemes valnim. Kopumā tika zaudēts ap pusminūti, bet tehnika necieta. Dienas gaitā no 84. pozīcijas bija izdevies pacelties uz 25. vietu.
“Es vienkārši netrāpīju bremzēšanas punktā, bet mašīna ir izturīga,” neveiksmīgo epizodi ar zemes valni komentēja Sesks, sakot, ka kopumā ceļi tehnikai bija ļoti smagi. “Viss ceļš bija akmeņains, jābrauc pa akmeņiem un oļiem. Bija arī ļoti karsts, kā normālā pirtī.”
Lai gan iepriekš Portugāles rallijā Sesks/Francis bija braukuši ar priekšpiedziņas auto, pilots neslēpa, ka no šīs pieredzes šoreiz neko daudz izmantot nevarēja. Līdz ar to galvenais uzdevums bija turpināt mācīties braukšanu ar “Rally1” auto un vairāk aprast ar to pirms nākamajiem WRC grants posmiem. Rezultāti turpināja uzlaboties, un Sesks arī sestdien bija līdzīgi ātrs kā komandas biedri Džošs Makerlīns un Greguārs Munsters, kuri aizvada pilnu sezonu.
Diemžēl izcīnīt punktus Seskam/Francim neizdevās arī “supersvētdienas” kopvērtējumā, jo jau dienas pirmajā ātrumposmā viens no aizmugurējiem riteņiem palika bez gumijas. Tomēr, tā kā bija atlicis tikai viens rezerves ritenis, pārējos piecus ātrumposmus nācās veikt ar piesardzību. Finišā 15. vieta.
“Es sacītu, ka viss sāka iet greizi līdz ar riepas pārsišanu,” saka Sesks. “Ātrumposmā pēc tam sajūta bija diezgan savāda, tāpēc veicām izmaiņas auto regulējumos. Bet kopš tā brīža bija problēmas iegūt vajadzīgo sajūtu. Neveiksmes turpinājās, bet, ja paņem nost to dēļ zaudēto laiku, bijām tuvu komandas biedriem. Un pirmajai reizei Portugālē ar “Rally1″ mašīnu tas ir diezgan labi. Mēs nebijām gaidījuši, ka rallijs būs tik grūts.”
“M-Sport Ford” komandas rindās Sesks/Francis startēs jau nākamajā pasaules čempionāta posmā Sardīnijā, kas norisināsies aiznākamajā nedēļā, no 5. līdz 8. jūnijam.
Izmantotie resursi:
www.m-sport.co.uk
www.ewrc.cz