Šlēgelmilha pirmā F3 Euroseries sezona vērtējama pozitīvi
Info: LAF preses dienests
Pērn Haralds Šlēgelmilhs izcīnīja čempiona titulu Formula 3 Vācijas un Austrijas čempionāta „rooky” klasē, šogad nolēma doties soli tuvāk mērķim un startēt F3 Euroseries. 14. oktobrī sezona noslēdzās – finiša līniju Haralds šķērsojis 19 braucienos no 20, izcīnīta viena uzvara, 8 punkti un 14.vieta kopvērtējumā.
F3 Euroseries 2007.gada sezonā, kas Haraldam ir pirmā, izcīnīti 8 punkti (8.vieta 13.posmā un uzvara 14.posmā), un tas viņu ierindo 14.pozīcijā kopvērtējumā. Stabilitāte rezultātos un finiši 19 no 20 braucienos pierāda, ka Haralds ir ātrs un konkurētspējīgs pilots vienā no prestižākajiem jauno talantu formulu seriāliem. Jāatzīmē, ka arī komandai HS Technik, kuru pārstāv Haralds, šis bija pirmais gads F3 Euroseries seriālā, un tas izpaudās pieredzes trūkumā, nespējot atrast pareizos regulējumus un citas detaļas, kas ir ļoti būtiskas laba rezultāta sasniegšanai.
„Gan Haralda, gan viņa pārstāvētās komandas HS Technik progress šīs sezonas laikā ir milzīgs. Uzskatu, ka stabilitātes ziņā līdzīgu Haraldam nav – viņš patiešām uzrāda ļoti stabilus rezultātus, turklāt rezultāti trasē minimāli atšķiras no teorētiskajiem, un tas ir fantastisks rādītājs. Arī fiziskā ziņā Haralds ir spēcīgs konkurents, jo veicis treniņus, kādus nav veicis neviens cits no konkurentiem. Viens no zīmīgākajiem šīs sezonas notikumiem nenoliedzami ir Haralda uzvara sacensību 14.posmā, kas nav palikusi bez ievērības gan lielāko autosporta žurnālos, gan ekspertu viedokļos. Protams, noteicoša loma ir arī tam, ka šī ir pirmā sezona gan Haraldam, gan viņa pārstāvētai komandai, un no tā ļoti daudz ir atkarīgs. Tagad Haralds gatavosies F3 Euroseries nākošajai sezonai – jau ir ieplānoti vairāki treniņi un testu braucieni,” atklāj Vladislavs Šlēgelmilhs, Haralda tēvs, menedžeris un treneris vienā personā.
„ Šī gada sākumā Haralds ieguva balvu „Latvijas autosporta cerība” par saviem panākumiem līdz 2007.gadam. Nenoliedzami, starts F3 Euroseries seriālā bija jauns izaicinājums un kāpiens pa smagajām autosporta karjeras kāpnēm. Tomēr Haralda sniegums 2007.gada sezonā pilnībā attaisnoja gada sākumā iegūto balvu – uzvara vienā no F3 Euroseries posmiem ir uzskatāms par vienu no augstākajiem Latvijas autosporta sabiedrības līdzšinējiem panākumiem. „Latvijas Automobiļu federācija” uzskata, ka Haralds un viņa ģimenes mērķtiecība ir paraugs citiem jaunajiem sportistiem un viņu atbalstītājiem, ka talants apvienojumā ar smagu darbu un mērķtiecīgu rīcību var soli pa solim tuvināt pasaules autosporta elitei, šajā gadījumā, F1 sabiedrībai. Mēs arī ceram, ka vietēji uzņēmēji novērtēs iespējas, kuras rodas, atbalstot Haralda cīņu par vietu pasaules autosporta elitē,” atklāj Latvijas Automobiļu federācijas prezidents Dainars Dambergs.
Lai gan F3 Euroseries 2007.gada oficiālā sezona ir noslēgusies, no 15. – 18.novembrim „Circuito Da Guia” trasē Makau norisināsies otrs neoficiālais F3 Pasaules čempionāts, kurā Haralds tomēr nepiedalīsies. „Tas ir budžeta jautājums,” atzīst Vladislavs Šlēgelmilhs. Pirmajā neoficiālajā F3 Pasaules čempionātā „Zandvort Masters of F3″, kas norisinājās augusta sākumā, 39 dalībnieku konkurencē Haralds izcīnīja godpilno 8.vietu, apsteidzot Lielbritānijas F3 čempionāta ilggadējo līderi igauni Marko Asmeru un tikai par 15, 356 sekundēm zaudējot sacīkšu uzvarētājam – vācietim Niko Hulkenbergam.
Salīdzinājumam var minēt, ka pirmās sezonas F3 Euroseries seriālā bijušas gana grūtas arī šodienas F-1 pilotiem. Tā, piemēram, F-1 jaunais ģēnijs Lewis Hamiltons (Lewis Hamilton) 2004.gada sezonā finišēja 5.vietā, bet 2005.gada sezonā dominēja sērijā. Šīs sezonas BMW – Sauber pilots polis Roberts Kubica (Robert Kubica) 2003.gada sezonā finišēja 12. vietā, bet 2004.gadā – 7.vietā. Šodienas F-1 Spyker komandas pilots Adrians Sutils (Adrian Sutil) 2004.gada sezonā finišēja tikai 17.vietā, bet jau 2005. gadā ierindojās otrais – tūlīt aiz Hamiltona. Williams pilots Niko Rosbergs (Nico Rosberg) savā pirmajā sezonā F3 Euroseries ierindojās 8.vietā, bet nākamajā pakāpās līdz 4. vietai sezonas kopvērtējumā. Šodienas Toro Rosso komandas talants Sebastians Vettels (Sebastian Vettel) 2005. gada sezonā finišēja 5. bet 2006. gadā izcīnīja vicečempiona titulu. Interesanti, ka 2007. gada čempions, talantīgais francūzis Romen Grosžēns (Romean Grosjean) arī finišēja tikai 13. vietā.
Jāpiebilst, ka pērn Latvijas Automobiļu federācijas un Hansa Līzings rīkotajā Latvijas autosporta čempionu godināšanas pasākumā Haralds izcīnīja titulus „Populārākais autosporta čempions 2006″ un „Latvijas Autosporta cerība”.