Juris Mūrnieks – rallijsprints turpina izdzīvot
Foto: Dace Janova (Fotoaģentūra “4rati”)
26.oktobrī Radio 101 Rūc studijā Uldis Kaņeps – Kalniņš (seniors) šoreiz bija aicinājis Juri Mūrnieku, LAF Standartauto komisijas padomes vadītāju. Galvenā sarunas tēma šoreiz – rallijsprints, atskats uz aizvadīto gadu un jaunās sezonas perspektīvas.
Jautāts, kāds tad bija šis gads rallijsprintā, Juris Mūrnieks atzina, ka rallijsprints turpina izdzīvot. Kopējā noskaņa gan nav pārāk optimistiska – kā apstiprinājums tam ir fakts, ka kādreiz tik populārā 1,6+ klase šogad gandrīz palika bez čempiona titula nepietiekamā dalībnieku skaita dēļ.
Uz 4 ratu lasītāja ar niku bambuuzis jautājumu, vai Mūrnieka kungam ir vīzija, kā atdzīvināt “mirstošo” rallijsprinta disciplīnu, un kāds ir viņa viedoklis šajā sakarā, J.Mūrnieks atklāja, ka jau divus gadus LAF Standartauto komisija darbojas pie tā, lai veidotu apvienotos sacensību posmus ar igauņiem un varbūt tālāk arī ar citiem kaimiņiem. Patlaban nākošās sezonas kalendāra projektā ir paredzēti 2 apvienotie posmi kopā ar igauņiem – rallijsprinta iespēja pierādīt , ka šī disciplīna joprojām ir dzīvotspējīga.
4ratu forumā bambuuzis pievērsa uzmanību ne pārāk iepriecinošai statistikai: rallijsprintā „Aizpute” 2008.gadā startēja 108 dalībnieki, rallijsprints „Sarma 2009″ – 54 dalībnieki, bet 2010.gada „Sarmā” vairs tikai 37 ekipāžas, neskaitot ROAD klasi.
J.Mūrnieks apstiprināja, ka, sākoties krīzes periodam valstī, tika prognozēts, ka rallijsprints zaudēs ap 30% dalībnieku gadā. Tomēr tiek strādāts pie tā, lai rallijsprints turpinātu pastāvēt, meklējot risinājumu kaut vai ar jau minētajiem apvienotajiem sacensību posmiem.
Seniors piebilda, ka, lai gan savulaik pastāvēja uzskatīts, ka rallijsprints ir kā atspēriena punkts pirms lielā rallija, tagad ir skaidrs, ka rallijsprintam ir savs elektorāts un salīdzinoši maz ir to rallijsprintistu, kas pāriet uz lielo ralliju. Kā saglabāt šo rallijsprinta identitāti? Varbūt ar liberālākiem tehniskajiem noteikumiem?
Juris Mūrnieks piekrita, ka tieši tādēļ arī netiek mēģināts krasi mainīt tehniskos noteikumus, skaidrs gan tas, ka drošības jautājumu ziņā nekādu atlaižu nebūs. Piemēram, patreiz ir atļauts ziemas rallijsprinta sacensībās izmantot „zāģus”, pret ko LAF SAK sākotnēji iebilda, bet pašiem sportistiem ar loģiskiem argumentiem izdevās Standartauto komiisiju pārliecināt.
Ņemot vērā to, ka pavisam nesen noslēgusies jaunā autosporta attīstības projekta „Okartes Autosporta Akadēmija” pirmā sezona un tajā galveno balvu – apmaksātu rallija sezonu ar Ford Fiesta R2 ir saņēmis tieši rallijsprinta pārstāvis Mārcis Ķenavs, Juris Mūrnieks smejas, ka līdz ar to rallijsprints ir „zaudējis” vienu spēcīgu braucēju, toties ieguvējs ir lielais rallijs.
Runājot par 2012.gada plāniem, J.Mūrnieks stāstīja, ka tika veika sportistu aptauja ar domu, ka vajadzētu nākamajā gadā samazināt sacensību posmu skaitu, tā samazinot arī izdevumus. Bijis pārsteigums, ka šī ideja guva samērā nelielu atsaucību un arī 2012.gadā būs septiņi rallijsprinta sacensību posmi.
Paldies 4ratu lasītājiem par jautājumiem Jurim Mūrniekam! Gaidīsim jūsu jautājumus arī turpmāk http://4rati.lv/ foruma sadaļā Radio 101 Rūc.