Rallijsprintā Sarma 2009 pārliecinoši uzvar Vorobjovs/Zicāns

Info:LAF SAK preses dienests
Foto: Fotoaģentūra “4rati”

Svētdien Gulbenes apkārtnes ceļos tika aizvadīts Latvijas 2009. gada rallijsprinta čempionāta 1. posms. Par rallijsprinta „Sarma 2009″ uzvarētājiem kļuva Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns („Mitsubishi EVO VII”, 4WD+), Didzis Blūms/Aigars Rencis („Subaru Impreza RS”, 4WD), Uldis Briedis/Monvīds Austrums („Renault Clio”, 1600+), Atis Bruņinieks/Nauris Bruņinieks („VW Golf II”, 1600), Mareks Vītols/Uģis Renģe ( „Mitsubishi EVO”, Road). Absolūti ātrāko rezultātu sasniedza Gatis Vecvagars/Ainārs Kalniņš („Subaru Impreza”), kuri startēja ārpus rallijsprinta ieskaites ar sporta radzēm. Komandu vērtējumā pirmajā vietā “B@K Rallijs” (piloti Mareks Vītols, Mārcis Ķenavs, Arvis Arums).

Svētdienas rīts Latvijas rallijsprinta čempionāta dalībniekus Gulbenē sagaidīja ar pamatīgu salu, ļaujot jauno sezonu uzsākt ar īstu ziemas ralliju. Pēc neveiksmīgā starta sestdien lielā rallija čempionāta pirmajā posmā Lietuvā, apņēmības pilns uz starta stājās Jānis Vorobjovs („Mitsubishi EVO VII”) kopā ar stūrmani Guntaru Zicānu. Jau pirmie ātrumposmi izdzēsa intrigu par to, vai kāds spēs pacīnīties ar rallija lielmeistaru. Katrā ātrumposmā tuvākos sekotājus 4WD+ grupā apsteidzot par aptuveni pusminūti, Vorobjovs/Zicāns, kuri brauca daudz drošāk un agresīvāk par sāncenšiem, izcīnīja pārliecinošu uzvaru. Otrajā vietā ierindojās Arvis Arums/Gatis Balgalvis („Subaru Impreza”), uzvarētājiem zaudējot nepilnas trīs minūtes. Sacensību izskaņā tempu kāpināja Rolands Mēnesis/Mareks Bērziņš („Mitsubishi EVO IX”), tomēr otrā pozīcija palika nesasniegta 7,8 sekunžu attālumā. Aizvadot pirmās sacīkstes ar jaudīgo 4WD+ grupas „Mitsubishi EVO VIII”, ceturtajā vietā ierindojās 2008. gada 4WD klases čempioni Raimonds Dūcis/Guntis Kampe.

Ļoti ātri slidenajos Gulbenes rajona ceļos bija 2008. gada N3 klases čempioni Uldis Briedis/Monvīds Austrums („Renault Clio”). Sasniedzot sesto vietu absolūtajā vērtējumā (ieskaitot divas ar sporta radzēm braukušās ekipāžās), Briedis izcīnīja pārliecinošu uzvaru 1600+ grupā. Interesanti, ka ekipāža bija ātrāka arī par 4WD grupas uzvarētājiem. Otrajā vietā, zaudējot nepilnas divas minūtes, ierindojās valdošie čempioni Krists Kalniņš/Andžejs Jankovskis („VW Golf II”), bet trešie Jānis Ikers/Juris Āķītis („Renault Clio”). Jau otrajā ātrumposmā izstāšanos avārijas dēļ piedzīvoja 2008. gada sudraba medaļnieki Kaspars Brencis/Armands Ziemelis („Honda Civic Type R”).

4WD grupā sacīkstes sākās ar Mareka Švarca-Švampāna/Gata Cimdiņa („Subaru Impreza RS”) un Didža Blūma/Aigara Renča („Subaru Impreza RS”) cīņu. Taču aizraujošais duelis beidzās jau pēc otrā ātrumposma, kurā Švarcs-Švampāns smagi apskādēja automašīnas aizmugurējo daļu un bija spiests izstāties pa ceļam uz nākamo „dopu”. Pārējie braucēji nespēja apdraudēt līderu pozīcijas un 2007. gada čempioni Blūms/Rencis izcīnīja uzvaru, par vairāk nekā minūti apsteidzot ekipāžas Ints Jeršovs/Jurģis Ozols („Audi 90 Quattro”) un Jānis Patmalnieks/Rolands Ziemelis („Audi 90 Quattro”). Tikai 4,4 sekundes līdz goda pjedestālam pietrūka Rimantam Kalniņam/Jānim Siliņam („Audi 80 Quattro”).

1600 grupā sacīkstes aizritēja ar ziemas braukšanas speciālistu brāļu Ata un Naura Bruņinieku („VW Golf II”) pārsvaru, kuri uzvarēja, uzrādot labāko rezultātus piecos no sešiem ātrumposmiem, un sasniedza desmito vietu absolūtajā ieskaitē, apsteidzot lielāko daļu pilnpiedziņas braucēju. Brāļi Bruņinieki vienmēr ir bijuši ātri, tomēr iepriekš ekipāžu bieži piemeklēja tehniskas ķibeles. Pirms jaunās sezonas ir veikts nopietns tehnikas sagatavošanas darbs un brāļi sevi ir pieteikuši kā galvenos pretendentus uz čempionu titulu. Jau otro gadu pēc kārtas lielisku sniegumu Gulbenes ceļos demonstrēja kurzemnieki Mārcis Ķenavs/Armands Ķenavs („VW Golf II”), tāpat kā pirms gada gūstot otro vietu. Trešajā pozīcijā Mārtiņš Vītols/Ronalds Rozenbergs („VAZ 2108″)/p>

„Road” grupā čempiona cienīgi ar kārtējo uzvaru sezonu uzsāka divu pēdējo gadu čempions Mareks Vītols ( „Mitsubishi EVO”), šoreiz startējot ar stūrmani Uģi Renģi. Saglabājot ierasto hierarhiju (trīs vicečempiona tituli pēc kārtas), otrajā vietā ierindojās Māris Freibergs/Edgars Trūps („VW Jetta”). Vēl pirms pēdējā papildsacensību posma vadībā atradās Atis Ozoliņš/Gatis Jansons („Škoda Felicia”), tomēr neprecizitāte pēdējā trases nogrieznī atmeta ekipāžu uz trešo pozīciju. Augsto septīto vietu 17 ekipāžu konkurencē izcīnīja Latvijas prezidenta 16 gadus vecais dēls Kārlis Zatlers („Seat Leon”), kuram asistēja stūrmanis Normunds Vuguls.

Komandu vērtējumā pirmo vietu izcīnīja “B@K Rallijs” (piloti Mareks Vītols, Mārcis Ķenavs, Arvis Arums). Tikpat punktu ieguva arī „RSR Rally Team Pro” (Didzis Blūms, Ints Jeršovs, Māris Freibergs), tomēr pēc papildrādītāja (augstāka vieta absolūtajā vērtējumā) vienībai pienācās tikai otrā vieta. Trešā „Auto Moto rallija komanda” (Atis Ozoliņš, Jānis Patmalnieks, Sandis Boks).

Sacīkstēs ārpus rallijsprinta ieskaites piedalījās arī divas ekipāžas ar garajām sporta radzēm. Absolūti labāko rezultātu sasniedza Gatis Vecvagars/Ainārs Kalniņš („Subaru Impreza”). Interesanti, ka Vecvagars ar ielas riepām braucošo Vorobjovu 61,22 ātrumposma kilometros apsteidza par gandrīz četrarpus minūtēm. Tas nozīmē, ka uz 1 km sporta radzes dod aptuveni 4,4 sekundes pārsvaru pār ielas riepu. Vidējā ātruma izteiksmē šī starpība ir 105,52 km/h Vecvagaram pret 93,53 km/h Vorobjovam.

Klasikas kausa izcīņā ātrākais izrādījās Gintars Ozoliņš/Māris Spēlmanis („Toyota Corolla”). Junioru kausa ieskaitē Gulbenē startēja tikai viena ekipāža, jau pieminētie Mārcis Ķenavs/Armands Ķenavs („VW Golf II”).

Latvijas čempionāta otrais posms rallijsprints „Ērgļi 2009″ risināsies 28. februārī un 1. martā Ērgļu apkārtnē.

Rallijsprintu „Sarma 2009″ rīkoja SIA „Auto-Moto Autoskola”. Atbalstītāji: Gulbenes pilsētas dome, SIA „Sendija”, SIA „Audzes 2004″, SIA „Reklāmas darbnīca Kopa”, „Ponnse”, „Canon Serviss”, „Rallija Kalve”, SIA „Semetrons”, „Kantes Krogs”, laikraksts „Dzirkstele” un „Gulbenes televīzija”. Plašāka informācija par rallijsprintu pieejama www.autosport.lv un www.laf.lv.

Latvijas rallijsprinta čempionāts
1. posms, „Sarma 2009″

4WD+

Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns („Mitsubishi EVO VII”) 39:16,4, Arvis Arums/Gatis Balgalvis („Subaru Impreza”) +2:53,4, Rolands Mēnesis/Mareks Bērziņš („Mitsubishi EVO IX”) +3:01,2.

4WD
Didzis Blūms/Aigars Rencis („Subaru Impreza RS”) 43:37,0, Ints Jeršovs/Jurģis Ozols („Audi 90 Quattro”) +1:08,5, Jānis Patmalnieks/Rolands Ziemelis („Audi 80 Quattro”) +1:40,5.

1600+
Uldis Briedis/Monvīds Austrums („Renault Clio”) 42:50,8, Krists Kalniņš/Andžejs Jankovskis („VW Golf II”) +1:49,7, Jānis Ikers/Juris Āķītis („Renault Clio”) +2:40,3.

1600
Atis Bruņinieks/Nauris Bruņinieks („VW Golf II”) 44:00,7, Mārcis Ķenavs/Armands Ķenavs („VW Golf II”) +48,9, Mārtiņš Vītols/Ronalds Rozenbergs („VAZ 2108″) +2:08,2.

ROAD*
Mareks Vītols/Uģis Renģe ( „Mitsubishi EVO”) 17,6 soda sekundes, Māris Freibergs/Edgars Trūps („VW Jetta”) 20,1, Atis Ozoliņš/Gatis Jansons („Škoda Felicia”) 21,3.

* ROAD klases pārstāvji distanci veica pēc regularitātes principa.

„Open”
Gatis Vecvagars/Ainārs Kalniņš („Subaru Impreza”) 34:48,6, Gints Bremze/Toms Freibergs („Audi S2″) +5:11.0

„Klasikas kauss”
Gintars Ozoliņš/Māris Spēlmanis („Toyota Corolla”) 46:38,0, Normunds Orlovs/Jānis Kollis („BMW 318 Compact”) +1:19,1, Toms Zeleznevs/Rolands Trenko („Toyota Corolla”) +3:04,5.

„Junioru kauss”
Mārcis Ķenavs/Armands Ķenavs („VW Golf II”) 44:49,6.

Komandas
“B@K Rallijs” (piloti Mareks Vītols, Mārcis Ķenavs, Arvis Arums) 39 punkti, „RSR Rally Team Pro” (Didzis Blūms, Ints Jeršovs, Māris Freibergs) 39, „Auto Moto rallija komanda” (Atis Ozoliņš, Jānis Patmalnieks, Sandis Boks) 27.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *