LAF Standartauto komisija: 2013. gadā jauns sākums

Info: Viesturs Saukāns, LAF preses dienesta vadītājs
Foto: Dace Janova, www.4rati.lv

Viena no Latvijas Automobiļu federācijas aktīvākajām komisijām ir Standartautomobiļu komisija (SAK), kuras uzdevums ir tautas sporta un standartautomašīnu sacensību un seriālu rīkošana. LAF SAK vadītājs Juris Mūrnieks informē par komisijas jaunumiem 2013. gadā, atklājot, ka sporta disciplīnas piedzīvos pēdējo gadu lielākās pārmaiņas.

Līdz šim SAK ietvaros tika aizvadīts Latvijas čempionāts ziemas autosprintā, Latvijas čempionāts vasaras autosprintā, Latvijas rallijsprinta čempionāts, kā arī rallija supersprinta kausa izcīņa. Laiks pārmaiņām.

Ziemas aktivitātes

Juris Mūrnieks: „Ar Latvijas ziemas autosprinta čempionātu nonācām situācijā, ka, lai to organizētu pēc nepieciešamajām drošības prasībām un atbilstoši nosacījumiem, pārāk ievērojami auga sacensību organizatoru izdevumi. Savukārt pēdējo gadu tendences lika samazināties dalībnieku skaitam un, attiecīgi, rīkotāju ienākumiem. Līdz ar to LAF SAK padome pieņēma lēmumu no nākamā gada Latvijas čempionātu šajā disciplīnā nerīkot. Turpmāk ziemas sprinta formāta sacensības paliks tikai klubu sacensību līmenī. Tomēr nav izslēgts, ka nākotnē čempionāts tiks atjaunots. Ja mainīsies situācija, sportisti vēlēsies sasniegt nopietnākus titulus, SAK vienmēr būs atvērta ideju apspriešanai.”

Supersprinta statuss aug, saglabā ziemas braukšanu

Tomēr ziemas sezonā SAK sacensības notiks, turklāt arī ar Latvijas čempionāta statusu: „Lai mūsu sportisti nepaliktu bez ziemas braukšanas, līdz šim zināmajam rallija supersprintam paredzēti posmi arī ziemā. Klasiskajiem pieciem vasaras posmiem pievienosies trīs ziemas sacīkstes, veidojot nopietnu astoņu posmu seriālu visa gada garumā. Tāpēc tie, kuri skumst pēc ziemas sprinta, noteikti var gatavoties vismaz trim ziemas sacīkstēm, vai pat plānot aizvadīt visu supersprinta sezonu. Galvenais jaunums – atsevišķas supersprinta klases ieguvušas Latvijas čempionāta statusu! Standartauto klases FWD 1600, FWD 1600+, RWD un VAZ Historic Open klašu uzvarētāji rudenī kļūs par Latvijas supersprinta čempioniem. Atlikušajām klasēm 4WD, 4WD+, 2WD Open un 4WD Open tiek saglabāts supersprinta kausa statuss. Lai attīstītu junioru kustību vienas ass piedziņas virzienā, turpmāk jauniešu U18 kausa izcīņas rezultātus veidos tikai vienas ass piedziņas automašīnu klases. Supersprinta tehniskie nosacījumu standartautomašīnu klasēm (ne 2WD Open un 4WD Open) – automašīnai sacensību dienā jābūt pielaidei ceļu satiksmē, atbilstoši CSDD nosacījumiem. Automašīnas salonam jābūt pilnībā nokomplektētam, aizliegti ievērojami atvieglinājumi (plastikāta stikli, utt). Kategoriski aizliegti sporta sēdekļi un siksnas. Automašīnām bez drošības karkasiem šis komplekts ir bīstams, jo iespējamās apgāšanās gadījumā neļauj sportistam izvairīties no traumām noliecoties. Supersprinta čempionāta un kausa izcīņas pirmais posms paredzēts 26. janvārī.”

Vasaras autosprints likvidēts, sportistiem būs asfalta supersprinta posmi

2012. gadā tika izdarīts viss, lai Latvijas vasaras autosprinta čempionāts izpildītu LAF čempionāta statusa normatīvus. Tomēr ir skairs, ka seriālu piemeklēja ievērojama dalībnieku krīze, nelīdzēja arī 2012. gadā pieņemtais jaunais sacensību formāts. Juris Mūrnieks komentē: „Tā kā nebija dalībnieku, nebija arī iespējams sarīkot posmus un šogad vairāki tika pārcelti vai atcelti. Tāpēc SAK padome nolēma Latvijas vasaras autosprinta čempionātu vairs nerīkot. Tomēr, tāpat kā ziemas braucēju gadījumā, asfalta speciālisti bez cīņām nepaliks, jo sezonas laikā rallija supersprinta ietvaros būs vairāk asfalta sacensību.”

Rallijsprintā septiņi posmi

Bez kardinālām izmaiņām paredzēts Latvijas rallijsprinta čempionāts. Tas paredzēts septiņos posmos, no kuriem jaunums būs rallijsprints „Viduslatvija 2013”, pārējās sacīkstes jau vēsturiski zināmas. „Precīzs Latvijas rallijsprinta čempionāta kalendārs būs zināms, plānojam, decembra vidū, tas ir atkarīgs arī no Latvijas rallija čempionāta plāniem. Rallijsprinta galvenais jaunums – Latvijas čempionātā vairs nebūs regularitātes braukšanas Road klase. Šīs klases dalībnieku skaits un nepieciešamais posmu rīkotāju ieguldījums padarīja to finansiāli sarežģītu. Tomēr Road sacīkšu princips netiek aizliegts – ja atsevišķi rīkotāji šīs sacīkstes vēlēsies organizēt, to drīkstēs darīt.”

Jaunums! Tautas rallijs

Rallijsprinta Road klases likvidēšana liek satraukties potenciālajiem rallijsprinta debitantiem, jo Road bija kā treniņa un pārbaudes klase pirms debijas pilna ātruma klasēs. Tomēr šim nolūkam, kā arī standartauto rallija kustības atjaunošanai SAK izveidojusi jaunu sacensību formātu. „Pašlaik tam vēl nav nosaukuma – vai tas būs minirallijs, tautas rallijs, vai kas cits, tomēr tā formāts ir skaidrs. Sacensību pamatdoma – rallija principa sacensības ar ceļu satiksmei atbilstošām, pilnīga standarta automašīnām. Ātrumposmu kopgarums paredzēts ap 15 kilometriem, visas sacensības kopgarums – ap 150 kilometriem. Sacensības notiks, galvenokārt, lidlaukos, bijušo autotransporta saimniecību teritorijās un līdzīgās vietās. Nav izslēgta arī grants ceļu ātrumposmu izvēle, tomēr šādas trases tiks izmantotas tikai pēc stingras SAK drošības speciālistu izvērtēšanas. Šādiem ceļiem jābūt īpaši interesantiem un ar ļoti kontrolētiem ātrumiem. Automašīnu klases – priekšpiedziņa, aizmugures piedziņa, pilnpiedziņa (FWD, RWD, 4WD). Tikai standarta automašīnas, bez Open sporta mašīnu klasēm. Ātrumi tiks kontrolēti ar dažādiem atklātiem un slēptiem paņēmieniem – grafiku ievērošana, slēptās laika un ātruma kontroles. Izmantojamas tikai un vienīgi ceļu satiksmē izmantojamas riepas.

Šo projektu esam vairākus gadus klātienē vērojuši Igaunijā, līdz, redzot kaimiņvalsts dalībnieku progresu šajā disciplīnā, esam nolēmuši to atgriezt arī pie mums. Igaunijas posmos ekipāžu skaits sasniedz pat 90. Pirmajā gadā mēs plānojam sacīkstes ar 20-30 ekipāžām – gan bijušajiem Road braucējiem, gan tiem, kuri vēlas par salīdzinoši zemām izmaksām ienākt rallija tipa sporta veidā. Līdz šim starp supersprintu un rallijsprintu bija ievērojama atšķirība, šis formāts būs labs pakāpiens no slēgto trašu sporta uz ralliju. Patīkami, ka posmu organizatori jau ir kaujas gatavībā šīs sacīkstes rīkot. Tāpat uz šo formātu pārnests nosacījums par divu posmu finišēšanu jaunajiem braucējiem, lai nokļūtu rallijsprinta ātrajās klasēs, kas līdz šim tika izmantots Road klasē,” noslēdz Juris Mūrnieks.

LAF SAK 2013. gada sacensību nolikumi un to projekti atrodami www.laf.lv SAK sporta disciplīnu sadaļās.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *