Ķekavas rallijsprintā brāļu Dūču triumfs

Info: LAF SAK preses dienests
Foto: Fotoaģentūra “4rati”

Aizvadītajā nedēļas nogalē Ķekavas apkārtnē risinājās Latvijas rallijsprinta čempionāta otrais posms rallijsprints „Ķekavas ziema 2008″. Par uzvarētājiem absolūtajā vērtējumā un 4WD+ klasē kļuva Jānis Dūcis/Aivars Anevics („Mitsubishi EVO VIII”), bet 4WD grupā ātrākais bija Jāņa vecākais brālis Raimonds ar stūrmani Gunti Kampi („Audi 90 Quattro”). 1600+ klasē pirmā vieta ekipāžai Kaspars Brencis/Armands Ziemelis („Honda Civic Type-R”), 1600 grupā kārtējo reizi nepārspējami izrādījās Zigurds Kalniņš/Ģirts Dombrovskis („Lada Samara”). „Road” klasē uzvarētāju godā Māris Freibergs/Edgars Trūps („VW Jetta”).

Pēc divarpus mēnešu pauzes ar rallijsprintu „Ķekavas ziema 2008″ atsācies Latvijas rallijsprinta čempionāts. Divas dienas vairāk nekā simts ekipāžas sacentās Ķekavas apkārtnes ceļos. Līdz pat pēdējam brīdim pastāvēja pamatotas bažas, ka lielo dalībnieku skaitu varētu neizturēt vēl nenožuvušie grants ceļi, tomēr tās izrādījās nepamatotas. Protams, gadījās pa kādai bedrei un izbrauktai „špūrei”, bet bez tā neiztiek nevienās sacensībās. Sestdienas vakarā sportistiem bija jāaizvada divi ātrumposmi ar asfalta segumu. Lai gan šāda veida „dopi” ir neierasti Latvijas rallijam, tomēr sportisti bija nopietni gatavojušies, aizvadot treniņus kartinga trasēs un iegādājoties „slick” tipa riepas. Vislabākās braukšanas iemaņas uz asfalta parādīja Arvis Arums/Ivars Grošus („Subaru Impreza”), izvirzoties absolūtā vērtējuma un 4WD+ klases vadībā. Pozīciju līderu grupā ekipāža saglabāja arī svētdienas grants ātrumposmos, sacensību beigās tomēr atkrītot uz trešo vietu. Kā vēlāk atzina pilots, lielo ātrumu dēļ pietrūcis savstarpējas sapratnes ar stūrmani, jo kopā sākts braukt tikai nesen. Ne pārāk veiksmīgi sacensības uzsāka Jānis Dūcis/Aivars Anevics („Mitsubishi EVO VIII”), nopelnot 15 soda sekundes, tomēr rallijsprinta turpinājumā čempioni uzņēma ierasto tempu, uzrādot labāko rezultātu četros no pieciem pēdējiem ātrumposmiem, un izcīnīja otro uzvaru šosezon. Kamēr liela daļa sāncenšu pelnīja soda sekundes par kļūdām ātruma slāpētājos, uz otro vietu pakāpās Mārtiņš Skakauskis/Andris Skakauskis („Mitsubishi EVO IX”), līderiem zaudējot 16,8 sekundes. Ieskatoties rezultātu tabulā, var droši prognozēt, ka turpmākajās sacīkstēs gaidāma aizraujoša cīņa par uzvaru, kurā varētu iesaistīties piecas, sešas ekipāžas. Pēc vairāk nekā piecu gadu pauzes sacensību apritē atgriezās rallija meistars Nikolajs Krasņikovs, kopā ar stūrmani Andri Puriņu startējot ar „Audi 90 Quattro”. Lielāko rallijsprinta daļu Krasņikovs bija spiests cīnīties ar tehniskām problēmām, kas liedza uzrādīt augstus rezultātus, līdz tika piedzīvota izstāšanās piekares defekta dēļ.

Aizraujoša cīņa par uzvaru izvērtās 4WD klasē. Vairākas ekipāžas visu sacensību laiku atradās dažu sekunžu robežās. Nervu spēlē pārāki izrādījās Raimonds Dūcis/Guntis Kampe („Audi 90 Quattro”). Tādējādi brāļiem Dūčiem dubultpanākums. Iepriekšējo reizi šāds gājiens brāļiem bija izdevies pirms pusotra gada Gulbenes ceļos. Interesanti, ka Dūcim/Kampem Ķekavas ralliji līdz šim bijuši pagalam neveiksmīgi – 2006. gadā ekipāža piedzīvoja iespaidīgu kūleņošanu, bet pērn nemaz netika līdz startam, jo, pierakstot trasi, sporta automašīnai uztriecās mežstrādnieku busiņš. Arī šogad situācija pirms sacensībām nebija pārāk optimistiska – tikai neilgi līdz sacensībām atklājās, ka jaunais sportam būvētais motors ir krietni mazjaudīgāks par veco. Steigā atkal tika mainīti dzinēji un izrādījās, ka arī vecajam mistiskā veidā pazuduši pārdesmit zirgspēku. Otrajā vietā 6,8 sekundes aiz Dūča ierindojās pirmā posma uzvarētāji Mareks Švarcs-Švampāns/Didzis Putniņš („Subaru Impreza RS”), saglabājot kopvērtējuma vadību. Trešo pozīciju izcīnīja Gatis Balgalvis/Lauris Kaktiņš („Audi 80 Quattro”).

Jau otrās sacensības pēc kārtas visdramatiskākie notikumi risinājās 1600+ klasē. Cīņā par uzvaru iesaistījās vairāk nekā piecas ekipāžas un gandrīz neviena neiztika bez dažādiem piedzīvojumiem. Dažas bija spiestas izstāties, dažas nopelnīja soda sekundes un pat minūtes par pārkāpumiem laika kontrolē, citi cīnījās ar tehniskām problēmām. Lieliski veicot pēdējo ātrumposmu, skaistu uzvaru izcīnīja Kaspars Brencis/Armands Ziemelis („Honda Civic Type-R”), pat neraugoties uz to, ka lielāko daļu sacīkstes ekipāžai nācās veikt ar pārsistu radiatoru un dzesēšanas šķidruma patēriņš bija aptuveni līdzvērtīgs benzīna patēriņam. Pēc priekšpēdējā „dopa” vadībā vēl atradās jaunais brits Tomass Keivs ar stūrmani Džemmu Praisu („Ford Fiesta”), tomēr finišā viesi no Lielbritānijas uzvarētājiem zaudēja pusotru sekundi. Lielisks panākums Keivam, kurš savas rallija gaitas sāka Latvijā pirms gada. Tikai 1,8 sekundes Keivam/Praisai piekāpās trešās vietas ieguvēji Uldis Briedis/Monvīds Austrums („Renault Clio”). Jāatzīme, ka Brieža ekipāža bija ātrākā „dopos”, taču teicamo rezultātu sabojāja 70 soda sekundes. Līdzīga iemesla dēļ cerības uz uzvaru zuda Kristam Kalniņam/Andžejam Jankovskim, kuri fantastiski ātri bija asfalta „dopos”, ar „VW Golf II” pietuvojoties desmitniekam absolūtajā ieskaitē. Kopvērtējuma vadībā pēc diviem posmiem izvirzījušies Brencis/Ziemelis.

1600 klasē čempionu cienīgu sniegumu nodemonstrēja Zigurds Kalniņš/Ģirts Dombrovskis („Lada Samara”), gūstot kārtējo pārliecinošo uzvaru. Pirms šīs sezonas ekipāžai bija plāns rallijsprintos pilota krēslā sēdināt Dombrovski, tomēr šoreiz katrs iekārtojās ierastajā pusē, lai sacīkstes aizvadītu kā treniņu pirms gatavošanās lielā rallija sezonai, kurā vidzemnieki ar „Auto Stils” atbalstu startē N3 klasē ar „Renault Clio”. Otro vietu izcīnīja 2007. gada vicečempioni Andris Andiņš/Māris Ešmanis („VW Golf II”), līderiem zaudējot nepilnu minūti, bet trešie, startējot ar jauniegādāto „Lada Samara” Arnis Alksnis/Armands Pārupe. Kopvērtējumā līderpozīcijā izrāvušies Andiņš/Ešmanis.

Rallijsprinta „Ķekavas ziema 2008″ organizators Juris Aperāns bija parūpējies par sarežģītu dzīvi „Road” klases braucējiem. Parasti liela daļa ekipāžu nesapelna vairāk par 60 soda sekundēm, bet šoreiz tas izdevās tikai Mārim Freibergam/Itaram Siliņam („VW Jetta”). Otro vietu izcīnījušo Ērika Miķelsona/Sadama („Audi 80″) kontā gandrīz divas soda minūtes. Trešajā pozīcijā ierindojās Mārcis Aizkalns („Mitsubishi Colt”), kura stūrmanis bija tēvs, pieredzējušais rallija stūrmanis Normunds. Ceturtajā vietā valdošie čempioni Mareks Vītols/Elviss Stankēvics („Mitsubishi Lancer”), kuriem šis rezultāts ļāva saglabāt kopvērtējuma vadību

Papildus čempionāta ieskaites klasēm sacensībās tika izdalīta arī „Klasikas” grupa (automašīnas ar aizmugures piedziņu). Tāpat kā pirmajā posmā, pārliecinošu uzvaru svinēja Viesturs Tilgass/Modris Žeimuts („BMW 320″). Šī ir pirmā sezona, kad ieviesta atsevišķa ieskaite aizmugures piedziņas automašīnām. Pagaidām šī klase nevar lepoties ar kuplu dalībnieku skaitu, tomēr ir zināms, ka tiek būvētas vairākas automašīnas, kas varētu papildināt dalībnieku pulku jau tuvākajā laikā. Parasti skatītāji ar ovācijām sagaida klasiskās piedziņas spēkratus, tāpēc Latvijas Automobiļu federācijas komisija vēlas attīstīt šo klasi, lai padarītu sacīkstes atraktīvākas.

Komandu vērtējumā labākā „Veģi” (piloti Jānis Dūcis, Raimonds Dūcis, Gatis Balgalvis), nākamajās vietās atstājot „Auto Stils rally team I” (Zigurds Kalniņš, Mareks Švarcs/Švampāns, Edgars Piļka) un „Kurzeme DnB Nord” (Andris Andiņš, Roberts Vuguls, Jānis Fārenhorsts).

Rallijsprinta čempionāta trešais posms „Kalnamuiža 2008″ risināsies 9. un 10. maijā Kuldīgas rajonā.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *