Jaunpils rallija 2007 tramplīnos ātrākie Dūcis/Anevics

Info: LAF SAK preses dienests
Foto: Fotoaģentūra “4rati”

Kārtējo uzvaru Latvijas minirallija čempionātā izcīnījuši Jānis Dūcis/Aivars Anevics („Mitsubishi EVO VIII”), kuri „Jaunpils rallijā 2007″ bija ātrākie 4WD+ klasē. Čempionāta ceturtajā posmā citās ieskaites klasēs par uzvarētājiem kļuva Gatis Balgalvis/Lauris Kaktiņš („Audi 80 Quattro”, 4WD), Krišjānis Caune/Vilnis Vitkovskis („Honda Civic TypeR”, 1600+), Zigurds Kalniņš/Ģirts Dombrovskis („VAZ 2108″, 1600) un Mareks Vītols/Elvis Stankēvics („Mitsubishi Lancer”, Road). Par „Bosch Auto” kausa ieguvējiem kļuva Raimonds Strokšs/Anrijs Jesse („Mitsubishi Lancer EVO IX”). Komandu vērtējumā trimfēja „Veģi”. Minirallija čempionāts turpināsies ar ralliju „Ķekava ‘07″ 7. un 8. jūlijā.

Gandrīz simts ekipāžas sestdienas rīta startēja no Jaunpils pils, lai pacīnītos par “BOSCH Autodaļas” un “FITLINE Senators Racing team” dāvātajām balvām. Dienu iepriekš uznākušais lietus jau tā sarežģīto, tramplīniem un asiem līkumiem bagāto trasi bija padarījis vēl smagāku, kas „Jaunpils ralliju 2007″ zināmā mērā pārvērta par izdzīvošanas sacīksti. Rallijs sākās ar vienu kilometru garo „Super special” ātrumposmu Jaunpils ielās. Kārtējo reizi apstiprinājumu guva aksioma, ka šādos šova „dopos”, kas vairāk domāti skatītājiem, vinnēt nevar neko, var tikai zaudēt. Traģikomiski, bet jau pirmā startējušā ekipāža Māris Freibergs/Edgars Trūps („VW Jetta”) bija spiesta izstāties pēc pāris līkumiem ar nolauztu riteni, krietni iedragājot savas izredzes uz čempionu titulu „ROAD” klasē. „ROAD” grupas pārstāvjiem, kas startē ar standarta automašīnām bez papildus drošības aprīkojuma un parasti sacenšas pēc regularitātes principa, šī bija viena no retajām iespējām iespiest akseleratora pedāli grīdā, jo Jaunpils „dops” arī viņiem bija kā ātrumsacensības. Nedaudz negaidīti labāko rezultātu uzrādīja Andris Lūsis/Normunds Vuguls ar „Seat Leon”. Tomēr sacensību turpinājuma precīzāku sniegumu demonstrēja Mareks Vītols/Elvis Stankevičs („Mitsubishi Lancer”), izcīnot uzvaru un izvirzoties kopvērtējuma vadībā. Otrajā vietā ierindojās Lūsis/Vuguls, bet trešie Ēriks Miķelsons/Sadams („Subaru Impreza”), kuriem tā bija pirmā viesošanās uz goda pjedestāla.

4WD+ klasē turpinājās iepriekšējā rallijā „Kalnamuiža 2007″ aizsāktais duelis starp ekipāžām Jānis Dūcis/Aivars Anevics („Mitsubishi EVO VIII”) un Mārtiņš Skakauskis/Andris Skakauskis („Mitsubishi EVO 6″). Sešos ātrumposmos no septiņiem ātrāki bija Skakauski, tomēr 20 soda sekundes par kavējumu uz laika kontroli atmeta brāļus uz otro vietu, ļaujot kārtējo uzvaru (gan tikai ar 1,9 sekundes pārsvaru) svinēt Dūcim/Anevicam. Trešajā pozīcijā ierindojās Guntars Miķelsons/Aivars Maļavkins („Mitsubishi Lancer Evo VI”). Kopvērtējuma vadībā, kad atlikuši vēl trīs posmi, atrodas divu pēdējo sezonu čempioni Dūcis/Anevics, par astoņiem punktiem apsteidzot Miķelsona ekipāžu un par 20 punktiem Arvi Arumu/Arni Krasovski, kuri pirmoreiz startēja ar „Subaru Impreza” un „Jaunpils rallijā 2007″ ieņēma piekto vietu.

4WD grupā 2007. gada sezona aizrit ar ekipāžas Gatis Balgalvis/Lauris Kaktiņš („Audi 80 Quattro”) dominanci. Tomēr trešā uzvara no četrām šogad aizvadītajām sacensībām nāca ļoti smagā cīņā, jo pirmā vieta tika izkarota tikai pēdējā ātrumposmā, kura nosaukums bija „Bosch Super Plus”. Balgalvis/Kaktiņš ir stabili kopvērtējuma līderi. Tikai divarpus sekundes uzvarētājiem zaudēja Mareks Švarcs-Švampāns/Didzis Putniņš („Audi 80 Quattro”), bet vēl pēc piecām sekundēm finišēja Raimonds Dūcis/Guntis Kampe („Audi 90 Quattro”)/p>

1600+ klasē rallijs sākās pēc prognozētā scenārija – jau ar pirmo ātrumposmu vadībā izvirzījās Jānis Kārkliņš/Jānis Krastiņš („Renault Clio”), palielinot savu pārsvaru ar katru nākamo „dopu”. Tomēr divu Jāņu ekipāža sestajā ātrumposmā piedzīvoja tehnisku defektu un bija spiesta izstāties. Pārliecinošu uzvaru izcīnīja lielajā rallijā rūdītie Krišjānis Caune/Vilnis Vitkovskis („Honda Civic TypeR”), tuvākos sekotājus Jāni Fārenhorstu/Ingaru Smaiži („Renault Clio”) apsteidzot par gandrīz par 50 sekundēm. Spēcīgs finiša spurts izdevās Naurim Bruņiniekam/Atim Bruņiniekam („VW Golf II”), tomēr brāļiem pietrūka 0,9 sekundes un jāsamierinās ar trešo pozīciju. „Jaunpils rallijā 2007″ finišējot ceturtajā vietā, kopvērtējuma vadībā izvirzījušies Uldis Briedis/Ints Palma („Renault Clio”). Līdzšinējie līderi Kaspars Brencis/Armands Ziemelis („Honda Civic TypeR”) izstājās pēc kūleņa apmešanas. Tomēr īstā cīņa par čempionu titulu 1600+ klasē vēl tikai priekšā, jo astoņu punktu robežās satilpuši septiņi piloti!

1600 grupā pārsteigumi nenotika un uzvaru izcīnīja Zigurds Kalniņš/Ģirts Dombrovskis („VAZ 2108″). Sīvu konkurenci Kalniņa ekipāžai izrādīja Ziedonis Bečs/Gatis Ulmanis („Toyota Corolla”), finišā tomēr zaudējot 23 sekundes. Vietu uz goda pjedestēla zemākā pakāpiena izcīnīja Andris Andiņš/Māris Ešmanis („VW Golf II”), saglabājot vadību čempionāta kopvērtējumā. Turpat uz papēžiem jau min Kalniņš/Dombrovskis, kuri atpaliek tikai par diviem punktiem.

„Jaunpils rallija 2007″ ietvaros tikai izcīnīts arī „Bosch auto” kauss, kas tika absolūti labākā rezultāta uzrādītājiem Raimondam Strokšam/Anrijam Jessem („Mitsubishi EVO 9″).

Komandu vērtējumā jau trešo uzvaru šosezon svinēja „Veģi” (piloti Jānis Dūcis, Gatis Balgalvis, Raimonds Dūcis). Otrajā vietā ierindojās „Auto Stils rally team” (Edgars Piļka, Zigurds Kalniņš, Andris Lūsis), bet trešie – atraktīvie „pipariņi” no „Pepper Racing team II” (Ēriks Miķelsons, Jānis Muižnieks, Māris Mellis).

Šķiet, ka „Jaunpils ralliju 2007″ var uzskatīt par visu laiku labāko miniralliju Latvijā. Daudzas lietas bija pirmoreiz – piemēram, sportistu automašīnu mazgāšana pirms pompozās finiša ceremonijas pie Jaunpils pils. Šo sarakstu varētu turpināt – ātrumposms pilsētā, slēgtais parks dalībnieku tehnikai pirmssacensību naktī, dalībniekiem izsniegta vairākkārtēja rallija čempiona Aivja Egles sastādīta ātrumposmu stenogramma reālā formātā, kompetents starta un finiša ceremonijas vadītājs Pauls Timrots. Sacensību laureāti varēja priecāties par vērtīgajām balvām. Savukārt „Bosch” sarūpēto speciālbalvu – jauno skrūvēšanas pistoli, kas autosportistiem, ņemot vērā neskaitāmo riteņu mainīšanu, ir jo īpaši noderīga – ar cīņassparu un azartu nopelnīja ar žigulīti braucošie „pipariņi” Raivis un Ineta Grīnfeldi. Tomēr sacensību rīkotāji „Rally Kalve Team” negrasās dusēt uz lauriem un jau šobrīd tiek radīti plāni, lai nākamgad šo pasākumu paceltu vēl augstākā līmenī.

“Jaunpils rallija 2007” partneri: “BOSCH Autodaļas”, “FITLINE Senators Racing team”, „Kurzemes radio”, „Pepper Racing team”, Veselības ministrijas „Katastrofu medicīnas centrs”, „SK Latvia”, SIA „Armat” ViaCon grupa, SIA „Semetrons”.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *