Tanaks: “Joprojām nejūtu, ka “Toyota” būtu mana mašīna”

Foto: wrc.com

Par spīti izcīnītām uzvarām un kļūšanu par komandas līderi, igaunis Ots Tanaks atzīst, ka aizvien vēl īsti nav apradis ar “Toyota Yaris WRC” automašīnu un pie tās stūres nejūtas pilnībā komfortabli. Pilots šogad uzvarējis trīs posmos, ieskaitot pēdējos divus pēc kārtas.

Uzvarot rallijos Somijā un Vācijā, Tanaks ir atgriezies cīņā par 2018. gada titulu, lai gan no līdera Tjerī Noivila četrus posmus pirms sezonas beigām viņu šķir 36 punkti, bet otrajā vietā esošais Sebastjēns Ožjē ir 13 punktus priekšā. Pats Tanaks uzskata, ka vēl nav izmantojis visu “Toyota” sacīkšu mašīnas potenciālu, ko varētu izdoties atklāt pēdējos sezonas posmos.

“Šobrīd es aizvien nejūtu, ka tā būtu mana mašīna,” skaidro 30 gadus vecais Tanaks. “Jūtu, ka ir jomas, kurās varu būt ātrāks, tāpēc daudz darām, lai atklātu jaunas lietas. Nezinu, kad tas būs izdevies, bet redzu, ka daudz ko varu paveikt labāk. Dzinējs šai mašīnai ir labs, ko īpaši redzējām nevis Somijā, bet Vācijā – runa ir par lielisku paātrinājumu.”

Tanaks atzīst, ka vājākā vieta šobrīd ir “Yaris WRC” spēkrata šasija.

“Mēs gribētu, lai mašīna labāk darbojas atsevišķos specifiskos apstākļos,” viņš stāsta. “Kad ārā ir jauks, skaidrs un sauss laiks, viss ir labi, bet, kad laikapstākļi ir sarežģīti, rodas problēmas un gribētos, lai tobrīd auto būtu progresīvāks. Kad laikapstākļi ir nemainīgi, mašīna ir laba, bet rodas problēmas pie mainīgiem apstākļiem.”

“Toyota” vienības vadītājs Tomijs Makinens atklāj, ka šasijas attīstīšanas darbi norit pilnā sparā: “Mēs gribam detalizētāk izprast dažas jomas. Esam izpētījuši transmisiju, centrālo diferenciāli, piekari un ģeometriju, lai saprastu, vai varam vēl kaut ko paveikt.”

Esapeka Lapi un Jari-Mati Latvala šogad “Toyota” labā nevienu uzvaru nav guvuši, ieņemot ceturto un septīto vietu šī brīža WRC kopvērtējumā. Komandu ieskaitē “Toyota” atrodas otrajā vietā, tikai 13 punktus zaudējot “Hyundai”.

Šī mēneša vidū pasaules čempionāta dalībnieki cīņu turpinās posmā Turcijā.

Izmantotie resursi:
www.autosport.com