“Sports Racing Technologies” komanda startē Sanremo rallijā
Foto: Ricardo Castro Photography
Latviešu komanda “Sports Racing Technologies” šajā nedēļas nogalē piedalīsies leģendārajā Sanremo rallijā, kas savulaik bija pasaules čempionāta kalendārā, savukārt šogad ir Itālijas rallija čempionāta un Eiropas rallija kausa izcīņas sacensības.
Asfalta sacensības notiks piektdien un sestdien, sešus ātrumposmus, ar noslēgumu vēlu naktī, sportistiem veicot pirmajā dienā, bet vēl četrus – sestdien. Kopumā ar laika kontroli ekipāžām būs jāaizvada 152 km gara distance.
“Sports Racing Technologies” komanda marta otrajā pusē ļoti veiksmīgi uzsāka Eiropas rallija čempionāta jauno sezonu, ar poļu pilotu Lukažu Habaju izcīnot uzvaru pirmajā posmā Azoru salās. Vēl pirms tam ziemā komanda kopā ar šī sportista ekipāžu finišēja trešajā vietā ziemas rallijā Alūksnē. Savukārt Sanremo rallijs viņiem būs trešās sacīkstes sezonā, bet pretī stāsies tādi spēcīgi vietējie sportisti kā Džandomeniko Baso, Simone Kampedelli, Luka Roseti, Stefano Albertini un daudzi citi, piedalīsies arī īru pilots Kreigs Brīns, kurš vēl pērn “Citroen” komandas sastāvā startēja WRC pasaules čempionātā. Habajs cīņā dosies ar “Škoda Fabia R5” automašīnu, bet R5 klases spēkrati Sanremo būs 14 ekipāžām, kamēr kopumā uz starta gatavojas iziet 71 mašīna.
“Rallye Internazionale di Sanremo” pirmo reizi tika rīkots jau 1928. gadā, vēlāk pārtopot par pilsētas ielu sacensībām, bet savā tagadējā veidolā rallijs risinās kopš 1961. gada. Laika posmā no 1973. līdz 2003. gadam tas bija viens no pasaules rallija čempionāta posmiem, uzvaras izcīnot tādām autosporta slavenībām kā Sebastjēns Lēbs, Tomijs Makinens, Kolins Makrejs, Valters Rols, Miki Biasjons, Ari Vatanens, Stigs Blomkvists un citiem. Pēdējos četrus gadus, kad sacīkstes ir Itālijas čempionāta posma statusā, šeit bijis nepārspēts Paolo Andreuči, kurš šogad nestartē.
Sanremo rallija vēsturē ir arī kāds skandalozs notikums. 1986. gadā tiesneši pēc sacensību trešās dienas diskvalificēja “Peugeot” rūpnīcas komandu par it kā aizliegta veida sānu aerodinamikas elementu izmantošanu, lai gan citās sacīkstēs iepriekš tai nebija problēmu iziet tehnisko kontroli, tādā veidā uzdāvinot uzvaru “Lancia”. Komanda iesniedza apelāciju un Starptautiskā Automobiļu federācija (FIA) atzina, ka šī “Peugeot” izslēgšana no sacīkstēm bijusi pretlikumīga, tādēļ pieņēma lēmumu vispār anulēt tā gada rallija rezultātus.