Sesks/Caune “Junior WRC” debijā izstājas no cīņas par uzvaru
Foto: Facebook.com/MartinsSesksRallying
Mārtiņš Sesks un Krišjānis Caune šajā nedēļas nogalē piedzīvojuši debiju pasaules rallija čempionātā, aizvadot ziemas posmu Zviedrijā. Sākums padevās ļoti cerīgs, latvieši iesaistījās cīņā par vadošajām pozīcijām, taču tehnisku problēmu dēļ zaudēja laiku, kas lika izstāties no cīņas par uzvaru.
Zviedrijas rallijs iesākās ar superspeciālo ātrumposmu ceturtdienas vakarā, kad Caunes/Seska ekipāža, kas startē ar jauno “Ford Fiesta R2T” auto, sasniedza otro rezultātu savā “Junior WRC” klasē, piekāpjoties tikai mājiniekam Denisam Radstrēmam. Jāpiemin, ka visiem sportistiem šajā kategorijā ir vienāda modeļa automašīnas, ko sagatavojusi britu rūpnīca “M-Sport”.
Piektdien sarežģītos apstākļos, kad dažkārt saķere bija ļoti laba, bet jau mirkli vēlāk varēja gandrīz pilnībā pazust, tika veikti septiņi ātrumposmi. Seska/Caunes duets jau pēc rallija otrā dopa, kurā uzvarēja, izvirzījās vadībā, arī pēc trešā bija līderi, bet ceturtā ātrumposma laikā atkrita aiz zviedra Toma Kristensona, kurš pērn bija latviešu pilota komandas biedrs Eiropas čempionātā. Uz servisa parku Sesks un Caune devās atpaliekot 14 sekundes.
Piektajā ātrumposmā viņi spēja pietuvoties līdz četru sekunžu atstatumam, bet sestajā ātrumposmā, kad kopvērtējuma vadību atguva Radstrēms, joprojām bija otrie, zaudējot vairs tikai divas sekundes pirmajai vietai. Diemžēl septītajā ātrumposmā tehnisks defekts lika zaudēt daudz laika un arī izredzes turpināt cīņu par uzvaru ir zudušas, lai arī šodien sportisti turpina braukšanu.
“Septītajā ātrumposmā mūsu auto piemeklēja droseles defekts, kā rezultātā auto zaudēja jaudu,” piektdienas vakarā ziņoja komanda, kas tagad ieņem desmito vietu starp 13 ekipāžām savā klasē. “Tagad esam atpakaļ servisa parkā, kur defekts tiks novērsts, un mēs rīt atgriezīsimies ātrumposmos – bet jau pēc “Rally2″ principa. Cīņa par uzvaru rallijā, protams, ir beigusies, bet prieks, ka līdz defektam spējām braukt ātri, būt pat rallija vadībā, un izcīnījām savu pirmo uzvaru kādā no ātrumposmiem. Sveicieni visiem Latvijas rallija faniem – izskatās, ka ziema Jūs nemaz nebaida, jo sarkanbaltsarkanus karogus ātrumposmos redzējām ļoti daudz.”
Tikmēr “WRC2” klasē startē latviešu vienības “Sports Racing Technologies” pārstāvis Nikolajs Grjazins, kurš ir sestais kopvērtējumā. “WRC2 Pro” klasē otro vietu ieņem divkārtējais Latvijas čempions Kalle Rovanpera.
Savukārt absolūtajā ieskaitē šobrīd ļoti spraiga cīņa par uzvaru, kamēr citi vadošie sportisti piedzīvojuši neveiksmes. Dienas pirmajā pusē līderis bija Ots Tanaks (“Toyota”), bet, noslēdzoties piektdienas ātrumposmiem, pirmo vietu ieņem Tēmu Suninens (“M-Sport Ford”), kuram igaunis zaudē tikai divas sekundes. Saslīdēšanas un iebraukšanas kupenās gadījušās vairākiem vadošajiem braucējiem – gan Tjerī Noivilam un Sebastjēnam Ožjē, gan Krisam Mīkem un Jari-Mati Latvalam. Pasaules čempions Ožjē šobrīd tikai 46. pozīcijā.
Zviedrijas posma kopvērtējums pēc 8. ātrumposma:
Vieta | Valsts | Pilots | Auto | Rezultāts |
1. | Teemu Suninen | Ford Fiesta WRC | 1:11:05.3 | |
2. |
Ott Tänak | Toyota Yaris WRC | +2.0 | |
3. |
Andreas Mikkelsen | Hyundai i20 Coupe WRC | +17.8 | |
4. |
Elfyn Evans | Ford Fiesta WRC | +28.6 | |
5. |
Esapekka Lappi | Citroën C3 WRC | +42.0 | |
6. | Sébastien Loeb | Hyundai i20 Coupe WRC | +48.8 | |
7. |
Thierry Neuville | Hyundai i20 Coupe WRC | +52.7 | |
8. |
Kris Meeke | Toyota Yaris WRC | +53.1 | |
9. | Pontus Tidemand | Ford Fiesta WRC | +1:24.4 | |
10. | Ole Christian Veiby | Volkswagen Polo GTI R5 | +2:39.7 |